mitä opiskelijat maksavat vuokra-asunnosta hki?
Olemme ostamassa sijoitusasuntoa Etelä-Haagasta. Omasta opiskelusta on jo tovi aikaa... onko opiskelijoilla varaa maksaa asunnosta vuokraa lähes 700e/kk? Kuulostaa hirveiltä summilta, mutta niillä main pyörii vuokrasummat tolla alueella.
Jos olet opiskelija ja linjoilla, mikä on se kipuraja vuokran kanssa? Ja onko Etelä-Haaga ollenkaan houkuttelevaa aluetta?
Kommentit (16)
No kipuraja on jo mennyt kun nyt vuora on 630 euroa.
Vuosi sitten oli rahaa päiväksi 3,5 euroa ja
vuokrankorotuksen jälkeen 2 euroa. Et sellasita tämä elämä on..
Opiskelijat maksaa keskustassa 900 e/kk.
Pukimäessä maksoin opiskelijakämpästä 535€/kk. Neliöitä oli 57m2. Asuin mieheni kanssa perheasunnossa eli ei ollut vain soluhuone.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat maksaa keskustassa 900 e/kk.
Kuka näitä maksaa? Vanhemmat? Oho. Eli 700€ on vielä ehkä ok...
-ap
Miksi opiskelija haluaisi asua Etelä-Haagassa?
Opiskelijat etsivät kämppiä metroasemien läheltä tai raitiovaunulinjan vierestä.
Sen verran kalliita on vuokrat ettei mulla ole varaa opiskella Helsingissä. Kaverille jää soluasunnossa käteen noin 30 euroa kuussa.
Mä en osaa sanoa, onko Etelä-Haaga yleisesti opiskelijoiden suosiossa. En tiiä, hakeeko ne enemmän kämppiä Kalliosta/Jätkäsaaresta, tai lähempää keskustaa. Mutta toi vuokra kuulostaa ihan perusnormaalilta.
Mulla on Vallilassa pieni yksiö 650/kk ja aika kipurajoilla mennään
Ei ehkä opiskelijalle, mutta vuokralaisen kyllä saat.
Maksoin vuosia sitten 300 e rintamamiestalon yläkerrasta.
Tuli vain kylmää vettä, sain käydä alakerran vessaa ja pestä 2 koneellista pyykkiä kellarissa olevassa pesukoneessa.
Asuin 1,5 v. Sain asunnon suvun kautta, mutta lähempi sukulainen tuli, jouduin muuttamaan pois. No, sukulainen ei kauaa viihtynyt ja näin seuraavana syksynä pari krt ilmoituksen, mutta ei kukaan sinne muuttanut, koska minunkin perään soitteli,
Ihmettelen kovasti, että kuka näissä kalliissa Helsingin yksiöissä asuu... opiskelijat joo (miksi eivät asu solussa?), mutta että työssäkäyvät haluavat maksaa pienestä yksiöstä lähemmäs 900e. En voi käsittää. Kuka näissä asuu?
maksan 650e kalliossa yksiöstä