Onko täällä ketään joka aikoo radikaalisti vähentää tai lopettaa
Lihan syönnin? Kauhea tuo tuotantoeläimien kohtelu :( luitteko iltalehdestä? 8 luetuin uutinen ;( niin surullista ja kamalaa. Miksi ihmiset eivät vieläkään piittaa eläimistä ja niiden tunteista vaikka maailma on näin vanha? Ja täällä joku perusteli että ei ne eläimet ole kuin päivän teurastamossa niin kattokaa oikeesti toi uutinen, ei varmaan ole enään mitään puolusteltavaa asiassa. Toivoisin et joku viimein tekisi kansalaisaloitteen tuotantoeläimien kohteluista :(
Kommentit (18)
Olisko perkele ollut liian vaikeaa laittaa sitä lopettamisen kohdetta jo otsikkoon, ettei olis turhaan avannut tätäkään saatana??!!!!!
En ole syönyt lihaa enää aikoihin, ja muutkin eläinperäiset tuotteet jätin vuodenvaihteessa. Kroppa ja maapallo kiittää, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Olisko perkele ollut liian vaikeaa laittaa sitä lopettamisen kohdetta jo otsikkoon, ettei olis turhaan avannut tätäkään saatana??!!!!!
No miksi luulet, että sitä ei ollut 😂
Itse olen vegaani ja tuomitsen jyrkästi liharuoat, mutta Halal-lihan suhteen teen poikkeuksen koska se kuuluu tiukasti kulttuuriin.
Vihreä Tirlittan kirjoitti:
Itse olen vegaani ja tuomitsen jyrkästi liharuoat, mutta Halal-lihan suhteen teen poikkeuksen koska se kuuluu tiukasti kulttuuriin.
Juu. Jos eläin teurastetaan aiheuttaen sille tarpeetonta kärsimystä kuten halal- ja kosherliahlle tehdään, sen syöminen on hyväksyttävämpää kun silloin, jos eläin teurastetaan kärsimystä välttäen.
Miksi vegaanit eivät koskaan mieti sitä, miten heidän kasvisruokansa tuottamiseksi tapetaan miljardeja hyönteisiä ja jyrsijöitä. Melkein väitän, että rottien tappaminen (varastoista) aiheuttamalla sisäelimiin verenvuotoja on julmempaa, kuin teurastamon toiminta.
Mitäköhän porukka tuumaisi, jos netistä löytyisi rehellisiä synnytysvideoita, joissa nainen anoo turhaan kipulääkettä. Muuttuisiko maailma mitenkään vai onko sittenkin helpompaa vastustaa jotain sellaista, mistä ei tiedä itse yhtään mitään?
Siis kuollut sika käytävällä on kamala asia? Siellä elävien joukossako sitä pitäisi säilyttää odottamassa määräysten mukaista kuljetusta?
Ei ihme, että porukka ei liikenneonnettomuudessa auta uhreja, vaan keskittyy kuvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegaanit eivät koskaan mieti sitä, miten heidän kasvisruokansa tuottamiseksi tapetaan miljardeja hyönteisiä ja jyrsijöitä. Melkein väitän, että rottien tappaminen (varastoista) aiheuttamalla sisäelimiin verenvuotoja on julmempaa, kuin teurastamon toiminta.
Olipas omaperäinen kommentti. Sano nyt vielä sekin, että kasveillakin esiintyy kipuaistimuksia.
Argumenttisi on tyyliä "Eläimiä kuolee vahingossa joka tapauksessa, joten kasvissyönti on turhaa!"
Vegaanit eivät taida tietää, mitä kaikkea tapahtuu ennen kuin he saavat kvinoansa ja avocadonsa omaan keittiöön asti. Kuvitteletteko oikeasti, että siellä siirrellään pinseteillä tuhohyönteisiä varovasti sivuun vai olisiko sittenkin niin, että kasveja on pakko suojella kasvuvaiheen syöjiltä erilaisilla "myrkyillä"? Miksi sika on pyhä, kärsäkäs ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas omaperäinen kommentti. Sano nyt vielä sekin, että kasveillakin esiintyy kipuaistimuksia.
Argumenttisi on tyyliä "Eläimiä kuolee vahingossa joka tapauksessa, joten kasvissyönti on turhaa!"
Perustelepa tähän, miksi sikaa ei saa tappaa , jotta ihminen saa ruokaa, mutta hyönteisiä voi huoleti tuhota? Eivätkö kaikki eläimet olekaan samanarvoisia?
Olisi mukava saada salaa kuvattuja videoita dementikkojen vuodeosastolta. Yksi huutaa koko ajan äitiä, toinen karjuu muuten vain, joku syö ulostettaan jne. Jostain syystä noin 30v kaupunkilaista kiinnostaa enemmän kuolleen sian tapaus kuin elävän isotädin kohtelu.
Ei noissa kuvissa nyt ollut mitään ihmeellistä,kuolleita tai sairaita eläimiä.
Ihan samalla tavalla luonnossa elävät sairaat ja vanhat eläimet kokee kärsimyskuoleman.
Paitsi maatiloilla sairaat yleensä lopetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukava saada salaa kuvattuja videoita dementikkojen vuodeosastolta. Yksi huutaa koko ajan äitiä, toinen karjuu muuten vain, joku syö ulostettaan jne. Jostain syystä noin 30v kaupunkilaista kiinnostaa enemmän kuolleen sian tapaus kuin elävän isotädin kohtelu.
Minulle arkipäivää ilman videoita, joski vähän liioiteltua.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä itse olet tehnyt dementikkovanhusten eteen?
Olen lopettanut lihansyönnin lähes kaksi vuotta sitten. Kalaa olen syönyt tänä aikana muutaman kerran, mutta enää sekään ei oikein maistu.