Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manipuloiva ja hyväksikäyttävä kaveri. Miten lopettaa yhteydenpito?

Vierailija
16.02.2018 |

Tutustuin vuosi sitten tähän kaveriin ja alussa meillä tuntui synkkaavan. Meillä on sama harrastus, jonka parissa vietettiin aikaa yhdessä. Mulla kuitenkin melko pian alkoi tulla jotenkin ahdistava olo tästä ihmisestä. Pikku hiljaa huomasin, että hän selkeästi yrittää koko ajan hyötyä minusta. Lisäksi hän tekee sen todella manipuloivalla tavalla. Esim. kertoo jostain ongelmastaan, johon selkeästi odottaa että tarttuisin ja tarjoaisin apuani. Jonkin aikaa niin teinkin, kunnes huomasin että näitä avuntarvitsimisia tulee koko ajan ja lisäksi ne alkavat olla aika kohtuuttomia. (Esim. kaveri pyysi että lähtisin ajamaan 100km autolla (hällä itsellä ei ole autoa) ja hakemaan jonkun huutonet ostoksen hänelle, että hän säästäisi postikuluissa). En kyllä suostunut... Mulle on tosi vaikea kieltäytyä näistä jutuista, koska yritän olla ystävällinen kaikille.

En vaan jaksa tätä ihmistä enää. Mulla tulee hänestä huono olo. En kuitenkaan kehtaisi vaan jättää vastaamatta hänelle tai sanoa, etten enää tahdo olla tekemisissä. Mitä te tekisitte tilanteessani?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi asia, jos joku kaveri pyytää sinulta ihan mahdottomia palveluksia, kuten ajelemaan 100 kilometriä. Silloin riittäisi, että et suostu niihin.

Mutta jos sanot, että tästä ihmisestä tulee sinulle ahdistava olo, niin sellaisen kanssa ei tarvitse olla yhtään missään tekemisissä.

Feidaat vaan sen. Et vastaa yhteydenottoihin etkä ole yhteydessä.

Vierailija
22/26 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se seuraavan kerran soittaa, sano lopettaessasi heippa, soitellaan.

Sen jälkeen laitat älypuhelimestasi soitoneston päälle ja simbsalabin, homma on hoidettu.

Ei kannata olla avuttomampi kuin mihin kyvyt ihan varmasti riittävät ilman vauva palstan neuvojakin :-)

Mutta eikö tuo ole jotenkin aika töykeää? Itse en ainakaan toivoisi, että minulle tehtäisiin noin. Haluaisin hoitaa tämän jotenkin "siististi" mutta tiedän etten enää kykene olemaan tämän ihmisen kanssa tekemisissä, kun hänen läsnäolossaan tulee minulle niin huono olo.

Koita nyt ymmärtää että sä olet ainoa joka ne rajat voi  vetää. Töykeys toimii yleensä hyvin, ei noiden kanssa pelata normaali-ihmisten säännöillä. Siisti  ei  tule onnistumaan, se puhuu sulta vaatteet päältä  ja lompakon tyhjäksi. Hitto kun sä et tajua millaisia noi on.Äkkikuolema ja esto on ainoa tapa.Usko mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole sinusta kiinnostunut, vaan siitä mitä hyötyy, vaikka mitä ystävää esittäisi.

Et merkitse hänelle ihmisenä mitään, eikä hänenkään pitäisi merkitä sinulle.

Vierailija
24/26 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin vuosi sitten tähän kaveriin ja alussa meillä tuntui synkkaavan. Meillä on sama harrastus, jonka parissa vietettiin aikaa yhdessä. Mulla kuitenkin melko pian alkoi tulla jotenkin ahdistava olo tästä ihmisestä. Pikku hiljaa huomasin, että hän selkeästi yrittää koko ajan hyötyä minusta. Lisäksi hän tekee sen todella manipuloivalla tavalla. Esim. kertoo jostain ongelmastaan, johon selkeästi odottaa että tarttuisin ja tarjoaisin apuani. Jonkin aikaa niin teinkin, kunnes huomasin että näitä avuntarvitsimisia tulee koko ajan ja lisäksi ne alkavat olla aika kohtuuttomia. (Esim. kaveri pyysi että lähtisin ajamaan 100km autolla (hällä itsellä ei ole autoa) ja hakemaan jonkun huutonet ostoksen hänelle, että hän säästäisi postikuluissa). En kyllä suostunut... Mulle on tosi vaikea kieltäytyä näistä jutuista, koska yritän olla ystävällinen kaikille.

En vaan jaksa tätä ihmistä enää. Mulla tulee hänestä huono olo. En kuitenkaan kehtaisi vaan jättää vastaamatta hänelle tai sanoa, etten enää tahdo olla tekemisissä. Mitä te tekisitte tilanteessani?

Mulla on samanlainen kaveri. On hieman loismainen, mutta se on vain tuo ihmistyyppi. Jokainen vetää rajan itse mihin asti on valmis auttamaan. 

Nykyään suhteemme on tervehtynyt, koska olen vetänyt rajat. Olen myös sanonut, jos jokin asia mitä pyytää on kohtuuton. 

Olisit sanonut autottomalle kaverillesi, että bensakulut ovat korkeammat kuin nuo postikulut, että kumman maksaa mieluummin.

Vierailija
25/26 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään feidausta, se on luuserien tapa, vaan sanot suoraan. Pitää olla selkärankaa sanoa. Feidaamalla se jää roikkumaan suhun ikuisiksi ajoiksi. Jos haluat oikeasti eroon niin kirjotat sille viestin "en halua olla enää kanssasi tekemisissä". Se on helppoa ja ainoa varma tapa.

Vierailija
26/26 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se seuraavan kerran soittaa, sano lopettaessasi heippa, soitellaan.

Sen jälkeen laitat älypuhelimestasi soitoneston päälle ja simbsalabin, homma on hoidettu.

Ei kannata olla avuttomampi kuin mihin kyvyt ihan varmasti riittävät ilman vauva palstan neuvojakin :-)

Mutta eikö tuo ole jotenkin aika töykeää? Itse en ainakaan toivoisi, että minulle tehtäisiin noin. Haluaisin hoitaa tämän jotenkin "siististi" mutta tiedän etten enää kykene olemaan tämän ihmisen kanssa tekemisissä, kun hänen läsnäolossaan tulee minulle niin huono olo.

Älä tee asioista vaikeampia kuin ne ovat. Et ole eroamassa parhaasta ystävästäsi tai aviopuolisosta, vaan hankkiutumassa eroon hyväksikäyttävästä tuttavasta. Elämässä tulee eteen tilanteita joissa on oltava vähemmän ”nice girl” ja poliittisesti korrekti. Sinulla on nyt käsillä sellainen hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän