Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko on normaalia laivamatkan jälkeen "keinutus päässä"?

Vierailija
15.02.2018 |

Sunnuntai-iltana tulin pois laivalta, ei edes kamalan paljoa keikkunut, mutta päässä heittää edelleen.
Kamala olo.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä hälvenee sitä mukaa kun alkoholi poistuu elimistöstä ja kankkunen hellittää.

En ollut laivalla ryyppäämässä vaan syömässä perheen kanssa jouluruokia. Mentiin ajoissa nukkumaan lasten kanssa. Ihan oikeasta tasapainoelimen häiriöstä on kyse.

Vierailija
22/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keinuu yhden illan maissa. Yleensä vain muutaman sekunnin kun makaan jo sängyssä. En osaa sanoa mikä määrä on normaalia ja mikä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viime vuosina jäänyt päälle harvinaisen pitkäksi ajaksi, yleensä noin kahdeksi viikoksi parin pv:n risteilyn jälkeen. Todella ärsyttävää, mutta loppuu aikanaan.

Vierailija
24/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en käytä alkoholia lainkaan, vaan lasten kanssa seilaan. T. Se, jolla keinuu pari viikkoa.

Vierailija
25/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kestää noin viikon. Aina, oli aallokkoa tai ei.

Vierailija
26/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten tein Hki-Tukholma-Hki risteilyn, mennen tullen oli sellainen kiva 25m/s myrsky. Kolme päivää keinutti ihan kivasti, mutta sen jälkeen ei mitään. Joskus kesällä sellaisella keikuttavalla ponttoonilaiturilla tulee sama efekti. Mihinkään huvipuistohärveliin mua on turha kysyä..

Vierailija
27/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvinaista, että jäisi tuo keinutus pysyväksi, mutta on mahdollista. Englanniksi löytyy tietoa. Mal de debarquement syndrome on taudin nimi.

Vierailija
28/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on kestänyt 9 vuotta:

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2010070712002627

Mulle tuli edellisen kerran sellainen että tuntui kuin olisin kävellyt trampoliinilla ja yhtäkkiä kiepsahti koko horisontti ympäri. Siitä on muutama vuosi. Oli vaikeaa kävellä ja häpesin kun menin yhtäkkiä kyykkyyn kadulla. En muista kauanko kesti.

Nyt tosiaan tuntunut lievemmin jouluristeilystä asti. Oon haaveillut itekin viikon risteilystä välimerellä, mutta en taida uskaltaa jos mulla on tällainen taipumus.

Mulla on ollut myös kasvohalvaus johon ei ole mitään varmaa syytä. Se hermo kulkee myös korvan seudulla ja mietin, onko mulla rakenteiden puolesta taipumusta häiriöihin ko. alueella.

Vierailija
29/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän kestää nykyään mulla, hassua kun en muista aikaisemmin ikinä olleen tällaista, mutta nyt kyllä kun on käynyt paljon u154seammin laivoilla. Ehkä ikä vaikuttaa. Huvipuistolaitteissa olen aina rampannut ilolla.

Vierailija
30/30 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keinuttanut pitkään varsinkin ahtaissa paikoissa tuntuu, esim hississä ja vessassa.