Lastenhoitajiksi hakeutuvat älykkäimmät lähihoitajat?
Kyllä vai ei? Perustele. Omien kokemuksieni perusteella näin on.
Kommentit (9)
Yleisen habituksen perusteella. Verrattuna esim. vanhainkodin henkilökuntaan.
Ap.
En oo kyllä huomannu eroa.... Ihan samanlaisia vanhoja ihmisiä, nuoria ihmisiä, yms. on ollut hlökunnassa..
p-kodissa varmaan vähän huumorintajusempia ollut mut siellähän ny kuuluuki olla...
Lähäriks mennään kun muualle ei päästä. Alaa opiskelevista ehkä 20% oikeesti kokee halua alaan.
Oletko varma, että ne lastenhoitajiksi luulemasi ihmiset ovat olleet oikeasti lastenhoitajia? Akateemiset, sivistyneet ja kultivoituneet lastentarhanopettajat tekevät samoissa tiloissa sitä samaa paskavaipan vaihtoa ja kurahousujen pesua kuin lastenhoitaja-amikset, eli ammattiryhmät sekoittaa helposti keskenään.
Itse olen ollut töissä muutamassa eri päiväkodissa sekä muutamassa "vanhainkodissa". Näistä kokemus on että päiväkodin henkilökunta puhuu eniten paskaa toisistaan. Olen myös kummallakin kentällä suorittanut työharjoitteluja, ja opiskelijahan ei usein ole vakkareille edes olemassa. Parhaiten jäänyt mieleen kun 17wee lähihoitajaopiskelijana olin päiväkodissa harjoittelussa. Paskaa puhuttiin muista pukkarissa. Kun tulin paikalle niin juttu loppui, ja sitten "aa se olitkin vain sinä" ja paskanpuhuminen jatkui. Ihan järkyttävää. Tämän takia en nyt sosionomina halua todellakaan päiväkotii töihin.
Miksi ei ole vaihtoehtoa "ei ole olemassa älykästä lähihoitajaa"?
Ja äskeiseen vielä, että itse sote kentällä työskennelleenä olen sitä mieltä, että fiksuimmat lähihoitajat on töissä esimerkiksi kirurgisella tms vuodeosastolla, jossa vaaditaan huomattavasti enemmän osaamista kuin esimerkiksi päiväkodissa tai vanhainkodissa.
Miten niin?