Liian nynny yliopistoon? Sain opiskelukaverilta kylmää kyytiä
Eli sain omasta työstäni pelkkää negatiivista palautetta. Meillä piti tehdä argumentaatioanalyysi ja myönnetään, että en ihan ymmärrä mikä sen tarkoitus on niin olin sitten kirjoittanut erästä asiaa vastaan ja puolesta argumentteja mutten tuonut esiin omaa kantaani, koska luulin että sitä ei a-analyysissä tehdä. Niin nyt odotan vielä opettajan arviota, mutta tuo koulukaveri oli hyvin kärkäs sanoissaan eikä sanonut mitään positiivista muuta kuin että olen löytänyt monta eri näkökulmaa. En ole vastannut palautteeseen mitään, oikeassa kai on
kysymys: eikö palautetta antaessa pitäisi yrittää olla kehittävä, eikä vain luetella mikä on väärin?
Kommentit (15)
Otsikko ja teksti liittyy yhteen siinä mielessä että harmistuin palautteesta (vaikka olikin varmaan sitten oikein minulle)
Niin siis harkitsetko opintojen lopettamista, koska opiskelijatoverisi kirjoitti liian vähän kehuja?
Argumentaatioanalyysissä muuten ei argumentoida, vaan analysoidaan argumentteja.
Menkööt jos tämä on trolli, onpahan ainakin todella persoonallinen ja originelli aihe.
Opiskeluvaiheessa, etenkin alussa, ne opiskelukaveritkin vasta opettelee, - myös palautteen antoa.
Tosi harva osaa antaa oikeaa rakentavaa palautetta alussa, moni junnaa vain niitä mitkä on selkeitä virheitä tms työssä ja muuta eivät osaa sanoa.
Älä liikoja huoli. Opettaja antaa sitten sen oikean palautteen.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis harkitsetko opintojen lopettamista, koska opiskelijatoverisi kirjoitti liian vähän kehuja?
Argumentaatioanalyysissä muuten ei argumentoida, vaan analysoidaan argumentteja.
Menkööt jos tämä on trolli, onpahan ainakin todella persoonallinen ja originelli aihe.
no ei ole trolli ja en sanonut missään vaiheessa lopettavani :D ja sitä kummastelen koska mielestäni juuri analysoin argumentteja mutta kaikkea puolesta vastaan. en argumentoinut minkään tietyn asian puolesta
"Eli sain omasta työstäni pelkkää negatiivista palautetta."
"eikä sanonut mitään positiivista muuta kuin että olen löytänyt monta eri näkökulmaa"
Onhan tuossa kehu.
"eikö palautetta antaessa pitäisi yrittää olla kehittävä, eikä vain luetella mikä on väärin?"
Miten kehitetään, jos ei kerrota, mikä meni pieleen? Ja kun joukossa vielä oli kehu, vaikka et ole edes tehnyt koko tehtävää...
Kuka sitä huonoa palautetta haluaa saada, mutta tarkoituksena on oppiminen. Varmaan opiskelukaverikin on kärkäs luonnostaan, eikä tarkoittanut pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei ole trolli ja en sanonut missään vaiheessa lopettavani :D ja sitä kummastelen koska mielestäni juuri analysoin argumentteja mutta kaikkea puolesta vastaan. en argumentoinut minkään tietyn asian puolesta
Okei, tuo "liian nynny yliopistoon?" vaikutti siltä, ettet usko pärjääväsi.
Kirjoitit, että "argumentoin puolesta ja vastaan". Nyt sanot, että analysoit argumentteja. Kumpi on totta?
Sama teksti voi argumentoida sekä puolesta että vastaan, eli kummankin näkökannan esittäminen ei vielä tarkoita, että kirjoitit argumentaatioanalyysin.
Argumentaatioanalyysin on tarkoitus tutkia niitä yksittäisiä väitteitä, joista argumentaatio koostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, tuo "liian nynny yliopistoon?" vaikutti siltä, ettet usko pärjääväsi.
Kirjoitit, että "argumentoin puolesta ja vastaan". Nyt sanot, että analysoit argumentteja. Kumpi on totta?
Sama teksti voi argumentoida sekä puolesta että vastaan, eli kummankin näkökannan esittäminen ei vielä tarkoita, että kirjoitit argumentaatioanalyysin.
Argumentaatioanalyysin on tarkoitus tutkia niitä yksittäisiä väitteitä, joista argumentaatio koostuu.
kiitos vastauksesta. luulen että tuossa meni vikaan mulla, koska kuvittelin analysoinnin tarkoittavan vain kaikkien mahdollisten kantojen "esittelyä" tai niistä kirjoittamista. Kaikki eivät tätä varmaan usko, mutta olen jo 3 vuosikurssin opiskelija, en tosiaan tiennyt mikä tämä argumentaatioanalyysi on. Muutenkin tuntuu, että olen pihalla joka asiasta mutta jotenkin kummallisesti saan hyviä numeroita ja pääsen kursseista läpi (C&B eli kolmanneksi ja toisiksi parhaita. nämä siis omalla tasolla luokittelen tosi hyviksi) joten en tiedä minkätasoinen tuo mun koulu sitten on. opiskelen englanniksi joten varmasti saa minut aina vain enemmän ymmälleni, kohta alan kirjoittaa opparia.. mitäköhän siitä tulee. Useasti tunnen itseni typeräksi verratessa itseäni muihin luokkakavereihin, mutta yritän kuitenkin muistuttaa, että koulun ulkopuolella työelämässä pärjään mallikkaasti. en kai vaan ole akateeminen. Tässä tekstinpätkässäkään ei ole sen kummempaa järkeä, itselleni varmaan vain selittelen ja yritän uskotella että saan toiv. opparin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oppari?
opinnäytetyö
Suosittelen, että jatkossa kysyt opelta tarvittaessa selvennystä tehtävänantoon, jos et ole ihan varma siitä mitä on tarkoitus tehdä. Ei kannata pelätä sitä, että näyttää tyhmältä - yleensä moni muukaan ei tiedä tai ole varma, eivät vain kehtaa kysyä.
Itse palasin aikuisena opiskelujen pariin, ja huomasin monta kertaa, että vieruskaverit eivät ymmärtäneet sen enempää kuin minäkään, olivat vain arempia....
Rohkeasti vaan kättä pystyyn! Onnea oppariin! ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oppari?
opinnäytetyö
Tehdäänkö yliopistoissa nykyään opinnäytetöitä? Olen luullut, että siellä tehdään tutkielmia eli uuden tiedon tuottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oppari?
opinnäytetyö
Tehdäänkö yliopistoissa nykyään opinnäytetöitä? Olen luullut, että siellä tehdään tutkielmia eli uuden tiedon tuottamista.
tämä kolmannen vuoden viimeinen työ mikä tehdään on englanniksi thesis. suomalaisten amk kavereiden kanssa olen puhunut opparista. en ole varma mikä virallinen nimitys on suomeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oppari?
opinnäytetyö
Väitöskirjassa tuotetaan uutta tieteellistä tietoa. Gradu on vain osoitus siitä, että osaa koota muiden tekemiä tuloksia, tuottaa tieteellistä tekstiä ja pohtia tietoa. Uusi tieto gradussa on plussaa.
Ei sekään ole oikein, että keksimällä keksitään positiivista, kun toisen työ on ihan p..a. Ei siinä voi kehittyä. En kyllä tiedä miten otsikko ja tämä aloitus liittyvät yhteen?