Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kokeilleet vapaaehtoista köyhäilyä?

Vierailija
16.02.2018 |

Harkitsen itse jonkinlaista ajanjaksoa, jolloin keskityn tarkkailemaan omaa kulutusta ja rahankäyttöä. Olen työssäkäyvä ja hyvin toimeentuleva, mutta en mitenkään erityisen varakas. Onko joku kokeillut tai vaikka tällä hetkellä vapaaehtoisesti köyhäilemässä? Kiinnostaisiko jokkn suljettu ryhmä, jossa voisi keskustella ja jakaa kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mikään suljettu ryhmä, mutta köyhäily on kivaa ja itselleni ihan luonteva tapa elää. En näe syytä miksi laittaisin tonnin ruokakauppaan kun syödään hyvin neljällä sadallakin. Ei tarvitse joka ilta vetää kirsikkatomaatteja, meillä syödään porkkanoita. En mene kauppaan kiertelemään ja katselemaan, en osta muuta kuin ruokaa ”uutena” (ja senkin Prisman köyhyystunnilta), vaatteet ostan kirpparilta. Nettopalkkani on 1700 ja saan siitä 500-700 euroa säästöön lähes joka kuukausi, vaikka meillä on 2 lasta. Asumiskulut toki pienet (mun osuus 350) mutta moni muu pistäisi silti koko palkan haisemaan. En tykkää muutenkaan kulutushysteriasta, vapaa-ajan vietän mieluiten kotona.

Tykkään elämästäni näin eikä olisi katastrofi jos jäisin vaikka työttömäksi. Elintaso säilyisi samana, en vaan saisi niin paljoa säästöön.

Vierailija
2/2 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tänään ihan samaa. Palkkani on keskitasoa alempi ja olen miettinyt, että paremmalla suunnittelulla saisin vähän säästöönkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi