Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan jättää masentuneen puolisoni

Vierailija
16.02.2018 |

Miten jättöä masentunut nätisti ja siististi? Meillä on avioehto ja taloudellisesti homma ei ole ongelmallinen, mutta en tahtoisi tuottaa masentuneelle enempää haasteita elämään. Olen kannatellut koko huushollia nyt monta vuotta ja puoliso ei halua omien sanojensa mukaan tehdä mitään vaikeaa ja haluaisi vaan olla rauhassa ilman että häneltä pyydetään mitään. Tämä mitään käsittää ihan kaiken kotitöistä ehdotukseen käydä yhdessä vaikka ravintolassa. Olen auttanut häntä niin paljon kuin voin, mutta en häntä pysty parantamaan ja haluan siirtyä eteenpäin. Vinkkejä tai neuvoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoidat homman siististi ja otat eron, et sä voi kannatella toista ihmistä, ihan oikein teet.

Vierailija
2/6 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ihmistä ei voi jättää nätisti tai siististi. Se kouraisee aina sydämen pohjasta saakka. 

Ymmärrän kyllä että tuollainen on todella raskasta ja sitä haluaa itse mennä eteenpäin. Mitä puolisosi on tehnyt oman tilanteensa eteen vai onko tehnyt yhtään mitään?

Erillään asuminen voisi kyllä näyttää puolisolle sen tosiseikan, ettei hän kykene hoitamaan itseään, asioitaan ja talouttaan lainkaan jos jää yksin. Voisitko ensin etsiä itsellesi pariksi viikoksi jonkun paikan, jossa majailla ja pistät puolisosi miettimään oikeasti tilannettaan? Silmät voisivat avautua näkemään asioita, kun joutuu silmäkkäin oman itsensä kanssa tuon parin viikon jakson aikana? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän käy terapiassa tai käytä mielialalääkkeitä ? Jos noistakaan ei ole apua, niin suosittelen eroa. Ja erotkaa ystävinä, jos voitte.

Vierailija
4/6 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai mitä, jos tekisit noin, eli pariksi viikoksi muualle, otat aikalisän, katot miten homma etenee, jos ei etene->ero.

Vierailija
5/6 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on käynyt terapiassa pari vuotta ja syö lääkkeitä mutta merkittävää edistystä ei ole tullut. Olen järjestänyt hänelle lääkäriaikoja ja luvannut auttaa uuden terapeutin etsinnässä, mutta puoliso kokee keskustelun hoidon parantamisesta epämukavaksi ja painostavaksi, vaikka olen vain tarjonnut apua. Olen todennäköisesti lähdössä naapurinkaupunkiin töihin ja vietän siellä viikot, joten etäisyyttä on tulossa. Se voisi tosiaan tehdä hyvää molemmille!

Ap

Vierailija
6/6 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy olla jättämättä masentunutta puolisoa on se, että Raamattu kieltää eroamisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä