Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isälle kesätöihin

Kesätyöt
17.02.2018 |

Olen 15v poika ja isälläni on pieniyritys, johon hän tarvisi apua (varsinkin kesällä) ja se työ ei ollenkaan ole minua varten, masentaa pikemminkin. Kunnassani olisi työpaikkoja auki joissa parempi palkka ja "mukavampaa" työtä (ruohonleikkuuta yms.) joihin voisin hakea, mutta en tiedä, että onko mulla vähän niinkuin velvollisuus mennä isän firmaan töihin tai olisinko vaan itsekäs jos menisin muualle kesätöihin? Hankala tilanne koska en haluais loukata ketään :/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvot kelpaisi :)

Vierailija
2/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä siellä isäs yrityksessä tekisit.

Se riippuu siitä aika lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kunnan työpaikkoja ja jos saat sitä kautta kesätyön, mene sinne. Tee sitä työtä minkä koet mieluisaksi, jos on vaihtoehtoja.

Vierailija
4/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä arvostetaan muutakin työkokemusta kuin perheen yrityksessä työskentelyä. Voit siis aivan hyvin hakea muita töitä, tai tehdä vain osan kesästä isäsi yrityksessä töitä. Tai voit suositella isällesi jotain kaveriasi työntekijäksi.

Vierailija
5/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisiko isäsi sinulle lakisääteistä palkkaa ja saisitko työstä työtodistuksen? Ellei ja ellet, älä ota isäsi tarjoamaa työtä vastaan. CV:n täydentäminen on sinulle hyödyllisintä ikäisenäsi.

Vierailija
6/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Miksi asian pitäisi riippua työstä? Ap on se, joka homman joutuu tekemään, joten sinun mieltymyksilläsi tai preferensseilläsi paikan "paremmuudesta" ei ole väliä.

Vierailija
7/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä siellä isäs yrityksessä tekisit.

Se riippuu siitä aika lailla.

Varmaaan tekisi rakennuspiirustuksia tai toimittaisi rekalla mökkielementtejä. :D 15-vuotias, haloo.

Vierailija
8/8 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäsi työ ei tunnu omalta, niin ei ole pakko tehdä niitä töitä.

Tekee asian selväksi. Voit sitten joskus muulloin kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme