Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään on vaikea löytää ei-laktoosittomia kermaviilejä tai kermaa

Vierailija
16.02.2018 |

Ärsyttää, kun ei tarvitse laktoositonta ja haluaisi sen halvemman version, joka maistuu paremmalle. Sitten ei ole sitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko surullinen puolestani alapeukun antaja?

Vierailija
2/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riittää että hyllyssä noita yhtä merkkiä. En mä  ole huomannut vaikeuksia, ihan samalla tavalla löytyy kuin tähänkin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuuseen saakka ei tuo ongelma ole vielä edennyt😄

Vierailija
4/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vahingossa laktoositonta kermaviiliä, maistui imelälle, en tykännyt. Syön sitä yleensä lasagnen kyytipoikana.

Vierailija
5/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut vegaanisia vaihtoehtoja? Ymmärrän, jos ei kiinnosta tai ei maistu, mutta esim. äitini on ruvennut käyttämään niitä välillä, vaikkei ole vegaani tai laktoosi-intolerantikko tms.. Hänellä syynä on puhtaasti maku. Mä olen vegaani ja tiedän, ettei ne ole sama juttu kuin maitotuotteet, eikä aina yhtä hyviä. Joskus ne on kalliimpiakin. Saattaa ne kuitenkin myös yllättää.

Vierailija
6/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut vegaanisia vaihtoehtoja? Ymmärrän, jos ei kiinnosta tai ei maistu, mutta esim. äitini on ruvennut käyttämään niitä välillä, vaikkei ole vegaani tai laktoosi-intolerantikko tms.. Hänellä syynä on puhtaasti maku. Mä olen vegaani ja tiedän, ettei ne ole sama juttu kuin maitotuotteet, eikä aina yhtä hyviä. Joskus ne on kalliimpiakin. Saattaa ne kuitenkin myös yllättää.

Soijatuotteista meillä on innostuneet lapset, itse en ole maistanut.

Vierailija
7/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, kun ei tarvitse laktoositonta ja haluaisi sen halvemman version, joka maistuu paremmalle. Sitten ei ole sitä.

Niin, eikä ranskankermaa tai smetanaa.

Kaikki on erinimisiä laktoosivammaisille tarkoitettuja ällömakeita.

Kun kerran tähän mentiin, niin pullat, munkit ja viinerit maistuu pelkälle sokerille. Ei voi käyttää maitoa, niin on leivottu VETEEN!

Vesipullaa, hyvää nam!

8/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäsit ennen, kuin oli vain lehmä ja sen maidosta erotettu kerma ? Siis mitä, vain kermaa ?

Vierailija
9/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä saa joka paikasta.

Eivät vaan maistu, siksi en osta.

Vierailija
10/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskankermaa saa laktoosillisena ja ei-kevytversiona vain Lidlistä, haen sen sieltä. Samoin kuohukerman, jossa ei ole karrageenia, maksaakin vain 0,69€/purkki. Sen sijaan smetanaa sieltä ei saa, sitä löytyy vielä Valion valikoimista laktoosia sisältävänä. Samoin kermaviilin kanssa pitää nähdä hieman vaivaa, onneksi ainakin Valiolla on vielä normaali kermaviili valikoimissaan.

Ottaa todella päähän, että kaikki maitotuotteet muutetaan laktoosittomiksi ja hintaa nostetaan!

Eniten laktoosittomia harmittaa juuri kermatuotteissa, ranskankermassa ja smetanassa, kokeilkaapa hauduttaa samaa ruokaa laktoosittomassa smetanassa ja tavallisessa - ero on suuri.

Kaikkein eniten harmittaa jäätelöissä pilaaminen. Laktoositon jäätelö on kamalaa normaaliin verrattuna - ja hinta lähes tupla.

Vierailija
11/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parhaat litran jätskit on nykyään vain laktoosittomina, normaaleina on hyvin suppea valikoima. Ei me kaikki olla ruokavammaisia, miksi meitä normaaleja syrjitään. Yritin löytää litran tölkissä jotain maustamatonta jugurttia joka ei olisi rasvatonta, mutta rivit oli täynnä vain laktoosittomia versioita.

Onneksi ne tärkeimmät maitotuotteet vielä sentään ovat laktoosillisia, eli Maitokolmion kuohukerma ja kahvi&ruokakerma ja sekin plussaa, että ovat karrageenittomia.

Olen antanut itseni ymmärtää, että jos normaali käyttää paljon laktoosittomia tuotteita, ei kestä enää laktoosia vaan joutuu loppuelämänsä syömään niitä laktoosittomia tuotteita.

Ja en todellakaan vaihda mihinkään kasvisversioihin. Maitotuotteet tulee lehmästä (tai vuohesta). Piste.

Vierailija
12/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen etanaliitto o kaamea!

Vierailija
13/13 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vahingossa laktoositonta kermaviiliä, maistui imelälle, en tykännyt. Syön sitä yleensä lasagnen kyytipoikana.

No siinä ei ole mitään eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän