Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun olla huolissani pojastani?

Vierailija
16.02.2018 |

Lapsi on ainoa lapsi. Kokenut vanhempien rankan avioeron. Viidesluokkalainen poika. Koulu sujuu kuten ennenkin ja koulussa kasin oppilas. Koulu on kuulemma tylsää ja väsyttää, mutta haluaa lukioon.

Aina ollut jollain tavalla epäsosiaalinen. Halunnut aina olla vain äidin kanssa ja edelleen haluaa olla mieluiten kanssani. Nelosluokalle asti oli kavereiden kanssa ajoittain, mutta nyt viidennellä ei ole kertaakaan ollut vapaa-ajallaan ollut kaverin kanssa. Iltaisin ja viikonloppuisin ei suostu edes kysymään kaveria. Istuisi tietokoneella kaiket illat.
Haluaa kyllä ulos, mutta mun on aina lähdettävä mukaan. Ainoaksi viihdyttäjäksi kelpaa vain äiti ja näin on vähän ollut aina.
Ei halua kavereita missään nimessä, koska ei kuulemma vain halua. Ei ole koskaan halunnut harrastuksiin, sillä ei tykkää olla porukassa ja ei oikein uskalla mennä mukaan.

Pessimistinen luonne ollut aina ja aina kova valittamaan. Voimakastahtoinen. Tällainen ollut aina. Todella hemmoteltu ainut lapsi.

Osoittaa kyllä mielenkiintoa joitain asioita kohtaan. Luonne ollut aina samanlainen. Muuten ei ole muuttunut, paitsi kaverit jäänyt. Koulu siis sujuu kyllä ja kantaa vastuun koulusta.

Mulle alkaa olla tosi raskasta itsellekin, koska olen nyt 12 vuotta toiminut jo viihdyttäjänä, seuraneitinä, lepyttelijänä jne.
Jos sanon, että äiti ei nyt tule ulos vaan kysy kaveria, niin loukkaantuu ja on kiukkuinen aikansa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, 5. luokkalainen miettimässä jo lukiojuttuja. Ei hyvä. Ja poika on äidin kaveri. Ei todellakaan hyvä.

Vierailija
2/4 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, 5. luokkalainen miettimässä jo lukiojuttuja. Ei hyvä. Ja poika on äidin kaveri. Ei todellakaan hyvä.

Miksei? Kyllä mun tyttö sanoo usein, että miettii meneekö lukioon vai amikseen. Neiti on nelosella. Miettii sillai lapsen tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaa turvallisuutta ja takertuu sen vuoksi. Nyt pitää saada vakuutetuksi että on turvassa eivätkä vanhemmat jätä yksin.

Vierailija
4/4 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on niin etteikö oikeasti haluaisi kavereita. Todennäköisempää on ettei osaa olla niiden kavereiden kanssa. Ei ehkä ymmärrä niiden juttuja ja mielenkiinnonkohteita. Saattaa olla jonkin asteista autismin kirjon häiriötä tai sitten muusta syystä puutteita sosiaalisissa taidoissa.