Tuntuu, että on "kahden kastin" naisia. Niitä, joilla on lapsia ja niitä joilla ei ole. Joilla on, ne saavat ystäviä.
Olen aina ollut pidetty ihminen, ja minulla on laaja tuttavapiiri. Koen, että minusta tykätään aidosti, ja seurassani viihdytään. Mutta minun on aina aikuisena ollut vaikea ystävystyä toisiin naisiin ilman että keksin syytä miksi. Tuttavuudet eivät syvene, kun keskustelu jää aika pinnalliseksi tai sellaiseksi yleisiä asioita koskevaksi, vaikka miten yritän paljastaa itsestäni henkilökohtaisia asioita. Muut eivät lähde siihen mukaan vastavuoroisesti. No nyt olen raskaana. Yhtäkkiä nämä tuttavani, jotka olen tuntenut vuosikausia, osan yli kymmenen vuotta, ovat muutamassa kuukaudessa ryhtyneet paljon läheisemmiksi kuin ennen. He kertovat minulle hyvin henkilökohtaisia asioita, ja hakeutuvat seuraani paljon enemmän kuin ennen. Olen saanut mitään kysymättä tietää heistä paljon paljon enemmän kuukaudessa kuin aiemmin moneen vuoteen. Tuntuu, että nyt kelpaan ystäväksi, kun saan lapsen. Ennen olin jotenkin epäkelpo selvästi. Mikä siinä on?
Kommentit (7)
En kyllä itse edes tarvitse seuraksi ihmisiä, joille kelpaan vain jos toinen ihminen on tunkeutunut ulos alapäästäni.
Ei kyse ole kelpaamisesta, vaan siitä, että pystyy samastumaan toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla niinkin. Olen vain vuosia surrut, että miksi en kelpaa läheiseksi ystäväksi, vaikka selvästi minusta pidetään. Ja olen hämmästynyt, että nyt niitä ystäviä tulee oma-aloitteisesti useita ihan hetkessä. Ap.
Kai ihmisessä on muutakin kuin lapset. Voi samaistua vaikka huumorintajuun, työhön, harrastuksiin jne.
Höps! Olen hankkinut ystäviä ilman lapsia mainiosti opintojen aikana. Vanhatkin ystävät pysyvät, vaikka ovat lapsia hankkineetkin.
Tuuripeliä ehkäpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla niinkin. Olen vain vuosia surrut, että miksi en kelpaa läheiseksi ystäväksi, vaikka selvästi minusta pidetään. Ja olen hämmästynyt, että nyt niitä ystäviä tulee oma-aloitteisesti useita ihan hetkessä. Ap.
Kuulostaa kyllä aika erikoiselta tilanteelta. Ei ole mulle tuttu. Ystäviä on ollut sekä ennen että jälkeen lapsen saannin.
Joo, mutta kun saat sen lapsen, ne ei tee paljon muuta kuin haukkuvat kaikkea sitä mitä teet.
Olet imettänyt esim. jaakko-teppoa jotenkin väärässä asennossa, niin ne juoruaa siitä noin kolme vuotta.
Huomaat sitten.