Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla näin: peilissä näytän ihan hyvältä, mutta valokuvissa paljon rumemmalta ja vanhemmannäköiseltä.

Vierailija
16.02.2018 |

Vaikka siis lähes samaan samaan aikaan katson itseäni peilistä ja heti sen jälkeen otan kuvan itsestäni niin kuvassa näytän lihavammalta, vanhemmalta ja rumemmalta. Miksi näen itseni näin eri tavalla ja kumpi on "totta"?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla!!! oon ajatellut että kuva ei valehtele.

Vierailija
2/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset kamerat tietäen vastaukseni on peili. 

Kasvoja ei vieläkään saada ikuistettua niiden moniulotteisuuden takia kuvaan, ja on ihan paskapuhetta, että omaa kuvakulmaa pystyy säätämään peilin edessä toisin kuin kameran. Tiedän monia jotka ovat näyttäneet kuvissa todella rumilta ja päivänvalossa kuin itse enkeleitä - sekä päinvastoin. Kamerat myös tallentavat kaikki mahdolliset ja vääristävät sitä myöten kasvot sun muut juonteineen päivineen saaden ne näyttämään kamalimmilta kuin ne ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä mysteeri, toivottavasti peili on enemmän oikeassa...

Vierailija
4/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut ihan samoin! En käsitä, miksi se kuva on niin ruma ja peilikuva taas kiva!

Vierailija
5/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes eläkeikäinen, hyvin vaatimattoman näköinen työkaveri ihmetteli samaa.

Hän oli omasta mielestään nätti peilikuvassa ja ruma valokuvissa.

En ota kantaa sinun tilanteeseesi, koska en ole nähnyt sinua. 

Vierailija
6/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan kamala kuvissa! Kauhee kaksoisleukaa mitä ei peilissä niin ole, naama kiiltää ja hampaat on ihan sekaisin keltaiset! Musta ei olekaan paljoa aikuisiän kuvia jälkipolville, ellei joku ole salaa kuvannut...

Näenkö itteni niin väärin, vai mitä hittoa?

Vierailija
7/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyin ystävältä kuvasta, oonko Mä aina noin kauheen näköinen. Se myönsi että olet. Että kai se peili sitten valehtelee. Ja tää on tosi juttu.

Vierailija
8/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ressatko tätä ikuisuuspulmaa. Koska naama ei ole symmetrinen ja peili kääntää sen toisinpäin, kuvassa näytät omaan silmääsi vieraalta sen pikkiriikkisen peilikuvaefektin takia. Et näytä omaan silmääsi tutulta, joten näytät rumalta. Siis itsesi mielestä.

Vierailija
9/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia. Eipa tarvitse selfieita ottaa!!

Vierailija
10/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva etten ole ainoa jolla näin käy, mutta pistää entistä enemmän miettimään että mikä tän aiheuttaa?

Ap

Vierailija
11/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oon huomannut! Kerran halusin testata tätä ja seisoin peilin edessä ja kääntelin päätäni ja muutin ilmettä niin että näytin mahdollisimman hyvältä. Ja samalla sekunnilla otin peilin kautta kuvan ilman että ilme tai asento muuttui yhtään. Kuvassa näytin ihan kamalalta vaikka peilikuvassa jopa nätiltä. Näytti että kasvojen mittasuhteet on erilaiset kuvassa, nenä isompi ja otsa korkeampi ja luisumpi, muun muassa. 

Vierailija
12/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku ottaa susta kuvan, niin sehän on se miltä oikeasti näytät, eikä se peilikuva?

Vierailija
13/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva etten ole ainoa jolla näin käy, mutta pistää entistä enemmän miettimään että mikä tän aiheuttaa?

Ap

Peiliin katsoessasi käännät kasvojasi niin, että näet parhaat puolesi. Saatat hymyillä.

Oletan, että kaduilla tallustelet ns. arkinaama päässä. 

Vierailija
14/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ressatko tätä ikuisuuspulmaa. Koska naama ei ole symmetrinen ja peili kääntää sen toisinpäin, kuvassa näytät omaan silmääsi vieraalta sen pikkiriikkisen peilikuvaefektin takia. Et näytä omaan silmääsi tutulta, joten näytät rumalta. Siis itsesi mielestä.

Kiitos tästä! Eli onko siis todellakin niin että muut näkevät minut kuvankaltaisena ja se peilikuva on vain minun näkemäni "harha"... hitto miten masentavaa!

Ap

Vierailija
15/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että aina kun katson peiliin, otan ihan tiedostamatta hieman virkeämmön ilmeen. Lisäksi katson itseäni suoraan edestä, jolloin ei näy nenän vinoudet sun muut.. kameraan katsoessa en osaa ottaa sitä peili ilmettä, vaan olen normaali hapan itseni, tai vaihtoehtoisesti poseeraan typerästi. Kuvassa näkyy myös sivuprofiilia., sovituskoppi on myös hirveä paikka, kun näkee itsensä peilistä joka suunnasta.. pahalta näyttää, vaikka kuinka luuli lähteneensä ihan kivan näköisenä ulos.. huomaan että naamassani on alkaneet korostua äitini piirteet yhä enemmän.. enkä ole vielä edes 30.

Vierailija
16/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä! Eli onko siis todellakin niin että muut näkevät minut kuvankaltaisena ja se peilikuva on vain minun näkemäni "harha"... hitto miten masentavaa!

Ap

Kyllä, mutta ajattelepa että ethän sinäkään muita ihmisiä pidä lähtökohtaisesti rumempina valokuvissa? Ovat ihan itsensä näköisiä.

Sama efekti on myös oman äänen kanssa. Kuulet sen erilaisena päässäsi ja varmaan järkytyt, kun kuulet sen nauhalta. Muiden ihmisten äänet ovat kuitenkin ihan "normaaleja".

Pitäisi muistaa tämä, kun seuraavan kerran ottaa kuvaa itsestään ja mikään ei näytä hyvältä - kun muiden mielestä näyttää paremmalta :D

Vierailija
17/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko sitä, että kun näette jotain nuoruudentuttuja vaikka kaupassa, ne on kauheen keski-ikäisen näköisiä ja jotenki elähtäneitä. Itse ei muka ole, vaikka aivan varmasti se kattoo että hitto mikä tantta tosta on tullu...

Vierailija
18/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa minä olen ainakin ruma feikki.

Tämä on tehty selväksi.

Olen ruma.

Asia on käsitetty.

Mutta ette te muutkaan ole yhtään minkään näköisiä. Kuvittelette vain.

Vierailija
19/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko sitä, että kun näette jotain nuoruudentuttuja vaikka kaupassa, ne on kauheen keski-ikäisen näköisiä ja jotenki elähtäneitä. Itse ei muka ole, vaikka aivan varmasti se kattoo että hitto mikä tantta tosta on tullu...

Huomaan.

M41

Vierailija
20/35 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa minä olen ainakin ruma feikki.

Tämä on tehty selväksi.

Olen ruma.

Asia on käsitetty.

Mutta ette te muutkaan ole yhtään minkään näköisiä. Kuvittelette vain.

Me muut olemme käsittämättömän kauniita. Fakta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi