Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei lapsi, joka jo aikuinen, ja saisit tietää omasta isästäsi huonoja uutisia hänen historiassaan, miten suhtautuisit huonojen uutisten kertojaan?

Vierailija
17.02.2018 |

Ja otsikon kertoja olisi ollut vieläpä isänne toimesta ns. uhri/vakavasti pitkäaikaisesti kiusattu osapuoli?
Kuinka suhtautuisit uhriin/kertojaan saadessasi tietää, millainen isäsi on ollut joskus menneisyydessään?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tietysti, mutta en ole isäni enkä edes erityisen läheinen hänen kanssaan, joten tuskin vaikuttaisi mihinkään.

Vierailija
2/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee. Turha yrittää syyllistää mua isien, äitien tai esivanhempien synneistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sillä väliä. Sun ja isäni suhde ei merkitse mun ja isäni suhteelle. Hoida itse omat sotkut, en Mä niitä murehdi

Vierailija
4/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmenstyneesti. - Isäni tosin on ollut asemassa, jossa hän ei aina ole varmasti voinut aina miellyttää kaikkia tekemillään päätöksillä ja ratkaisuillaan.

Vierailija
5/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä olisiko se tieto jotenkin merkityksellinen mun kannalta. Esim. jos joku kertoisi jotain tyyliin: ”Sun isä on ollu vankilassa ja kerron tän siksi että saisit muuten tietää muuta kautta” niin ok, kiitti kun kerroit.

Jos se taas ois jotain ”byää sun isä on kusipää, inhoon sitä, se on ollu mulle ilkee” niin en arvostaisi. Ei oo mun vika eikö liity muhun mitenkään.

Vierailija
6/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, koska isäni on elossa, ilmottaisin, että sinun pitää puhua isälleni siitä, miltä sinusta tuntuu ja mitä hänen tekonsa ovat tehneet sinulle.

Ihmiset voivat kasvaa, ihmiset voivat katua tekojaan - tai siis ylivoimaisesti suurin osa voi. Omasta isästäni tietäisin varmuudella, että hän osaa katsoa itseään peiliin, jos on ollut mulkero.

T. Kiusattu, kiusatun isän lapsi

Vierailija
7/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mitään hyvää tarkoitusta, miksi ihminen tuommoista kävisi kertomassa. Asia ei varmaan merkitsisi minulle paljonkaan, mutta kertoisi kyllä kertojasta.

Se on nimenomaan yritys syyllistää jälkipolvia.

Vierailija
8/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään uutta auringon alla.

Vierailija
9/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuntisinko tämän viestintuojan ennestään vai en? Jos joku ihan outo tyyppi tulisi kertomaan minulle, että isäsi kiusasi minua vuonna xx, niin kokisin tämän kieltämättä vähän outona ja minulla hieman epäilyttäsi onko kyseessä ihan henkisesti terve ihminen. Olettaen että olisi etsinyt minut, kiusaajansa tyttären, varta vasten kertoakseen tämän. Itse kunnioitan ihmisten vanhempi-lapsi -suhteita, enkä edes miehelleni puhu ikävästi hänen vanhemmistaan, vaikka he ovat olleet minua kohtaan inhottavia. Joten siksikään en kyllä ymmärrä tuollaisten puheiden motiivia.

Omaa näkökulmaa isääni kohtaan tuo ei muuttaisi, sillä isäni on ollut isäni viimeiset 31 vuotta, ja koen tuntevani hänet paremmin kuin ihminen joka on tuntenut hänet esimerkiksi parin vuoden ajan lapsena. Empatiaa totta kai kokisin tätä henkilöä kohtaan, ei kiusaaminen ikinä oikein ole, enkä varmasti hänelle mitenkään tyly olisi, mutta kyllä jäisin miettimään mikä tuollaisen motiivi on. Isä on aina isä, eikä se menneisyys vaikuta hänen isyyteensä, vaan ihan muut seikat.

Sitten jos henkilö olisi esimerkiksi sukulainen tms. läheinen henkilö, niin tilanne saattaisi olla eri. Tai sitten ei, vaikea sanoa.

Vierailija
10/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olis mun asiani. Keskustelkoon isäni kanssa, minä olen isälleni lojaali maailman tappiin asti enkä haluaisi puuttua asiaan millään lailla. Toki olisin ehkä hieman surullinen että jollakulla on vahvoja negatiivisia tunteita isäntäni mutta en usko että se muuttaisi käsitystä isästäni.

Ihmettelisin tosin sitä mikä motiivi tällä toisella on sekoittaa minut koko kuvioon jos asiat eivät minuun millään lailla liity. Inhottavaa tuommoinen.

Vierailija
11/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi, edes sinä!

