Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syrjäytynyt konsoleiden ja viihde-elektroniikan suhteea, syynä hinta

Vierailija
16.02.2018 |

En pysty enää hankkia kuten ennen vanhaan keskiluokkaistakaan tavaraa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, ihan virhe jäi otsikkoon.

Vierailija
2/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikkari 3 löytyy, siihen jäi. Ongelma on se, että haluaisin laitteita. Tosin pelitkään eivät kiehdo siihen malliin kuin 2000-luvun alun Crash Bandicootit ja muut. Niistä on kadonnut jotain oleellista.

Vierailija
4/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksulla saa ja hevosella pääsee.

Vaikka olisi tonnin härveli, niin jopa niin hintavia saa jaettua niin pieniksi osiksi, että joutuu maksamaan vain muutaman kympin kuussa.

Vierailija
5/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pleikkari maksa kuin muutaman satasen. Tottakai sinulla on siihen varaa. Pelit ovat tosin kalliita. Itse ostaisin mieluummin tietokoneen, vaikka se kalliimmaksi tuleekin, koska sille on parempi ilmaispelitarjonta ja saa myös jotain vanhempia tai pienempiä pelejä muutamalla eurolla tarjouksista. 

Vierailija
6/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi tonnin härveli, niin jopa niin hintavia saa jaettua niin pieniksi osiksi, että joutuu maksamaan vain muutaman kympin kuussa.

Kaikki ei saa osamaksulla. Esim. minä

Luottotiedot kunnossa ja ei velkaa. Asumiskulujen jälkeen käteen jää 650€/kk. olen takuueläkkeellä.

Mutta joku muu jolle asumiskulujen jälkeen jää käteen saman verran ja lisänä VISA tapissa plus kulutusluottoja vinopino saa osamaksulla...

Omituista.

Vierailija
7/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tietysti niin mutta televisiokin pitäisi uusia piakkoin.

Vierailija
8/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä telkkarilla tekee nykypäivänä? Netin kautta näkee paljon tasokkaampaa viihdettä. 

Vierailija
9/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä saa halvalla, selaa esim. tori.fi:stä.

Vierailija
10/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Aikuinen ihminen voi hankkia koulutuksen ja mennä töihin. Siitä saa palkkaa ja palkalla voi ostaa itselleen leluja.

Vierailija
11/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niiden suhteellinen hinta tippunut ihan sikana. Puhelimet, tietsikat on halpoja verrattuna vuosituhannen alun hintoihin.

PS. tilaa kiinasta ns. merkitön vehje.

Vierailija
12/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä plakaattia tekemään ja marssimaan eduskuntatalon eteen jotta sinä vaadit itsellesi kulutuselektroniikkaa ja range roveria ja kivitaloa vaikka et jaksa itse tehdä töitä niiden eteen.

Vierailija
13/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin pleikkarit 6v sitten roskiin enään ei tehdä sellaisia mestaritekosia kuin alkuperäset Crash Bandicootit Spyrot ja Jak ja Ratchet&Clank pelejä parhaat pelit tehtiin 1985-2004 Piste!

Vierailija
14/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui peliharrastus siihen, kun pelien lataamisesta ja varsinkin laittomasti ladattujen pelien pelaamisesta uudemmilla konsoleilla tuli kohtuuttoman kallista. Ei mulla ole varaa maksaa jopa 100 euroa yhdestä pelistä. Nyt sentään voi pelailla jotain vanhoja pelejä esim. Steamissä, mutta koen silti tipahtaneeni kärryiltä lopullisesti.

Vierailija
15/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä telkkarilla tekee nykypäivänä? Netin kautta näkee paljon tasokkaampaa viihdettä. 

Mukavampi katseluasento ratkaisee. Sohvalla maaten voi katsoa telkkaria.

Vierailija
16/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin pleikkarit 6v sitten roskiin enään ei tehdä sellaisia mestaritekosia kuin alkuperäset Crash Bandicootit Spyrot ja Jak ja Ratchet&Clank pelejä parhaat pelit tehtiin 1985-2004 Piste!

Se on totta. Niissä oli taianomainen tunnelma, varsinkin Spyroissa.

Vierailija
17/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: Aikuinen ihminen voi hankkia koulutuksen ja mennä töihin. Siitä saa palkkaa ja palkalla voi ostaa itselleen leluja.

Entä jos on joutunut nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
18/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin paljon palkkaa saa, että riittää moisiin ylellisyyksiin?

Vierailija
19/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot kunnossa ja ei velkaa. Asumiskulujen jälkeen käteen jää 650€/kk. olen takuueläkkeellä.

Mutta joku muu jolle asumiskulujen jälkeen jää käteen saman verran ja lisänä VISA tapissa plus kulutusluottoja vinopino saa osamaksulla...

Omituista.

Selittäisitkö tyhmälle, mikä ihme tuossa tilanteessa estää ostamasta osamaksulla? Mistä ihmeestä joku Cdon.com tai Gigantti tai Hobby Hall tai mikä-ikinä sinun elämäntilannettasi tietää? Vai valvooko valtio takuueläkkeellä olijaa, että "jaahas, nyt on rahoja käytetty muuallakin kuin lähimarketissa – Siperiaan!"?

Vierailija
20/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista.

Selittäisitkö tyhmälle, mikä ihme tuossa tilanteessa estää ostamasta osamaksulla? Mistä ihmeestä joku Cdon.com tai Gigantti tai Hobby Hall tai mikä-ikinä sinun elämäntilannettasi tietää? Vai valvooko valtio takuueläkkeellä olijaa, että "jaahas, nyt on rahoja käytetty muuallakin kuin lähimarketissa – Siperiaan!"?

Taidat olla tyhmä tosiaan.

Kun ostaa osamaksulla pitää ilmoittaa tulot. OK minä ilmoitan takuueläkkeen eli n. 775€/kk ( josta asumismenojen jälkeen jää käteen se 650€/kk ).

Toinen ilmoittaa palkkansa veron jälkeen mistä jää käteen se 1600€/kk ( josta asumismenojen, VISAn, luottojen ym. jälkeen jää käteen alta 400€/kk ). Sitten taas VISA vinkumaan seuraavaan kuukauteen.

Ymmärsitkö?

Ennen sai vielä osamaksulla ostettua mutta ei enään. Katsotaan vaan sitä summaa mikä tulee tilille ei sitä mitä sieltä lähtee.