Mies on haluton
Lyhykäisyydessään: Meillä hieman alta 10v yhteistä taivalta, ollaan molemmat noin 30v ja lapsia kolme. Seksielämämme on hiipumassa kokonaan pois, koska mies on haluton. Meillä on seksiä noin kerran kuukaudessa ja olen kovasti miettinyt, että mistä tämä johtuu.
Ensimmäisenä olen tietysti syyttänyt itseäni, kun kolmannen lapsen raskausaika meni vuodelevossa ja lihoin enkä ole vieläkään saanut painoa pois. Olen kysynyt mieheltä, että onko kyse siitä, mutta sanoo ettei ole, ja usein (silloin harvoin kun seksiä on) sanoo minun tuntuvan hyvältä. Olen myös kysynyt, onko hänellä joku muu tai onko ihastunut johonkuhun toiseen, joka tekee haluttomuutta meidän suhteeseen. Noihinkin vastaa ettei kyse ole mistään sellaisesta.
Olen epäillyt työpaineita ja stressiä, mutta voiko ne kestää yli vuoden? Tuntuu, että tämä tilanne on jatkunut koko ajan kolmannen lapsen syntymän jälkeen ja siitä on jo pari vuotta... Noihinkaan mies ei osaa sanoa, johtuuko töistä.
Alan olla epätoivoinen. Haluan kovasti seksiä, ja tuntuu, ettei miestä voisi vähempää kiinnostaa. Mistä tämä nyt voisi sitten johtua? Mies ei muutenkaan ole läheisyydenkipeä, ja häntä ärsyttää, kun minä haluaisin ilman syytä ohimennen halata ja suukottaa. Halaa kyllä, muttei halua enää suudella. Mies kyllä haluaa olla minun kanssani kuulemma, muttei ole hetkeen sanonut rakastavansa. Olen epätoivoisena jo sanonutkin, että jos olen hänen mielestään niin vastenmielinen, niin eikö olisi parempi jatkaa erillään. Hän ei halua moisesta kuulla edes puhuttavan, mutta en tiedä miten voin itse jatkaa liitossakaan, jossa ei ole mitään läheisyyttä seksistä nyt puhumattakaan. Oma halu on niin voimakas, että tuntuu, että näen haluttavia ihmisiä jo vaikka ja missä.
Mistä ihmeestä tässä voi olla kysymys?
Kommentit (36)
Naapurustossa taitaa asua Timmi-Tuula, joka antaa ukollesi kosteaa torttua, ymmärrystä ja lempeä.
Silloin kun mies kertoo että nainen on haluton ja turhauttaa niin naiset on täällä palstalla heti syyttämässä miestä....
Kommentit, joiden mukaan miehen haluttomuus johtuu puolison lihomisesta, ovat outoja siihen nähden, että sinkkumiehille kyllä kelpaa seksi isommankin naisen kanssa. Monesti tälläkin palstalla oikein kehuskellaan, miten helposti epätoivoisilta XL-kokoisilta naisilta saa seksiä. Luulisi, että sama pätee myös parisuhteessa - puutteessa ei kumppanin ulkonäöllä ole niin kovin väliä.
Minusta kuulostaa, että miehen tunteet ap:tä kohtaan ovat laimentuneet perhe-elämän myötä. Hän ehkä näkee ap:n lastensa äitinä, ei romanttisten ja eroottisten tunteiden kohteena. Tähän viittaa se, että seksin lisäksi mies välttelee myös esimerkiksi suutelemista. Lääkkeeksi suosittelisin parisuhdeaikaa. Lähtekää vaikka lomalle ilman lapsia. Tehkää asioita, joita teitte ennen lapsia. Kun kohtaatte toisenne kahden kesken kodin ulkopuolella näette, mitä suhteestanne on jäljellä. Jos kipinä ei palaa, voi olla hyvä miettiä vaikka asumiseroa.
Aloittajalle vielä tämä läski kirjoittaa;
Hakeudu sellaiseen painoon ja olotilaan mikä sinusta hyvältä tuntuu. Raskaudesta saa jäädä jälkiä ja normaali mies sen hyväksyy. Ota omaa aikaa esimerkiksi liikkumiseen jos sitä haluat ja laita mies katsomaan lapsia.
Jos ette saa puheyhteyttä ja keskusteltua missä mättää niin hakeutukaa pariterapiaan. Haluttomuus on usein korjattavissa oleva asia. Ja lasten takia kannattaa yrittää selvittää. Jos mistään ei ole apua niin ei se erokaan ole poissuljettu. Kenenkään ei kannata jäädä epätyydyttävään suhteeseen.
Hyvin sama tilanne kuin Ap:lla paitsi että olen timmi. Miehellä mielenterveysongelmat pahentuneet toisen lapsen syntymän jälkeen ja epäilen sen olevan pääsyy haluttomuuteen kuten myös sen että on ollut riitoja ja muitakin ongelmia niin paljon niin pitkään.
Ei mies samaa naista himoitse kauaa.
Meillä muuten sama tilanne paitsi että en ole lihonut yhtään vaan olen samassa painossa kuin tavatessamme.
Veikkaan, että runkkaa päivittäin. Vika on sinussa.
Pari huomiota:
1) Tottakai stressi ja ylikuormitus voi jatkua pitkään. Yleensä se jopa kumuloituu ajan myötä. Kolmannen lapsen tulo ei ainakaan helpota tilannetta aiempaan verrattuna ja yleensä töissäkin vastuuta tulee kokemuksen myötä lisää, ei vähemmän. Mieheltä vaaditaan siis sekä kotona että töissä koko ajan enemmän ja jos hän on jo alunperin antanut itsestään hieman enemmän kuin olisi pystynyt, niin jossain vaiheessa ei enää jaksa.
2) Luultavasti lihomisella on ainakin jonkinlainen vaikutus asiaan, vaikka mies toisin väittää. Me miehet olemme visuaalisia olentoja. Ilman visuaalista kiihoketta vaatii aika paljon aivotyöskentelyä, että saa seisomana. Mies tietää ettei voi myöntää asiaa, koska se tuhoaisi itsetuntosi. Siispä hän väittää ettei kyse ole siitä.
Ylipainollesi mies ei voi oikeastaan tehdä mitään. Jos sinä et laihduta, mies ei voi tehdä sitä puolestasi. Toisaalta jos sinä et itsenäisesti päätä laihduttaa, mies ei voi päättää tai kehottaa siihen puolestasi (koska se tuhoaisi itsetuntosi ja mies olisi kamala pinnallinen sika).
Ja toisaalta jos aloite laihduttamiseen ei tule sinulta itseltäsi, tuskin edes onnistut laihduttamaan, joten miehen on ihan turha edes vihjata siihen suuntaan, koska se ainoastaan huonontaisi välejänne eikä sillä olisi mitään positiivista vaikutusta mihinkään.
Miehesi vaikuttaa ns. kunnon mieheltä, joka laittaa perheensä edun oman etunsa edelle ja ajattelee muiden tunteita. Hän ei ole täysin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, mutta kuitenkin riittävän onnellinen elämässään ja haluaa jatkaa kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluttomuus voi johtua vaikka mistä ja jatkua kauan. Jos mies on niin tökerö, ettei itse huolehdi asiasta ja samalla puolisostaankin, ettei ota asiaa puheeksi, menisi halut minultakin. En siis katselis tuollaista välinpitämättömyyttä ja toisen tarpeiden huomiotta jättämistä = laiminlyöntiä kauaa.
Antaa siis sinun kärsiä ihan noin vaan mitään tekemättä, mikäs mies se semmoinen on!!
Karropas nyt kaikille miten ihmeessä mies saa muijansa laihduttamaan että olisi taas mahdollisesti pantavan näköinen?
Mä voin kertoa sulle. Mun mies on aina kannustanut mua kun kerta toisensa jälkeen innostun lenkkeilystä ja painonhallinnasta noin muuten. Niinäkin kertoina kun oon epäonnistunut niin se on halunnut mua, en ole ikinä joutunut tuntemaan itseäni vastenmieliseksi. Ja tämä kannustaa mua aina uudelleen yrittämään vaikka epäonnistuisin. Koska mun miehen rakkaus ei oo kiloista kiinni. Ja toivo elää että joskus onnistun laihtumaan kunnolla. Ja senkin jälkeen meidän suhde on onnellinen ja toimiva koska se ei ikinä oo dissannu mua. Kokeilepa sinäkin joskus.
Eli miehesi ei ole saanut sinua laihtumaan. Oliko muita ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Kommentit, joiden mukaan miehen haluttomuus johtuu puolison lihomisesta, ovat outoja siihen nähden, että sinkkumiehille kyllä kelpaa seksi isommankin naisen kanssa. Monesti tälläkin palstalla oikein kehuskellaan, miten helposti epätoivoisilta XL-kokoisilta naisilta saa seksiä. Luulisi, että sama pätee myös parisuhteessa - puutteessa ei kumppanin ulkonäöllä ole niin kovin väliä.
Minusta kuulostaa, että miehen tunteet ap:tä kohtaan ovat laimentuneet perhe-elämän myötä. Hän ehkä näkee ap:n lastensa äitinä, ei romanttisten ja eroottisten tunteiden kohteena. Tähän viittaa se, että seksin lisäksi mies välttelee myös esimerkiksi suutelemista. Lääkkeeksi suosittelisin parisuhdeaikaa. Lähtekää vaikka lomalle ilman lapsia. Tehkää asioita, joita teitte ennen lapsia. Kun kohtaatte toisenne kahden kesken kodin ulkopuolella näette, mitä suhteestanne on jäljellä. Jos kipinä ei palaa, voi olla hyvä miettiä vaikka asumiseroa.
Osalle kelpaa lihava, osalle ei. Joillekin läski on suoranainen fetissi, mutta jos mies on aloittanut suhteen hoikan naisen kanssa, niin todennäköisesti tykkää hoikasta. Tällöin lihavuus on turn-off varsinkin pidemmässä suhteessa, missä ei ole edes uutuuden viehätystä. Tunteethan eivät asiaan liity. Kyllä mies hyvännäköistä naista kiksauttaa vaikkei minkäänlaisia tunteita olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
No rumalla sinkkumiehellä ei ole kauheasti varaa valita. Sinkkumiehelle tuo kerta kuussa olisi jo tosi hyvin, kun helposti voi olla useammankin vuoden kuiva kausi. Ehkä aloittajan mies on komea tai edes tavallisen näköinen, jolloin tilanne on aivan toisenlainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluttomuus voi johtua vaikka mistä ja jatkua kauan. Jos mies on niin tökerö, ettei itse huolehdi asiasta ja samalla puolisostaankin, ettei ota asiaa puheeksi, menisi halut minultakin. En siis katselis tuollaista välinpitämättömyyttä ja toisen tarpeiden huomiotta jättämistä = laiminlyöntiä kauaa.
Antaa siis sinun kärsiä ihan noin vaan mitään tekemättä, mikäs mies se semmoinen on!!
Karropas nyt kaikille miten ihmeessä mies saa muijansa laihduttamaan että olisi taas mahdollisesti pantavan näköinen?
Mä voin kertoa sulle. Mun mies on aina kannustanut mua kun kerta toisensa jälkeen innostun lenkkeilystä ja painonhallinnasta noin muuten. Niinäkin kertoina kun oon epäonnistunut niin se on halunnut mua, en ole ikinä joutunut tuntemaan itseäni vastenmieliseksi. Ja tämä kannustaa mua aina uudelleen yrittämään vaikka epäonnistuisin. Koska mun miehen rakkaus ei oo kiloista kiinni. Ja toivo elää että joskus onnistun laihtumaan kunnolla. Ja senkin jälkeen meidän suhde on onnellinen ja toimiva koska se ei ikinä oo dissannu mua. Kokeilepa sinäkin joskus.
Rakkaus ei ole kiloista eikä ulkonäöstä kiinni, mutta valitettavasti seksi on. Harva kiihottuu persoonasta tai siitä kuinka mukavaa arki on. Mukavan ja samalla aaltopituudella olevan ihmisen kanssa on ihana olla suhteessa. Kuitenkin kiihottuminen vaatii silmänruokaa. Suurinosa miehistä kiihottuu normaalivartaloisista tai hoikista naisista. Muutenhan missikisoissa ja strippiklubeilla olisi rehevämpiä naisia. Kuitenkaan moni ei tälläisen naisen kanssa halua perustaa perhettä. Hienoin tilanne parisuhteessa on että molemmat huolehtivat myös omasta ulkonäöstään partnerin takia.
Itse olisin eniten huolestunut siitä ettei halua suudella. Omalla kohdalla tekisin johtopäätöksen että ei rakasta minua enää. Ehkä rakastunut johonkin toiseen.
Minulla poloisella kun ei ole kokemusta lihavista naisista, niin miten se on, onko lihavalla naisella ylähuulessa hikeä ja haiseeko/maistuuko se pahalle suudellessa?
Kyllä parisuhteen seksissä tulee olla muutakin kuin pelkän vartalon ihannointi ja mielihalu vartaloa kohtaan!
Miettikää vanhoja pariskuntia, kaikki me vanhenemme, kukaan ei pysy kaksikymppisenä koko ikäänsä. Jos mies haluaa aina vain hoikkaa vartaloa ja nuorta naista, silloin ei tarvitse aloittaa parisuhdettakaan ja kuvitella että nainen säilyy samoissa mitoissa.
Lapsiperhearki on haastavaa ja aikaa vievää. Lapsien myötä tulee iso määrä myös kotitaloustöitä, jotka valitettavan usein hoitaa nainen eli se perheenäiti.