Vierailija
12/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle teininä juorusi yksi ja sama henkilö isästäni muun muassa että hän kieltänyt isyytensä ollessani vauva ja että häntä on joskus syytetty raiskauksen yrityksestä. Kaikki asiat olivat valitettavasti tosia tavalla tai toisella. Olen ne äidiltäni myöhemmin varmistanut. Meillä on isän kanssa hyvät välit mutta kyseinen henkilö, joka otti asiaksensa kaikki nuo asiat 13 vuotiaalle teinitytölle juoruta on niin minun että isäni silmissä pohjasakkaa nykyään. Mielestäni kyseiset asiat ei minulle kuulu ja ovat sellaisia asioita, jotka mielestäni isäni olisi minulle pitänyt kertoa eikä tämän kyseisen henkilön. Eikä todellakaan niin että olen vielä naiivi teinari. Ja tuo raiskauksen yritys kuulostaa tietysti minusta pahalta, mutta koska olen kuullut siitä vain yhden pahantahtoisen juorun sekä äidiltäni kantaa ottamattattoman että ei ole ihan varma mitä siinä on tapahtunut (vanhempani ovat siis olleet eronneet jo silloin) niin en oikein osaa isääni siitä tuomita mitenkään, kun en tiedä mitä asiassa oikeasti on tapahtunut enkä koe että noin 20 vuotta vanha asia kuuluisi minulle oikeastaan mitenkään.

Eli vastauksena kysymykseesi. Jälkikasvun asia ei ole mitä hänen isänsä on tehnyt. Eikä kukaan pidä ihmisestä joka haluaa kertoa negatiivisia asioita omasta vanhemmastaan. Lapsi saa haukkua vanhempiaan mutta ulkopuolinen ei.

Vierailija
13/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei ole kiusaaja. Joka tapauksessa aina joskus joku käy mollaamaan isääni (mm. nykyinen naisystäväni) ihan tuosta vaan. Isäni ja äitini erosivat, kun olin pieni. Ilmeisesti eroaminen on se suuri synti. Äitini ja minä veljeni kanssa pärjättiin ihan hyvin ja äiti oli koulutetumpikin. Isällä oli köyhähkö lapsuus ja nuoruus, eikä hän aikuisenakaan ole rikkaaksi tullut. Ei isä täydellinen ole, mutta ihan normaali ihminen, joten en arvosta, kun häntä mollataan.

Vierailija
14/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee. Turha yrittää syyllistää mua isien, äitien tai esivanhempien synneistä.

Aina asiantuntijat kehoittavat uhria tai hänen läheisiään katkaisemaan esim. lapsien seksuaalisen häirinnän sukupolvesta toiseen, että itse ainakin olen näissä asioissa sitä mieltä, että esim. häiriköijän lasten olisi hyvä tietää ja jopa häiriköijän puolisonkin, mutta turhaahan se olisikin, jos vahingot ovat jo tapahtuneet, koska viiveellähän tuonkaltaiset jutut paljastuvatkin, jos paljastuvat lienee koskaan.

Vierailija
15/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olis mun asiani. Keskustelkoon isäni kanssa, minä olen isälleni lojaali maailman tappiin asti enkä haluaisi puuttua asiaan millään lailla. Toki olisin ehkä hieman surullinen että jollakulla on vahvoja negatiivisia tunteita isäntäni mutta en usko että se muuttaisi käsitystä isästäni.

Ihmettelisin tosin sitä mikä motiivi tällä toisella on sekoittaa minut koko kuvioon jos asiat eivät minuun millään lailla liity. Inhottavaa tuommoinen.

Vaikeaahan enää on kuolleiden kanssa keskustella, sillä joskus syyllinen on jo kuollut.

Vierailija
16/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä keksi mitään hyvää tarkoitusta, miksi ihminen tuommoista kävisi kertomassa. Asia ei varmaan merkitsisi minulle paljonkaan, mutta kertoisi kyllä kertojasta.

Se on nimenomaan yritys syyllistää jälkipolvia.

Minun asiassani oli kyseessä mielisairas veljeni, joka kuollut, ja hänen vaimonsa ja lastensa äiti oli myös jonkinsortin mielenvikainen, kun ylipäätänsä päätyi sairaan veljeni kanssa yhteen.

Pitäkööt lapset vaan mielisairaat vanhempansa, ja toivottavasti mielisairaudet eivät periydy lapsiin.

Vierailija
17/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskoisi olevani ainakaan niin väkivaltainen mitä ensimmäisistä kommenteista luin vaikka painoin ylä-nuolta... ilmeisesti asiat menee maapallossa fiiliksen ja tunteiden mukaan pitkälti. Joillekkin ei sovi niiden hallinta tietyillä tavoilla eikä se ole mitään henkilökohtaista.

Vierailija
18/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisesti häiriintyneet ihmiset pitäisi nalkittaa heti ensimmäisestä väärinteostaan, ja pistää roikkumaan pää alaspäin ja miettimään tekosiaan.

Vierailija
19/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan joidenkin mielipide on se, että uhri ei saa mennä kertomaan syyllisen jo aikuiselle lapselle, vaikka kyseessä olisi ollut syyllisen selkeä rikollinen toiminta kertojaa kohtaan. 

Ymmärrettävää, tämähän on vain vauva-palsta, joka kaikkien valopäiden huikee kiistelykenttä aiheesta kuin aiheesta, vaikka ei varsinaisesta aloittajankaan tapauskohtaisesta asiastaan tuon taivaallista tietoa olekkaan teillä arvon anonyymeillä.

Vierailija
20/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä sillä väliä. Sun ja isäni suhde ei merkitse mun ja isäni suhteelle. Hoida itse omat sotkut, en Mä niitä murehdi

Niin ja sun isäsi mielisairausdiagnoosikin on aivan turha tieto sulle; joo niinpä niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan