Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja kaverimies

Kaverinainen
17.02.2018 |

Olen avioliitossa elävä nainen. Mulla on yksi harrastuskaveri (mies), joka on alusta asti tuntunut olevan samalla aaltopituudella. Viihdymme toistemme seurassa hyvin ja huumori sattuu yksiin. Mies elää avoliitossa tahollaan ja minä avioliitossa. Mies on alkanut tuntua nykyään jo lähes ystävältä. Mitään romanttisia tunteita minulla ei häntä kohtaan ole eikä seksuaalista kiinnostusta. Pelkkää hyväntahtoista kaveruutta/ystävyyttä.

Pelkään kuitenkin mieheni suhtautumista tähän henkilöön. Mieheni pitää kaikkia miespuolisia tuttavuuksiani jonkinlaisina uhkina. Ymmärrettävästä syystä tosin. Pari vuotta sitten olimme vuoden erossa minun aloitteestani ja miehelleni selvisi tänä aikana, että minulla oli seksisuhteita ja romanttisia tunteita joitain tuttuja miehiäni kohtaan. Joista yksi oli myös harrastuskaverini (EI TÄMÄ SAMA). Myös miehelläni oli tänä aikana kanssakäymistä muiden naisten kanssa. Tajusin erossaoloaikana kuinka hyvä kumppani mieheni on ja kuinka ruoho ei ole muualla vihreämpää, joten palasimme yhteen. Miehelleni jäi kuitenkin tietynlainen katkeruus, epäilykset ja mustasukkaisuus.

Olen yrittänyt tutustuttaa myös miestäni tähän kaveriini, mutta viime tapaaminen päättyi siihen että mieheni lähti tilanteesta ovet paukkuen ja räyhäten pois, koska kaverimies tarjosi minulle heidän kaveriporukastaan yli jääneen drinkin.

Olen tapaamassa kaverimiestäni tänään iltaelämässä, mutta en uskalla kertoa tästä miehelleni, koska pelkään että hän suuttuisi ja pahoittaisi mielensä. Mieheni ei pääse tänään liittymään seuraan, enkä ole varma haluaisinko häntä edes mukaan viimeisen kohtauksen jälkeen.

Tunnen syyllisyyttä kaveruus / ystävyyssuhteeni salaamisesta mieheltäni, mutta en haluaisi luopua hyvästä kaverista tai riidellä asiasta.

Miten saisin mieheni hyväksymään miespuolisen kaverini?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinainen kirjoitti:

Minusta hyvään parisuhteeseen kuuluu, että saa olla kavereita ja hauskaa muidenkin kanssa. Miehenikin tämän ymmärtää sisimmässään, mutta mustasukkaisuus ja epävarmuus kalvavat ymmärrettävästi.

Jos lähden sille tielle, että luovun kaverista mieheni takia, minusta tulee katkera ja sitä en halua.

Ei, vaan sinun pitää luopua nyt miehestäsi, koska valehtelet hänelle.

Vierailija
22/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinainen kirjoitti:

Minusta hyvään parisuhteeseen kuuluu, että saa olla kavereita ja hauskaa muidenkin kanssa. Miehenikin tämän ymmärtää sisimmässään, mutta mustasukkaisuus ja epävarmuus kalvavat ymmärrettävästi.

Jos lähden sille tielle, että luovun kaverista mieheni takia, minusta tulee katkera ja sitä en halua.

Älä luovu, mutta muista sitten kertoa miehellesi. Hyvään parisuhteeseen kuuluu myös rehellisyys.

On mullakin mieskavereita, muttei mitään halua tai intoa kahdestaan biletellä. Mennään isommalla porukalla ja yleensä on kummankin puolisot mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä avioliitto merkitsee sinulle? Ilmeisesti miehesi on sinulle vain vakimies sänkyyn, laskujen maksaja ja hyvän arjen mahdollistaja, ei muuta. Sinulla ei ole miehesi minkäänlaista sidettä. Meinasitko tuohon liittoon tehdä lapsiakin?

Ystäviä saa ja pitää olla, mutta avioliitto ja perhe menee ainakin minulla ystävien eteen ja ystävillä on sama juttu. Tällä sinunkaan "ystävällä" ei liene kovin vahva avoliitto ole.

Miehesi ansaitsee hyvän ihanan vaimon, mutta sinä et sellainen ole ja et tule koskaan olemaankaan. Tarvitset aina muiden miesten ihailua, niin livenä kuin varmasti myös somessa. Lopeta siis avioliittosi ja sen jälkeen voit mennä.

Vierailija
24/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
25/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovu, mutta muista sitten kertoa miehellesi. Hyvään parisuhteeseen kuuluu myös rehellisyys.

On mullakin mieskavereita, muttei mitään halua tai intoa kahdestaan biletellä. Mennään isommalla porukalla ja yleensä on kummankin puolisot mukana.[/quote]

Olet oikeassa.

Vierailija
26/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se mies. Tollainen kontrollointi on sairasta ja henkistä väkivaltaa. Se mitä tapahtui teidän ollessanne erossa, ei kuulu miehelle. Olitte eronneet. Myöskään mitä tapahtui ennen teidän suhdetta, ei kuulu miehelle. Tällä palstalla et saa muuta, kuin sairaalloisen mustasukkaisten, itsestään epävarmojen ihmisten tilitystä siitä kuinka ystäviä ei saa olla. Mä olen panseksuaali joten näiden sekopäiden logiikalla minulla ei saisi olla mitään suhteen ulkopuolista kanssakäymistä kenenkään kanssa.

Nyt tulee aitoa av-tuubaa. Aika kujalla täytyy parisuhteessa olla jos tollasta meininkiä pystyy katsomaan. Mua ainakin kiinnostaa tietää missä mun nainen on jalkojaan levitelly, eikä nainenkaan yläpeukkuja anna jos olisin kylän pelimies ollut. Mustasukkaisuus on toisen välittämistä, tietty siitäkin löytyy ääripäät jotka ei kuulu parisuhteeseen.

Vierailija
27/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki kaverit on miehiä. Käydään oluella ja kierrellään konepäivillä. Seksisuhde ei heidän kanssa kiinnosta yhtään, mutta ovat mukavaa seuraa. Jos mies ei hyväksyisi mieskavereitani, niin olisin kaveriton.

Oletan, että sä et kuitenkaan salaile sun tapaamisia näiden kaverimiesten kanssa. Kumppanilla on oikeus tietää, mitä tapahtuu ja tehdä sen perusteella arvionsa siitä, hyväksyykö hän asian vai ei. On joka tapauksessa väärin pimittää tietoa ja puuhailla kumppanin selän takana, koska jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa ja vaikka sitten siihen liialliseen mustasukkaisuuteen, se ei salailemalla parane. Jos ei kykene tulemaan toimeen kumppanin mustasukkaisuuden kanssa, silloin on parempi erota, ei salailla.

Vierailija
28/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinainen kirjoitti:

Kyllä minusta tuntuisi myös typerältä ajatus siitä, että mieheni saisi määrätä kenen kanssa saan olla kaveri ja kenen kanssa en. Kun kysymys on kaveruudesta / ystävyydestä eikä mistään vehtaamisesta.

Jo ajatuksesi siitä, että et halua miestäsi mukaan vaan haluat tämän kaverimiehen eksklusiivista seuraa kielii siitä, että olet ihastunut. Et ehkä halua myöntää sitä itsellesi. Olet nyt (jälleen) löytänyt mielestäsi paremman kumppaniehdokkaan kuin nykyinen miehesi on, ja olet pikkuhiljaa liikkumassa kohti tätä uutta miestä. Tulet luultavasti olemaan tuollainen koko ikäsi, että koko ajan on verkot vesillä ja tutka päällä sen "paremman miehen" löytämiseen.

