Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murehdin ulkonäköäni ja poikaystävän ainoa kommentti oli "Älä nyt tuollaisia turhaan mieti"

Vierailija
17.02.2018 |

Ei sitten voinut sanoa mitään kliseisempää? Tuo suorastaan loukkasi kun tuli fiilis ettei keksinyt mitään positiivista sanottavaa ulkonäöstäni. Muilla yhtä tilannetajuttomia kumppaneita?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tulkintasi täysin neutraalista ja kannustavasta kommentista aiheutti loukkaantumisen, ei miehesi "tilannetajuttomuus".

Vierailija
2/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on tapana kerjätä kehuja noin. Tuollainen käytös on naisilla todella yleistä ja helvetin ärsyttävää. Jos haluat kumppanin, joka kehuu spontaanisti ulkonäköäsi, hanki sellainen. Tuo vatvominen on vain ja ainoastaan kiusallista ja inhottavaa muille. Olen itse nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, se sinun poikaystäväsi ei ole ajatustenlukija, joka osaa sanoa automaattisesti ne sanat, joita kaipaat. On kohtuutonta suuttua hänelle tuollaisesta. Et kerro tilanteen taustaa, mutta jatkuva vahvistuksen hakeminen kumppanilta omasta ulkonäöstä ei ole reilua sekään.

Voit sanoa poikaystävällesi, että sinusta on mukavaa, jos hän kommentoi positiivisesti ulkonäköäsi, mutta sitä et voi vaatia, että hän intuitiivisesti tietää, millaista vahvistusta kaipaat ulkonäkökriiseissäsi. Fokus pitäisi olla siinä, että sinä itse työstät niitä, koska ei kukaan toinen ihminen voi ottaa sinulta niitä pois.

Vierailija
4/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nainen, ja vastaan noihin, että ”noh, ei ulkonäkö ole kaikki kaikessa”. En jaksa kehujen kerjäämistä, teinien touhuja, ei aikuisten naisten. Tästä vasta herneet menevätkin nokkaan. Olisiko ollut parempi, jos miehesi vastaisi noin?

Vierailija
5/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en mä olisi suoriltaan tuominnut tuollaista kommenttia negatiiviseksi, kun se voi ihan hyvin tarkoittaa että pitää sun ulkonäöstäsi sen verran paljon ettei näe syytä mihinkään murehtimiseen.

Vierailija
6/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksesi on aika huomionhakuista. Ihan ok kommentti poikaystävältä.

Vierailija
7/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetajua on, ettet aseta muita ihmisiä tilanteeseen, jossa he joutuvat joko valehtelemaan tai kuuntelmaan itsesäälissä rypemistä. Jos sinulla on ongelmia ulkonäkösi kanssa niin hoida asia muulla tavalla, kun tuollaisella kehujen kerjäämisellä. Poikaystäväsi on oikeassa, turhaan murehdit. Se kun ei murehtimalla muutu.

Hyvä asia poikaystävässäsi on ettei hän selvästi ole kanssasi ulkonäkösi takia tai jos on niin ulkonäkösi on mieleinen.

Vierailija
8/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei ole käynyt ilmi, mikä ulkonäöstäsi murehdituttaa. Joku oikea iso asia vai jokin naurettava juttu, jota muut eivät edes huomaisi, ellet itse sitä julistaisi eikä oikein sittenkään.

Poikaystäväsi vaikuttaa normaalin empaattiselta.

Vierailija
9/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan hyvä vastaus. Paljon enemmän selittelyn makua olisi kehulistauksessa joka ruumiinosasta erikseen, johon olisit sitten voinut vastata teilaamalla jokaisen kehun yksittäin. "Onhan sulla älyttömän kauniit hiukset" "- No ei oo, hyi hittu tällaset ohuet hiirenväriset".

Vierailija
10/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli ystävällisesti sanottu.

Oma mieheni ihan suoraan haukkuu ulkonäköäni oma-aloitteisesti.

Vierailija
11/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen nainen, ja vastaan noihin, että ”noh, ei ulkonäkö ole kaikki kaikessa”. En jaksa kehujen kerjäämistä, teinien touhuja, ei aikuisten naisten. Tästä vasta herneet menevätkin nokkaan. Olisiko ollut parempi, jos miehesi vastaisi noin?

Siinä olen samaa mieltä etten mäkään jaksa mitään kehujen kerjäämistä, mutta voisit kyllä hieman säätää tuota sun vastaustasi, ellet sitten tarkoittanutkin sitä loukkaavaksi. Tuo kyllä aika suoraan antaa ymmärtää ettet tosiaan pidä kysyjää mitenkään viehättävänä ulkonäöllisesti, ja yrität lohduttaa (kai) että on sulla sit muita avuja (luonne? varallisuus? palveluhalukkuutta?) joiden takia voitte sun puolestasi olla tekemisissä.

Vierailija
12/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko pitänyt sanoa, että älä syö. liiky enemmän, opettele meikkaamaan jne.

Vierailija
13/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tyypit, jotka sanovat hitsit kun olen hirveän näköinen jne.. Sitten pitää sanoa, että ihan hyvältä näytät...

Vierailija
14/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä olen samaa mieltä etten mäkään jaksa mitään kehujen kerjäämistä, mutta voisit kyllä hieman säätää tuota sun vastaustasi, ellet sitten tarkoittanutkin sitä loukkaavaksi. Tuo kyllä aika suoraan antaa ymmärtää ettet tosiaan pidä kysyjää mitenkään viehättävänä ulkonäöllisesti, ja yrität lohduttaa (kai) että on sulla sit muita avuja (luonne? varallisuus? palveluhalukkuutta?) joiden takia voitte sun puolestasi olla tekemisissä.

Kyllä minä voin olla ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä, eipä kollegan murehtima selkämakkara vaikuta millään tavalla suhtautumiseeni häneen. Tunnen myös vaikeasti vammautuneita tms. henkilöitä, joiden ulkonäkö on muuttunut dramaattisesti. En ymmärrä, miksi minulla pitäisi olla siitä makkarasta mielipide tai mitä aihetta siitä on edes keskustella.

Vierailija
15/15 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä tietää, että joutuu ojasta allikkoon jos alkaa ruotimaan yksityiskohtaisesti ulkonäköäsi koska luultavasti otat kehutkin moitteina. Esim. toinen kehuu hiuksiasi niin sinä tulkitset sen niin että hän moittii kasvonpiirteitäsi jne. Ei normaalissa parisuhteessa muutenkaan mietitä 24/7 partnerin ulkonäön yksityiskohtia.