Mitä ruokalajia et ole koskaan maistanut?
Vai onko sellaista?
Minulla on mm. borschkeitto, läskisoosi ja kalakukko.
Kommentit (58)
Valion mifusta tehdyt ruuat on vielä kokeilematta
Pallokala. Pelottaa, että jäisi viimeiseksi ateriaksi.
En ole koskaan ollut rapujuhlissa enkä syönyt rapua/hummeria siinä muodossa, eli liha irrotetaan kuoresta itse.
Kampasimpukka on viekäkin kokeilematta, vaikka kuvissa paistopinta näyttää herkulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Silli ja uudet perunat. Rakastan kalaa, mutta en tuossa muodossa. Uusia perunoita toki syön, mutten sillin kanssa vaan esim. tuoreen ruohosipulin, voin ja savukalan kanssa.
Mistä voit tietää, kun et ole edes maistanut?
Nelivuotiaan tasoista juttua. En mä tykkää... vaikka ei ole koskaan maistanutkaan.
Monet perinteiset brittiruuat kuten kidney pie, black pudding, shepherd's pie, haggis.
Kiinalainen tuhatvuotinen muna (fermentoitu)
Kimchi. Haluaisin kyllä, mutta ei ole tullut tilaisuutta.
Eiköhän jokainen aikuinen ole maistanut kaikkia ruokalajeja........
Äyriäisiä en ole koskaan syönyt. Ei meillä ollut koskaan edes katkarapuja kotona ja kieltämättä ne näyttävät aika ällöiltä, kun en ole koskaan maistanut tai edes koskenut niihin. Kynnys maistamiseen on aika korkea, koska pelottaisi ottaa ravintolassa, jos en saisi niitä syötyä. Kotona kokkailu ihan vieraan raaka-aineen kanssa saattaisi mennä pieleen ja tuskin ne ovat parhaimmillaan esim. valmissalaateissa. Jostain syystä iso rapu tuntuu turvallisemmalta ajatukselta kuin katkarapu.
Kuulostan nyt ihan sekopäiseltä nirsoilijalta, mutta muuten olen kaikkiruokainen ja aika paljon olen eksoottisempiakin juttuja maistanut.
Hákarl on maistamatta ja taidan jatkossakin jättää väliin.
Sushi.
Ei ole mitään sitä "vastaan" todellakaan, muttei ole mitään paikkaa jonne mennä. Mitään kaupan ties milloin tehtyjä en osta, eikä asematunnelin sushipaikkojen taso oikein vakuuta.
Hämähäkkejä ja muita ötököitä en ole maiatanut. Enkä maista.
Sitä ruotsalaista mädännyttä kalaa, mikä onkin nimeltään. Onko joku syönyt? Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Rocky mountain oysters.
Sen muistaisi kirjallisesta todisteesta.:D
Paistettua paskaa en ole koskaan maistanut.
Aladoobbia, simpukoita, mustekalaa, etanoita, kuivattuja lihoja, parmankinkkua.