Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko? Juhlista kyse....

Vierailija
17.04.2006 |

Olette pitkän matkan takaa ja palaamassa kotiin kelin/kellon pakottamana. Sisarenne järjestää syntymäpäiväjuhlia lapselleen. Käytte tapaamassa sankaria ennen varsinaisen juhlatilaisuuden alkua. Muistatte sankaria mukavalla lahjalle. Juhlia varten olevaa kakkua viimeistellään. Keksipaketteja availlaan. Teille ei kuitenkaan tarjota mitään, vaikka tuntien matka olisi edessä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mitäpä se auttais? Toiset vaan on noin tahdittomia.

Vierailija
2/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein teille, nirppanokat : D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina niin jännittynyt kun pitää juhlia järjestää, että en huomaa kaikkea. Mutta en myöskään loukkaantuisi jos oma siskoni pyytäisi esim. kahvit keittämään...

Vierailija
4/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi!

Vierailija
5/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan anna kenenkään sörkkiä synttärikakusta ennen juhlien alkua! Tosi kiva tarjota juhlissa kertaallen esillä olleita herkkuja... :o/ Lisäksi isäntäväellä varmasti ollut kiire jos kerran olivat koristelemassa kakkua ja järjestelemässä muutenkin.

Jotain leipää tms olisin tarjonnut jos olisit ollut meillä ja olisit pyytänyt.

Vierailija
6/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis tietävät, että osa mahdollista vieraista saapuu pitkän matkan takaa. Ma on tietysti työpäivä, vaikka siskontytöllä ne synttärit olisikin.

Vierailija
7/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle on tärkempää että kakku leikataan vasta kaikkien tultua ja toiset ajattelee pitkän matkan takaa tulleita vieraita =)

Vierailija
8/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa talouksissa kun on muutakin kuin vain yhtä sorttia tarjolla. Ei tarjota keksin keksiä, ei murusiakaan, ei kahvia, teetä tai vesilasiakaan. Kiitos vaan lahjasta ja tervemenoa!

Vierailija
9/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan jos ilmoitan itse, että tuon lahjan samalla, kun olen menossa kotiin, niin en odottaisi mitään.

Vierailija
10/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ymmärtävät että juhlat vietetään nimenomaan päivänsankarin takia ja tahtovat kunnioittaa hänen juhlapäiväänsä olemalla paikalla asianmukaisesti silloin kun on kutsuttu ja toiset taas ajattelevat että koska Minä ylipäätään vaivaudun tulemaan pitkän matkan takaa juhliin ja tuon vielä Minusta niin hienon lahjankin niin Minä tulen sitten kyllä kun Minä tahdon ja Minua on palveltava hyvin kun kerran armollisesti tulin juhliin. Viis siitä että pieni synttärisankari ei saa puhaltaa kynttilää kakusta kaikkien vieraiden hurratessa ja ottaessa kuvia, Minä tahdon kakkua nyt!

Vierailija:

Toiselle on tärkempää että kakku leikataan vasta kaikkien tultua ja toiset ajattelee pitkän matkan takaa tulleita vieraita =)

Vierailija
11/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja satojen kilometrien ajaminen huonossa säässä ei todellakaan ole turvallista yöaikaan.

Vierailija
12/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. sopia milloin teille molemmille perheille olisi passannut.. Sinänsä kyllä ihmettelen, ettei kahvikupposta keitetty mutta toisaalta ymmärän, että ei siinä juhlahösellyksessä välttämättä tullut mieleen.

Vierailija
13/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahvikupposen ja keksin tarjoaminen kai pieneltä kakun kynttilöitä puhaltavalta prinsessalta ole pois. Meillä kahvia tarjotaan kutsutuille ja ex-tempore piipahtaneille ihmisille. Ihan kohteliaisuudesta.

Vierailija
14/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä olisi sitten huomannut tarjota jotain kahvin kanssa...

Vierailija
15/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä kerran oli kiire...

Vierailija
16/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan tule omatoimisesti paikalle, kun siellä kyläillään. Äitinsä pakottamana istuu naama mutrulla hiljaa " seurustelemassa" . Tetsikalla pelaaminen on paljon kivempaa.

Vierailija
17/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehka sun siskosi ajatteli, etta olitte syoneet ennen pitkalle matkalle lahtoa siella missa nyt olittekin ennen siskonne luona piipahdusta. Olitteko itse siis esittaneet asianne, etta " tuumme pikaisesti heittamaan lahjan ennen kuin lahdemme ajelemaan kotia pain" , vai mika oli ajatus?

Itse olisin varmasti tarjonnut jotain mehua ja keksia tyyliin, mutta tiedan monta ihmista, jotka on juhlajarjestelyista niin tapinoissaan, eivatka ehka maailman organisoituneimpia tyyppeja, etta heilta vois jaada tarjoamatta mitaan. Vaikkeivat tosiaan ole epakohteliaita ihmisia. Eivat vaan pysty miettimaan montaa juttua samaan aikaan.

Jos oikeasti olitte valipalaa, kahvia vailla, niin olisit natisti kysynyt siskoltasi, etta " voinko keittaa nopsaan kupposen kahvia ja antaa lapsille pari keksia ennen kuin lahdetaan tien paalle" . Jos olisit noin kysynyt ja siskosi olisi sitten kieltanyt ottamasta, niin ihmettelisin, mutta nailla tiedoin, mita kirjoitit, siskosi toimi minusta ihan ymmarrettavasti eika mitenkaan epakohteliaasti.

Olitteko muuten mummolasta tulossa, kun siskonne luokse poikkesitte? Jos nain, niin viela paremmin ymmarran, ettei alkanut kestita, kun varamaan ajatteli, etta teilla siella mummolassa on ollut mahdollisuus syoda ja kahvitella ennen lahtoa.

Vierailija
18/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kehtaa pyytää kahvia, vaan tulet jälkeenpäin tänne Vauva-palstalle kirjoittamaan, että eikö ollutkin siskoni epäkohtelias.

Hohhoijaa, aikuinen ihminen!

Vierailija
19/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin harmitti todella! Mies oli vielä kalsareilla ja pieni päivänsankari oli heräämässä päikkäreiltä. Pöytä oli kattamatta ja olisi pitänyt seurustellakin. Sitten ystävä tarjosi apua ja saimme loput hommat vauhdilla tehtyä. Tarjosinpa vielä meidän lounastakin maistettavaksi ennen muita vieraita. Kahvikin oli heti sen jälkeen valmis ja ystäväni joi sen heti muiden vieraiden tultua ja pääsi näin lähtemään ajoissa eteenpäin. Sankari kyllä nautti saadusta huomiosta ennen varsinaista härdelliä:)

Siis puolin ja toisin joustoa, apua ja tarjottavaa niin kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija
20/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä sisarusten ja lähimpien ystävien luona ollaan kuin kotona. Eli jos jotain mieli tekee, niin haetaan kaapeista jotain. Ollaan pidetty tätä ihan hyvänä ratkaisuna. Joten vastaavassa tilanteessa olisin mennyt systerin ruokakaapeille ja sieltä jotain meille tehnyt. Eikä systeriä olisi haitannut yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan