Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Kela pakottaa masennusta sairastavan kuntoutukseen?

Vierailija
17.02.2018 |

Tuli kirje, missä luki että jostain kurssista olisi apua ja pitäisi laittaa hakemus. Ei kai sairauspäivärahaa voida katkaista tai olla myöntämättä nykyisen jakson jälkeen, jos en hae kurssille?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on sairaua jota on tarkoitus yrittää parantaa ja sielä sängynpohjalla ei parane.

T: entinen masennuspotilas

Ei se mitään ruuveja pussittamallakaan parane. Kuntoutuksen laadulla on todella paljon väliä.

Vierailija
42/45 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ajan kuntoutumassa, myös lääkäri pitää edistymistäni hyvänä. Mutta ajatus jostain vertaistukikurssista lähinnä ahdistaa. Eli en siis tosiaankaan hae, jos ei ole pakko. Ei vaan yksikertaisesti ole varaa jäädä ilman sairauspäivärahaa.

ap

Nuo eivät sovi kaikille. Itse masennuin vain lisää masentuneiden kanssa aikaa vietettyäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on sairaua jota on tarkoitus yrittää parantaa ja sielä sängynpohjalla ei parane.

T: entinen masennuspotilas

Millä sitten paranee? Ei ainakaan työnteko ole itselläni auttanut.

Vierailija
44/45 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yritystoiminnam alkuvuodesta ja ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi. Hieman aikaisemmin olin saanut Asperger-diagnoosin. Kelalla nämä asiat vedettiin yhteen ja yritystoiminnan loppumisen syyksi annettiin ymmärtää Aspergerista johtuva työkyvyttömyys. Minut määrättiin karenssin uhalla kuntouttavaan työtoimintaan vammaisten toimintakeskukseen. Siellä sitten askarreltiin linnunpönttöjä ja puunkantotelineitä kunnes pääsin kuntakokeilun piiriin ja pois tuosta helvetistä. Syksyllä alkaa opinnot metsäkoneenkuljettajaksi.

M32

Vierailija
45/45 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela kursseille pakota. Ovat vaan sairauspäivärahojen käsittelyn yhteydessä katsoneet, että kurssi voisi olla sinulle hyödyllinen. Jos asia sinua huolettaa, niin voit ottaa yhteyttä Kelaan ja kertoa ettet tunne kurssin auttavan itseäsi.

Kuntoutukseen, jos ap. kurssilla sitä tarkoittaa, tarvitaan lääkärin todistus, jossa hän perustelee miksi juuri sinulle on siitä hyötyä.  Jos sinulla ei ole ollut lääkärisi kanssa edes puhetta asiasta, etkä ole saanut ko. todistusta, niin ei Kelan virkailijat tiedä sinulle sellaista ehdottaa.  Itse niitä pitää anoa.

Kyllä ehdottavat ja pyytävät sitä varten lääkärinlausuntoa. En tiedä onko pakollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi