Itkuherkkyys "vakavien" asioiden kanssa
Töpeksin ja kerroin eteenpäin juorun henkilölle, johon luulin voivani luottaa. Nyt on vaarana, että henkilö jolta kuulin juorun, voi joutua vaikeuksiin. Työasioista kyse. Olen menossa tänään selvittämään asiaa kyseisen henkilön kanssa, mikä ahdistaa julmetusti.
Pointti tässä onkin, että ärsyttää kun joko itse aiheutettujen ongelmien (kuten nyt) tai jonkun muun aloittaman riidan yhteydessä alan itkeä todella herkästi, mikä hävettää ja vähentää uskottavuuttani näissä mahdollisissa ongelma- ja riitatilanteissa. Voiko tästä jotenkin opetella pois, vai täytyykö minun erakoitua ihmisistä, etten töppäile itse taikka joudu riitaan muiden kanssa? Ahdistaa mennä kertomaan tätä sotkua juorun kertoneelle ihmiselle, sillä itsepä kerroin sen eteenpäin.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos se vaan on juoru eikä totuus niin kannattaako stressata? Miksi tyyppi kenelle tuon juorun kerroit ei pitäisi suutaan kiinni ?
Sehän tässä ongelmana onkin, että ei pitänyt suutaan kiinni.. Teki saman virheen kuin minäkin, eli luotti väärään ihmiseen joka tietenkin juoksi suoraan juorun kohteen luo kertomaan.
No onpas kieltämättä hankala tilanne. Ei auta kuin selvittää asia ja pyytää anteeksi. Tästä varmasti oppii ainakin sen ettei kehenkään kannata luottaa ja täytyy oppia pitämään jotkut asiat omana tietonaan. Tsemppiä ap !
No mutta jos se vaan on juoru eikä totuus niin kannattaako stressata? Miksi tyyppi kenelle tuon juorun kerroit ei pitäisi suutaan kiinni ?