Vierailija
29/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen kertaan olen sivusta nähnyt kuinka nämä miespuoliset kaverit muuttuvat kumppaneiksi ja entinen jätetään. Jos oma kumppanini alkaisi pitämään läheistä mieskaveria, niin aloittaisin itse pettämisen hyvällä omatunnolla. 

Vierailija
30/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on sitten vastaavasti ihan ok jos miehesi hankkii pari 18v blondiinia kaveriksi

ihan vaan koska tuntuu sielunkaimoilta ja yhteinen huumori ???

Vierailija
31/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nuori ja niin tyhmä. Aikanaan nuoresta tulee vanhempi, mutta tyhmyys ei välttämättä ohi menekään. Tämä kaverimieskin sen tietää ja siksi sinun kanssasi nyt haluaakin juhlia.

Olet niin helppo tapaus, että hänelle ja sen myötä myös muille miehille, helppoutesi ja tyhmyytesi on vain hauska juttu. He pääsevät leikkimään Miestä ja sen jälkeen voivatkin antaa sinun olla. Jokainen tavallaan...

Vierailija
32/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vaihtoehtoa, joko pidät miehesi tai kaverisi. Molempia et tule saamaan. Kävi nyt miten vain, niin tuollaiset kaveriviritykset joudut jatkossa unohtamaan joka tapauksessa.

Miksi joudun unohtamaan miespuoliset kaverit joka tapauksessa? -ap

Olet epäluotettava. Normaalilla akalla mies kaverit on ok, mutta jos sä oot jo kerran halunnut erota ja pukitella muita ukkoja ja oma ukko ottaa vielä takas (mikä on siis ihme, munaton luuseri) niin millä ihmeen ilveellä se ukko uskoo että sä et pukittele uudestaan tätä "kaveria". Sitä paitsi jos se ois sun oikea KAVERI ni et sä siitä tekis tommosta kamalaa showta. Muijahan on ihan mehareissaan ku puhut siitä sun "kaverista". Ootko varma ettei tässä oor oolit vaihtunu ukkojen kesken :DD

Vierailija
33/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa ininää. Puoliso menee kavereiden edelle. Jos et osaa olla rehellinen, on parempi että eroatte. Saat pitää ihanan lutusen kaverisi.

Eihän sulla ole tässä muuta kuin kahden miehen kiusaaminen kyseessä. On niin ihanaa kun voi draamailla ja on jännitystä elämässä.

Tän ketjun fiksuin kommentti. Kiitos!!

Vierailija
34/35 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on läheltä saanut seurata työkaverin kaverimies -sekoilua.

Työpaikalle tuli viime vuoden loppupuolella uusi mies, jonka kanssa työkaveri "ystävystyi". Ihan avoimesti kertoi kuinka lähettelevät joka ilta toisilleen whatsappissa hyvän yön toivotuksia ym. Alkoivat myös harrastamaan yhdessä vapaa-ajalla jne. Lounastavat aina yhdessä kahdestaan, muut eivät saa heidän kanssaan tulla mukaan. Työpaikalla välillä katoilevat jonnekin. 

Kun tähän jo työpaikallakin ruvettiin tahtomattakin kiinnittämään huomiota, muisti työkaveri aina huomauttaa kuinka ovat "vain kavereita" ja kuinka outoa, että vielä 2010-luvulla pidetään ihmeellisenä miehen ja naisen ystävyyttä. Että täysin platonista on jne.

No nyt yllätys yllätys työkaveri on hakemassa eroa miehestään. Ei taida mies tietää eron oikeaa syytä, sillä nykyiselle miehelleen työkaveri on valehdellut viettävänsä aikaa naispuolisen työkaverin kanssa..

Siihen kaatui useamman vuoden parisuhde, jonka hyvyyttä työkaveri vielä viime kesänä itsekin hehkutti. Nyt yhtäkkiä parisuhde onkin ollut jo pidemmän aikaa tylsä, "kun ei me koskaan edes riidellä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme