Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko kaikki päivät samanlaisia?

14.07.2008 |

Heipsun, mietin tässä 7 viikkoisen vauvani kanssa, että kun haluaisin pikkuhiljaa jotain rytmiä päiväämme, mutta kuitenkin samalla tavata ystäviä, käydä vauvan kanssa kaupungilla etc. että pitääkö sitä vain jäädä kotiin sitä rytmiä opettelemaan, vai tunnistitteko vauvan rytmin tai saitteko vauvan syömään/nukkumaan samassa rytmissä missä vain? Milloin teille on edes rytmiä tullut? Meillä ollaan jo pulloruokinnassa, kun maidon tulo ehtyi jo parin vkon jälkeen ja iltanukutuksen(joka kestää välillä jopa pari tuntia)jälkeen herää 2 krt yössä, aamuisin noustaan klo8 ja sitten vaunuilut, jolloin nukkuu, klo10.30-11.30, mutta muuten en vielä mitään rytmiä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 5kk vanha vauva ja itse pohdin aikoinaana alussa ihan samaa. Meillä oli tasaisen epätasainen rytmi. Ja juuri kun luulin jonkun rytmin olevan päällä se muuttui :) Välillä stressasin asiasta kun kuvittelin että pitää olla joku rytmi. Kannattaa minusta mennä vauvan tahtisesti eikä odotella mitään rytmiä erityisesti. Meillä vasta nyt rupeaa olemaan jonkinlainen rytmi (saaatta sekin tosi vielä muutua kuka tietää). Vauvat ovat kuitenkin pieniä ihmisiä ja heilläkin on ihan erilaisia päivä niin kuin meillä aikuisillakin. Joskus on väsyneempi kuin toinen jne. En itse yrttäisi vielä tuossa vaiheessa turvautua rytmiin. Joillakin voi tietenkin tosin jo olla tasainen rytmi päivästä toiseen.

Mene kaupungille kun vauva nukahtaa ja varaudu tulemaan takasisin jos tilanne riistäytyy kädestä :) itse liikuin sillä periaattella vauvelin kanssa.

Vierailija
2/3 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän onkin jo hienosti asiat, kun aamuisin nousette samoihin aikoihin ja sitten on ulkoilu. Syöminen rytmittää pävän, eli kun vauva syö noin 2,5 -3 tunnin välein, niin siitä voi laskea, että milloin ruokailut ovat. Esikoisen kanssa vauva valvoi noin tunnin -kaksi syönnin jälkeen ja sitten otti nokoset ennen seuraavaa syöntiä. Aika pitkälle mentiin tällä systeemillä. Elämä oli helppoa, kun tiesi mitä milloinkin tapahtuu. Nyt pitäis pikkukakkonen saada myös samaan rytmiin, mut en ota asiasta stressiä. Ajan kanssa pikku hiljaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit, että pitääkö jäädä kotiin opetteleman rytmiä. Tuskin tarvitsee, jos vähän katselet liikkeellä kelloa ja mietit milloin viimeiksi syötit. Vauvahan voi nukkua vaunuissa tai kantoliinassa. Itse en koko päivää jaksa olla menossa, mutta ystävien tapaaminen piristää. Se vielä pitää sanoa, ettei rytmistä kannata ottaa liikaa stressiä, koska sen tarkoitus on helpottaa päivää, ei ohjata sitä orjallisesti.