Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai tässä voi tehdä mitään. Miniän eilinen fb-päivitys - taas baarissa

Vierailija
17.02.2018 |

Pakko vaan katsoa sivusta, kun perhe hajoaa. Rakensivat ihanan talon ja lapsia on kaksi. Poikani toivoo pääsevänsä hiihtämään ja kesällä pyöräilemään. Se vaan ei onnistu, kun miniä bilettää ja pitää olla lastenvahtina.
Viime kerralla kun olin yökylässä, että pääsivät yhdessä "rentoutumaan" niin tuli ahdistunut olo. Miniä on kyllä mukava, mutta nyt tuntuu, että kaikki on lähtenyt lapasesta. Masennustakin hänellä on ja puhutaan näistä asioista. En vaan käsitä, miten voisin auttaa.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia vastauksia. Ihmisillä on anoppiraivo 😆

142/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia vastauksia. Ihmisillä on anoppiraivo 😆

Joo, niin tuntuu olevan. Syyllinen löytyi tähänkin asiaan. 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne ois toisinpäin, että mies bilettäisi viikonloput, täällä huudettaisiin kurkku suorana, että jätä se sika heti.

On teillä omituinen logiikka.

Ja huom. olen itse nainen. Tosin mulla ei ole lapsia eikä miniää, joten en tiedä mistään mitään.

Mies ja anoppi löytyy.

Olen nainen, joka jättäisi miehensä heti jos se alkaisi juoksemaan baareissa ja juopottelemaan. Mutta en todellakaan haluaisi äitini tai anoppini puuttumista asiaan, kyse olisi henkilökohtaisesta valinnastani, joka ei ulkopuolisille kuulu. Jos ap:n poika kärsii, niin ap:n pojan täytyy joko jättää vaimonsa tai ilmoittaa vaimolleen, että pelin on muututtava. Jos taas ap:n poika ei kärsi, niin sittenhän kaikki on hyvin. Ap:lle tilanne ei kuulu.

Naiset lähtevätkin liitosta paljon kevyemmin perustein kuin miehet. Mies kokee että koko maailma romahtaa kun yhdessä rakennettu tulevaisuus, talot, suunnitelmat, lapset, jne pitää hylätä. Moderni nainen ei sitoudu.

Vierailija
144/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita se AA-kerhoon vaan. Ei tuo ole normaalia että perheellisenä vielä ryypätään joka viikonloppu. Se on teinien hommaa ja jos alkoholista ei pääse omin avuin irti, niin se on silloin alkoholiongelma kyseessä.

Ketään ei ”ilmoiteta” AA-”kerhoon”.

Olen itse raitis alkkis ja käyn AA-ryhmissä. Sinne mennään omasta tahdosta, eikä sinne voi ilmoittaa kerään.

Faktat haltuun.

Vierailija
145/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota on tapahtunut toisin päin iät ja ajat, joten ota tämä tasa-arvon kannalta. Hyvä, että isä keskittyy perheeseensä.

Vierailija
146/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä tosi omituinen ketju. Siis nytkö yhtäkkiä pienten lasten vanhemman joka viikonloppuinen ryyppääminen on ok, kun se vanhempi on äiti? Vai kuinka moni teistä miniän käytöstä puolustavista mammoista jaksaisi sitä, että oma miehenne ja lastenne isä juoksisi baarissa joka perjantai sillä seurauksella, ettei kykene perheen juttuihin ja omien lastensa hoitoon krapulaltaan osallistumaan lauantaina ollenkaan? Vaikea on uskoa, että tuollaiselle isälle löytyisi palstalta paljon sympatiaa.

