Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi valkovuoto on tabumpi aihe kuin menkat?

Vierailija
15.02.2018 |

Noin yleisesti ottaen olen pannut merkille tämän niin täällä kuin kaveripiirissäkin. Kukaan ei puhu valkovuodosta, mutta menkkoja suurinpiirtein mainostetaan. Onko joku huomannut saman?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti runsas valkovuoto on normaalia, mutta hyvin ärsyttävä vaiva. Minulla on siis tämä ongelma, koko ajan on tunne että on märkä. Tunnen kuinka valkovuotoa välillä valuu housuihin, todella epämiellyttävää. Olen joutunut pitämään jatkuvasti joko pikkuhousunsuojia tai talouspaperista käärittyä "suojaa" koko elämäni. Talouspaperissa on se hyvä puoli että se ei hauduta yhtä paljon.

Noin runsas vuoto kannattaa tutkia, ettei ole mitään tulehdusta. Ei sitä normaalisti juurikaan ole.

Toisilla on, vaikkei mitään tulehdusta olekaan

Vierailija
22/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkovuoto ei vaikuta elämääni millään tavalla. Sellaista ei käytännössä ole ollenkaan. Käytännössä ihan sama kuin puhuisin vaikka moottoriöljystä, vaikkei minulla ole ainoatakaan moottorikäyttöistä konetta. Harvalla kai ymmärtääkseni tulee valkovuotoa ongelmaksi asti. Siksi siitä ei puhuta. Ei se tabu ole vaan turha puheenaihe.

Olet epänormaali jo valkovuodonkin suhteen. Oletko enää edes hedelmällisessä iässä?

Ei kai kaikilla tule? Ei mulla ainakaan mitään tule, eikä ole koskaan tullutkaan. Alkkarit vaihdan muutenkin.

Kuiva akka olet.

Nyt sotket asiat. Valkovuoto ei ole sama asia kuin seksin yhteydessä syntyvä kosteus. Runsas valkovuoto on merkki epäterveestä limakalvosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut niin paljon valkovuotoa, että sitä tulisi pikkuhousuihin asti. Oletteko puhuneet lääkärille tuosta vuodosta, onko se ihan tavallista?

Vierailija
24/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen vuoksi, että kuukautisista tuleva veri on juoksevaa ja saattaa tahrata pahemmin kuin valkovuoto? Valkovuotoa taas tulee lähes koko ajan, mutta sen määrä ei ole iso. Todellakin räkään verratava niin kuin joku sanoi. Valkovuodon kanssa ei tarvitse pelätä istua valkoiselle nahkasohvalle toisin kuin jos on runsaat kuukautiset.

Vierailija
25/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut niin paljon valkovuotoa, että sitä tulisi pikkuhousuihin asti. Oletteko puhuneet lääkärille tuosta vuodosta, onko se ihan tavallista?

Mulle on parikin gyneä sanonut että on ihan normaalia, joillakin sitä vaan tulee runsaammin.

Vierailija
26/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkovuoto ei vaikuta elämääni millään tavalla. Sellaista ei käytännössä ole ollenkaan. Käytännössä ihan sama kuin puhuisin vaikka moottoriöljystä, vaikkei minulla ole ainoatakaan moottorikäyttöistä konetta. Harvalla kai ymmärtääkseni tulee valkovuotoa ongelmaksi asti. Siksi siitä ei puhuta. Ei se tabu ole vaan turha puheenaihe.

Olet epänormaali jo valkovuodonkin suhteen. Oletko enää edes hedelmällisessä iässä?

Ei kai kaikilla tule? Ei mulla ainakaan mitään tule, eikä ole koskaan tullutkaan. Alkkarit vaihdan muutenkin.

Kuiva akka olet.

Nyt sotket asiat. Valkovuoto ei ole sama asia kuin seksin yhteydessä syntyvä kosteus. Runsas valkovuoto on merkki epäterveestä limakalvosta.

Höpö höpö lapsikulta. Jos valkkari haisee tai on värillistä, niin silloin voi olla tulehdus, mutta muuten hätää ei todellakaan ole. Ei minua tosin sinun pildesi vuodot kiinnosta, joten pärjäile. :)

Vierailija
27/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks helvetis näistä pitää keskustella ???

Vierailija
28/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on parikin gyneä sanonut että on ihan normaalia, joillakin sitä vaan tulee runsaammin.

Mulla sama ärsyttää tää ainainen valkovuoto,kokeilin välillä myös sitä että taittelin paperista ns. pikkuhousunsuojan mutta se paperi meni ihan mössöks kun kastui joten alldays housuissa päivisin.

Vierailija
29/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina ihan vakkaristi pikkuhousunsuojaa päivisin. Ei haudo tai aiheuta muutakaan vaivaa, oon niin tottunut siihen. Yöllä nukun aina ilman, niin saan samalla vähän "ilmakylpyä". Pitkällään ei valkovuotoa valu, kun illalla just ennen sänkyynmenoa käyn alapesulla ja aamulla laitan heti pikkarisuojan.

Vierailija
30/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuten terveellistä käyttää noita suojia joka päivä. Ärsyttää limakalvoja ja lisää vuotoa.

Vierailija
31/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina ihan vakkaristi pikkuhousunsuojaa päivisin. Ei haudo tai aiheuta muutakaan vaivaa, oon niin tottunut siihen. Yöllä nukun aina ilman, niin saan samalla vähän "ilmakylpyä". Pitkällään ei valkovuotoa valu, kun illalla just ennen sänkyynmenoa käyn alapesulla ja aamulla laitan heti pikkarisuojan.

Tottumisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että on muovia housuissa. Etkö pese aamulla? Jos mulla jotain valuis ni vaihtaisin mielummin alkkarit useasti päivässä.

Vierailija
32/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sissijuustostakaan keskustella.

Vierailija
33/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisulipimpit kokoontuu kokkareineen! Ihanaa.

Vierailija
34/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottumisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että on muovia housuissa. Etkö pese aamulla? Jos mulla jotain valuis ni vaihtaisin mielummin alkkarit useasti päivässä.

Vaihtaisitko pikkuhoususi myös töissä? ehkä hiemän helpompaa vaihtaa kuiva pikkuhousunsuoja vessa käynnillä kun kantaa laukussa pikkareita joita vaihdella.

Vierailija
35/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Miksi siitä keskusteltaisiinko kun normaali täysijärkinen mies pitää kalunsa puhtaana. Sitä paitsi naisilla esiintyy myös ns. sissijuustoa emättimen ulkoisella puolella....

Vierailija
36/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin aiemmin melko paljon suojia koska valkovuoto oli runsasta. Päätin kuitenkin kokeilla johtuuko runsas vuoto juuri pikkuhousunsuojista ja lopetin niiden käytön. Muutamassa viikossa runsas vuoto loppui miltei kokonaan, pikkuhousunsuojien kanssa pikkarit oli heti märkänä jos suojan otti pois. Vaihdan pikkarit kerran päivässä, eikä näy valkovuototahroja :) eli kyllä ne suojat saattaa aiheuttaa sitä vuotoa. Siitä kyllä tulee ikävä oravanpyörä, suoja aiheuttaa vuotoa, vuodon takia käytetään suojaa. Kannattaa kokeilla olla muutama viikko ilman, voi tehdä ihmeitä.

Vierailija
37/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin aiemmin melko paljon suojia koska valkovuoto oli runsasta. Päätin kuitenkin kokeilla johtuuko runsas vuoto juuri pikkuhousunsuojista ja lopetin niiden käytön. Muutamassa viikossa runsas vuoto loppui miltei kokonaan, pikkuhousunsuojien kanssa pikkarit oli heti märkänä jos suojan otti pois. Vaihdan pikkarit kerran päivässä, eikä näy valkovuototahroja :) eli kyllä ne suojat saattaa aiheuttaa sitä vuotoa. Siitä kyllä tulee ikävä oravanpyörä, suoja aiheuttaa vuotoa, vuodon takia käytetään suojaa. Kannattaa kokeilla olla muutama viikko ilman, voi tehdä ihmeitä.

Mä siirryin käyttämään ihan kankaisia kestopikkuhousunsuojia, mutta mulla ei ikävä kyllä sekään vähentänyt vuotoa.

Vierailija
38/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Miksi siitä keskusteltaisiinko kun normaali täysijärkinen mies pitää kalunsa puhtaana. Sitä paitsi naisilla esiintyy myös ns. sissijuustoa emättimen ulkoisella puolella....

Tietenkin on olemassa maita esim. Yhdysvallat missä miehet eivät osaa vetää sitä esa eli esinahkaa taakse ja pestä teroa eli terskaa. Tai sitten uskonnot jotka nauttivat lasten silpomisesta. Mutta normaali mies osaa pestä sen elimensä.

Vierailija
39/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti runsas valkovuoto on normaalia, mutta hyvin ärsyttävä vaiva. Minulla on siis tämä ongelma, koko ajan on tunne että on märkä. Tunnen kuinka valkovuotoa välillä valuu housuihin, todella epämiellyttävää. Olen joutunut pitämään jatkuvasti joko pikkuhousunsuojia tai talouspaperista käärittyä "suojaa" koko elämäni. Talouspaperissa on se hyvä puoli että se ei hauduta yhtä paljon.

Jos vuoto on normaalinväristä ja terveen hajuista niin kaipa tuo on vain yksilöllinen ominaisuus, jolle ei voi mitään. Liian rajun pesemisen olen kuullut tuollaista joillekin aiheuttavan ja samoin justiinsa jopa itse pikkuhousunsuojien. Normaalihygienia, joku intiimipesuneste esimerkiksi kerran päivässä tms luulis olevan paras apu tuohon vaivaan, jos mikään on ylipäätään auttaakseen. Onko sulla AP esim pillereitä tai muita hormoniehkäisyä käytössä? Nekin voivat tuohon vaikuttaa.

Mulla on ihan kuivat pöksyt eikä valkovuotoa ole niin paljoa ikinä että se kastelisi housut. Ainoastaan tiettyyn aikaan kuukaudesta ajatukset harhailee vähän liian herkästi tuhmiin asioihin, jolloin alkkarit kastuu usein vähän liiaksi :D Mut tätä en pidä huolestuttavana, siihen auttaa se että yrittää pitää ajatukset kurissa, vaikka välillä vaikeaa onkin.

Vierailija
40/52 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on valkovuoto?