Mikä on mielestäsi kohtuullinen määrä sipsejä yhden ihmisen syötäväksi?
Pidän kerran viikossa "herkuttelupäivän" ja useimmiten herkuiksi ostan sipsejä. Ostin sellaisen pienen kartanon sipsipussin. Siinä oli 50g ja se kyllä tuntui todella pieneltä määrältä. Onko mulla annoskoossa jotain vikaa? Mikä olisi kohtuullinen määrä? En yritä varsinaisesti laihduttaa, mutta en tahtoisi lihotakaan.
Kommentit (26)
Itse syön viikossa 300g kahteen iltaan. Ja yli puoli kiloa karkkia päälle. T. Hoikka aikuinen nainen jolle maistuu
Herkuttelupäivänä syön esim. pikkupussin sipsejä, puoli litraa jäätelöä, yhden pizzan, puolikkaan suklaalevyn, kuusi voileipää, neljä paistettua kananmunaa.
Kuutena päivänä viikossa en syö juuri mitään ( 1000 kcal). Pysyn näin 50 kiloisena.
Vierailija kirjoitti:
Herkuttelupäivänä syön esim. pikkupussin sipsejä, puoli litraa jäätelöä, yhden pizzan, puolikkaan suklaalevyn, kuusi voileipää, neljä paistettua kananmunaa.
Kuutena päivänä viikossa en syö juuri mitään ( 1000 kcal). Pysyn näin 50 kiloisena.
Ei kuulosta enää normaalilta. Kuulostaa siltä, että sulla on syömishäiriö. Kannatta hakea apua ennen kuin tilanne pahenee.
t. syömishäiriöstä toipuva
Ostan hyvin harvoin perunalastuja (vain 1-2 kertaa vuodessa), mutta silloin kun ostan, ostan vähintään keskikokoisen pussin, koska inhoan sitä, että joku herkku loppuu kesken. Ostan aina lisäksi tomaattisalsaa ja/tai kermaviilidippiä. Yleensä keskikokoisesta pussista jää n. 1/5 jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan syödä 300g yksin yhdessä illassa :--------) Ja terve, hoikka naisihminen olen.
Olet varmaan melko nuori tai sitten syöt muuten niin vähän mitään ravintoa, ettei nuo sipsit näy missään.
Olen päälle kolmekymppinen ja syön paljon myös niinä päivinä, kun herkuttelen esimerkiksi juuri noilla sipseillä.
Nostan hattua. Aineenvaihduntasi ja energian saantisi ovat kunnossa.