Olenko alkoholisti?
Join viime lauantaina kymmenen kaljaa ja tänään haluaisin juoda pullon viiniä. Haluan rentoutua kun lapset ovat menneet nukkumaan.
Kommentit (16)
Olet pahasti alkoholisoitunut. Hae apua ennen kuin menetät sun lapset
Itse olen niin alkoholisoitunut etten osaa vastata tuohon äkkiseltään tyhjentävästi. Hienoa kuitenkin että olet "ajoissa huolissasi. Tahdotko kysyä jotakin täsmällisemmin?
-Juoppo
Moi nimim. Juoppo!
Kuinka usein juot ja paljonko? Miten ajauduit tuohon?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Moi nimim. Juoppo!
Ap
Muutama vuosi takaperin join joka päivä aamusta iltaan, päivät ja yöt. Näin vierähti useampi suvi. Menetin juomisella niin paljon, että jos en olisi katkaissut, seuraava askel olisi ollut köysi. Nykyään ratkean epäsäännöllisen säännöllisesti, välissä saattaa olla pari viikkoa selvänä jota seuraa pari päivää-pari viikkoa juomista. Nykyisin työelämässä en ota putkenkaan aikana aamuisin, mutta heti kotiin päästyä sihahtaa. Joudun välttelemään tiettyjä tilanteita ja tapahtumia. Alkoholi määrittää lähes kaiken. Jos ajatuksesi pyörivät pääsääntöisesti muissa asioissa, toivoa on vielä paljonkin. Kehoitan katsomaan asioita lastesi silmin. Itse kasvoin päihdeperheessä ja se oli helvetillistä. Ethän altista heitä samalle.
Vierailija kirjoitti:
Moi nimim. Juoppo!
Ap
Ohistelija juoppo vastaa myös;
minulla alkoi ihan samanlailla kuin sinulla on alkamassa. Eli halusin rentoutua rankan viikon jälkeen, lapset unille ja viinipullo auki. Tätä jatkui kauan.
Jossain vaiheessa se sitten muuttuu, että haluaa rentoutua myös lauantaina, perjantai ei riitä. Saunaoluetkin voi ottaa arkenakin jne. Määrät alkavat kasvaa, juomisen tiheys vaan tihenee. Lopulta se oli päivittäistä...
Pullo viiniä viikonloppuna on tavallista elämää, vaikka ei kovin terveellistä.
Kiitos vastaajille. En juo siis tänään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi nimim. Juoppo!
Ap
minulla alkoi ihan samanlailla kuin sinulla on alkamassa. Eli halusin rentoutua rankan viikon jälkeen, lapset unille ja viinipullo auki. Tätä jatkui kauan.
Jossain vaiheessa se sitten muuttuu, että haluaa rentoutua myös lauantaina, perjantai ei riitä. Saunaoluetkin voi ottaa arkenakin jne. Määrät alkavat kasvaa, juomisen tiheys vaan tihenee. Lopulta se oli päivittäistä...
Ei määrien kasvaminen ole mitenkään automaattista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi nimim. Juoppo!
Ap
Jossain vaiheessa se sitten muuttuu, että haluaa rentoutua myös lauantaina, perjantai ei riitä. Saunaoluetkin voi ottaa arkenakin jne. Määrät alkavat kasvaa, juomisen tiheys vaan tihenee. Lopulta se oli päivittäistä...Ei määrien kasvaminen ole mitenkään automaattista.
Alkoholisiteille kyllä pääsääntöisesti on. Vai voitko yleistää, että on alkoholisteja, jotka juovat vain kaksi lasillista viiniä päivässä?
Voit vähentää, jos olet huolissasi, mutta eivät nuo määrät nyt mitään huimia ole! Vajaa puoli koppaa kaljaa tai pullo viiniä viikossa ei ole paljon, joten et kyllä mielestäni alkoholisti ole. Kertakäyttöön voisit kyllä kiinnittää huomiota ja siinäkin määrä riippuu siitä, oletko mies vai nainen.
No jos sun tekee mieli juoda "pullo viiniä" niin jotenkin vääristynyt tapa nauttia alkoholia sulla kyllä ainakin on, ja ongelmaa kohti ehkä ainakin menossa. Siis normaalistihan sitä viiniä nautitaan semmoinen määrä kuin hyvältä tuntuu eikä jotain ennalta suunniteltua, isohkoa määrää.
Ongelma on varsinaisesti sitten kun et pysty joko olla aloittamatta juomista ja/tai et pysty sitä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi nimim. Juoppo!
Ap
Jossain vaiheessa se sitten muuttuu, että haluaa rentoutua myös lauantaina, perjantai ei riitä. Saunaoluetkin voi ottaa arkenakin jne. Määrät alkavat kasvaa, juomisen tiheys vaan tihenee. Lopulta se oli päivittäistä...Ei määrien kasvaminen ole mitenkään automaattista.
Alkoholisiteille kyllä pääsääntöisesti on. Vai voitko yleistää, että on alkoholisteja, jotka juovat vain kaksi lasillista viiniä päivässä?
Voi olla alkoholisti tuollakin määrällä jos riippuvuus on syntynyt eli kokee tarvitsevansa ne kaksi lasia. Ei alkoholismiin aina liity ns. holtiton juominen.
Oletat, että haluat rentoutua, tai siis sillä selität jopa itsellesi sen, että haluat olla humalassa.
Olet alkoholisti noilla määrillä. Hakeudu hoitoon!