Kannattaisiko kouluttautua mieluummin sairaanhoitajaksi vai lastentarhanopettajaksi?
Kommentit (25)
ojankaivaja kirjoitti:
LTO = mukavaa puuhastelua lasten kanssa
Kannattaa harkita tarkoin. Itse en kestäisi päivästä toiseen lasten hälinää ja sitä päiväkodin rutiinia. Pue, riisu ulos sisälle jne jne...
Sairaanhoitajana on valinnan varaa suuntautua moneen suuntaan. Plus parempi palkka jos hakeutuu vuorotyöhön.
Olen itse lastentarhanopettajaopiskelija ja suosittelen lastentarhanopettajaksi opiskelua silloin, jos lasten kanssa työskentely kiinnostaa aidosti. Sh:n työtehtävät ovat sinänsä monipuolisempia, että on mahdollista työskennellä hyvin erilaisten asiakkaiden kanssa erilaisissa ympäristöissä.
Toki kasvatustieteen kandin on mahdollista jatkaa maisteriksi ja edetä asiantuntijatehtäviin tai opiskella esim. erityisvarhaiskasvatusta tai luokanopettajaksi jos kaipaa muuta kuin päiväkotityötä.
Ei kummaksikaan. Miksi et kouluttautuisi samantien vaikka amk opettajaksi (terveydenhoitoala) tai lääkäriksi ja opettaisi myöhemmin lääkiksessä tulevia lääkäreitä? Ja sama lastenkasvatusalalla... OKL tai yliopisto ja sitten opettamaan opettaja. Vaihtoehtoja on myös muita kuin nuo kaksi.
Miksi pitää yrittää päteä kun ei mitään asiasta tiedä?