Raskausarvet
Ekaa kertaa raskaana ja tuki mieleen et miten ehkäsee raskausarpien syntyä ja löysää nahkaa aynnytyksen jälkeen. Ylläri et neuvolan tädit sivuutti kysymyksen ku yritin kysyy.
Kommentit (10)
Et mitenkään. Riippuu ihon laadusta, itselle tulee arpia helposti, joten tiesin raskausarpiakin tulevan.
Löysää nahkaa ei oikeastaan enää ole, synnytyksestä 6kk. Painoa tuli 10kg raskauden aikana, nyt olen alle lähtöpainon.
Aika yksilöllisiä juttuja, ei näihin voi kovinkaan paljon etukäteen vaikuttaa.
En tiedä, 4 lasta on eikä mitään arpia ja löysiä nahkoja ole. Raskausaikana olen elänyt ihan normaalisti kuin ennenkin. Olen normipainoinen ja kilot lähteneet synnytyksessä.
Mitä vikkaa arvis on? Jos et oo valmis niihi ni vinkki ÄLÄ HANKKIUDU RASKAAKS
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Riippuu ihon laadusta, itselle tulee arpia helposti, joten tiesin raskausarpiakin tulevan.
Löysää nahkaa ei oikeastaan enää ole, synnytyksestä 6kk. Painoa tuli 10kg raskauden aikana, nyt olen alle lähtöpainon.
Aika yksilöllisiä juttuja, ei näihin voi kovinkaan paljon etukäteen vaikuttaa.
Minullekin tulee helposti rumia arpia, mutta kummastakaan raskaudesta ei kkuitenkaan tullut yhtään arpia, vaikka painoa tuli reilusti lisää, enkä erityisemmin rasvannut ihoani. Ei taida arpitaipumuskaan selittää sitä miksi joillekin tulee raskausarpia ja toisille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yksilöllisiä juttuja, ei näihin voi kovinkaan paljon etukäteen vaikuttaa.Minullekin tulee helposti rumia arpia, mutta kummastakaan raskaudesta ei kkuitenkaan tullut yhtään arpia, vaikka painoa tuli reilusti lisää, enkä erityisemmin rasvannut ihoani. Ei taida arpitaipumuskaan selittää sitä miksi joillekin tulee raskausarpia ja toisille ei.
Arpikudoksen liikekeskus ja ihon elastisuus ovat kaksi eri asiaa eivätkä liity toisiinsa
No ylläri, että sivuuttivat. Minä menisin apteekkiin kyselemään, siellä on raskausarpivoiteita, voi käyttää ennaltaehkäisevästi.
Vierailija kirjoitti:
No ylläri, että sivuuttivat. Minä menisin apteekkiin kyselemään, siellä on raskausarpivoiteita, voi käyttää ennaltaehkäisevästi.
Millä tavalla ne vaikuttavat?
Ei niistä raskausarpivoiteista ole hyötyä, koska iho repeää syvemmältä, kuin mihin voiteet pääsee tunkeutumaan iholla. Jos et saanut teini-iässä yhtään raskausarpia mihinkää, niin tuskin saat raskaudessakaan. Vältä suurta painonnousua.
Se, mitä iholle tapahtuu raskauden aikana, riippuu paljolti ihotyypistä. Jos on paljon kollageenia, raskausarpia tulee todennäköisesti vähän tai ei ollenkaan. Tosin ei sekään kaikelta pelasta. Jos tulee turvotusta (eli nahka venyy nopeasti), arpia voi jäädä silti.
Ei siitä rasvaamisesta nyt mitään haittaa tietenkään ole, eikä siitä, että katsot syömisiäsi (eli et mässää koko ajan herkkuja). Nopea painonnousu voi kuitenkin aiheutua siitäkin, että joudut syömään jatkuvasti pahoinvoinnin takia.