Mä kyllä symppaan aloittajan poikaa, koska oma exäni on samanlainen viikonloppujuoppo kuin miltä tämä miniä vaikuttaa. Ja minä kärsin siitä tilanteesta, että olin käytännössä yksin vastuussa perheestä kun mies makasi sängyssä krapulaa potien lauantaipäivät. Sunnuntaisin sentään jaksoi vähän osallistua, ellei sitten ollut lauantai-illan loiventavissa mennyt liiallisuuksiin. Ei myöskään minusta ole kiva, että lapset joutuvat tuollaista näkemään joka viikonloppu. Ero meille tuli kun tuota menoa oli muutaman vuoden jatkunut. Kyllä joka viikonloppuinen ryyppääminen tappaa parisuhteen, kun se puolison juominen alkaa hallita muidenkin perheenjäsenten viikonloppujen viettoa. Toivottavasti ap:n miniä tajuaa ongelmansa ja hakee apua ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
147/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo niin kovin pahalta kuulosta, jos käy kerran viikossa viikonloppuna baarissa. Huolehdi omista asioistasi.

Vierailija
148/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa koneeseen ja UKKOMETSO

Vierailija
149/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miniä käy kerran viikossa baarissa yhden illan/alkuyön verran, niin miten se estää pojaltasi kaiken hiihtämisen ja pyöräilyn? On viikossa sentään seitsemän päivää...

Vierailija
150/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyseessä pienten lasten isä tai äiti niin on järkyttävää ja surullista jos pitää juosta joka vkl baarissa. Järkyttää miten itsekkäitä ihmiset on. Voi kunpa tajuaisitte olla tekemättä lapsia jos ette ole kypsiä vanhemmiksi!

Ja sitäpaitsi minusta ei ole normaalia käydä joka vkl viihteellä jos edes seurustelee vakavasti. Jos menojalka noin vipattaa niin on kaikille reiluinta on pysyä sinkkuna. Itse olen ikisinkku tuosta syystä.

Vierailija
151/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä. Jos se oma poika haluaisi olla bilettämässä niin mamma olisi itse lapsenlapsia vahtimassa. Mutta kun miniä! Sen huomaa kommentista, että poika on muka omille lapsilleen ’lapsenvahtina’.

Vierailija
152/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pojallasi ja miniälläsi on ihan hyvä suhde?

Miniän menojalka vipattaa ja on sovittu että saa käydä tyttöjen kanssa tuulettumassa.

Baarissa näkee semmoisia miehen irvikuvia ,että omaan arkeen rakkaan miehen kylkeen ihana palata.

Bilevaimo on yleensä myös hoikka ja nätti:)

Kotisohvalla kasvaa pulleroita..ei kaikki tykkää HIIHTÄÄ!

Vierailija
153/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tÄSSÄ MIES JOKA EI EHDI HIIHTÄMÄÄN JA VAIMO ISTUU SÄKKITUOLISSA

Vierailija

klo 9:19 | 18.2.2018

Erottuaan kuntosalilta vuosi sitten polvivamman vuoksi, vaimo vain istuu ja syö. Vaatekaapissa on piilossa karkkipusseja, astiakaapissa keksejä. Mussun mussun aamusta iltaan. Ei ole ollut edes töissä sen jälkeen, kun polvi teki kassalla istumisen mahdottomaksi. Makaa vain säkkituolissa, katsoo leffoja ja syö.

Meillä on yksi lapsi, 5v tyttö jolla adhd-epäily. Kun lapsella on tylsää, tämä purkautuu läpsimisenä ja yleisenä älämölönä, aina saa miettiä että mitä sen kanssa tänään tekee ettei tylsisty ja sekoa? Nukkumaan saaminen on ihan hirveää, vetää rinkiä päästä päähän taloa ja hyppii sängyllä. Pyytää silittämään ja laulamaan. Ja vaimo laulaa ääni käheänä ja minä silitän käsi kipeänä mutta silti kello on siinä 23.00 ennenkuin antaa periksi ja simahtaa. Päiväkodissakin huomattu että säntää leikistä toiseen ja päikkäriaikaan mölisee .

Palavereissa olen uupuneena selittänyt, että me vaimon kanssa yritetään niin hirveästi ! Mutta kun se ei auta.

Viime keväänä vaimoni tuli raskaaksi kierukasta huolimatta ja pohdimme aborttia, emme kumpikaan uskoneet jaksavamme enää vauvaa kun esikoinen niin vaikea. Ennenkuin ehdimme tehdä päätöstä vaimo sai keskenmenon. Joskus haaveilimme kolmesta lapsesta, mutta jo tuo yksi imee meistä kaikki voimat! :( Meillä piti olla kolme lasta ja ok-talo, sensijaan kituutamme vuokraluukussa yhden hullun muksun kanssa ja minä raadan töissä, kun vaimo kasvattaa persettä kotisohvalla. Tuntuu, että mä tulen hulluksi.

Vierailija
154/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle. Itse käyn baarissa myös niin että juon vaan muutaman ja tykkään tanssia ja olla kavereiden kanssa. Seuraavana päivänä nukun pidempään mutta muuten olen ihan samanlainen kun olisin toljottanut netflixiä koko illan. (Tai luultavasti pirteämpi ku en ole katsonut jaksoa jakson perään maaten vaan pitänyt hauskaa).

Vierailija
155/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sinulle. Itse käyn baarissa myös niin että juon vaan muutaman ja tykkään tanssia ja olla kavereiden kanssa. Seuraavana päivänä nukun pidempään mutta muuten olen ihan samanlainen kun olisin toljottanut netflixiä koko illan. (Tai luultavasti pirteämpi ku en ole katsonut jaksoa jakson perään maaten vaan pitänyt hauskaa).

Ap:n miniä oksentaa seuraavana päivänä ja ottaa iltapäivällä loiventavia, ei siis verrattavissa sinun tapaasi. Minusta on ihan ok että pienten lasten vanhempi käy baarissa ja on seuraavana päivänä krapulassa, kunhan se ei ole joka viikonlopun pääasiallinen huvi, ja kunhan molemmat pääsevät vuorollaan liikenteeseen.

Vierailija
156/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä että miksi mies ei muka koko viikonloppuna pääsisi hiihtämään. Jos vaimo menee baariin perjantaina ja vaikka oksentaisi koko lauantain, niin on kunnossa ja sunnuntaina, mies hiihtäköön vaikka koko sunnuntain. Tai jos vaimo menee baariin lauantai-iltana, niin ehtiihän mies siinä hiihtää hyvin vaikka kahdeksan tuntia lauantaina. 

Vierailija
157/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

155 vastaa, sori en sitten lukenut ap:n viestiä kokonaan vaan heti otin pultit. Nyt hävettää. Itsellä mukava anoppi en tiedä miksi heti riehaannuin. Joo siis ei super kännäys ja loiventavat joka vklp todellakaan ok minunkaan mielestäni.

Vierailija
158/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh siis 158 vastasi eikä 155!! Vetoan loppuraskausden sekavuuteen!!

Vierailija
159/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27-v, kaksi lasta, joista toinen kouluikäinen, talo rakennettu ja vastuullinen työ (oletan, että miniä on korkeasti koulutettukin). On kyllä pojallasi aikamoinen vaimo ja sinulla miniä. Kai tuossa tahdissa haluaa jossain välissä juhliakin, kun nuoruus on mennyt muussa.

Aika outo asenne, että et koskaan soita itse? Kuinka usein olet heille lastenvahtina?

Onko juhliminen ja bilettäminen siis joku kansalaisoikeus? Lapsista huolimatta, pakko päästä baariin??

-ei ap

Vierailija
160/165 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita se AA-kerhoon vaan. Ei tuo ole normaalia että perheellisenä vielä ryypätään joka viikonloppu. Se on teinien hommaa ja jos alkoholista ei pääse omin avuin irti, niin se on silloin alkoholiongelma kyseessä.

Miten kukaan voi ketään ilmoittaa AA-kerhoon? Se, jos mikä on vapaaehtoista toimintaa. Eihän meillä saa pakkohoitoon edes raskaana olevaa äitiä, joka on alkoholisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi