Ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan kesto
Tietääkö joku, olenko nyt mokannut... Minulla alkoi työttömyys aikana, kun ansidonnaisen kesto oli vielä 500 päivää. Siitä oli nyt käytetty noin 350 päivää, kun työllistyin kolmeksi kuukaudeksi. Lopetin työnhaun työkkärin oma asioinnissa netissä. Kun olen taas työtön kolmen kuukauden päästä, niin ei kai nuo aikanaan myönnetyt 500 päivää ole hävinneet, eli onhan minulla vielä jäljellä ne noin 150 päivää? Vai lasketaanko sitten uuden käytännön mukaan, eikö se ole 400 päivää nykyisin? Eli sitten minulla olisi vain noin 50 päivää jäljellä?
Jos mokasin, niin voiko sitä enää perua? Laitoin siis oma asioinnissa, että lopetan työnhaun. Olisiko pitänyt laittaa että jatkan työnhakua, että ne 500 päivää olisivat olleet voimassa?
Nimim. paniikissa
Kommentit (10)
Oon kännissä, en tajunnu. Antaakdi.
Huh, kiitos vastauksesta, ihanaa jos olet oikeassa!
Jollain vielä varmistusta asiasta?
Etkö osaa googlata, tai kysyä kassastasi? Et ansaitse valmiita vastauksia, jos et tuon vertaa edes yritä.
Kassa ei ole tänään enää auki, ja ajattelin että tarvitsen nopeasti tiedon, jos tänään vielä pitäisi tehdä jotain työkkärin oma asioinnissa pelastaakseen mahdollisen mokan. Olen katkaissut työnhaun juuri äsken.
Vierailija kirjoitti:
Kassa ei ole tänään enää auki, ja ajattelin että tarvitsen nopeasti tiedon, jos tänään vielä pitäisi tehdä jotain työkkärin oma asioinnissa pelastaakseen mahdollisen mokan. Olen katkaissut työnhaun juuri äsken.
Ansiosidonnaisen päivien uudelleenlaskentaan ei sun työnhaku liity mitenkään. Joko uskot.
Kiitos ystävällisistä vastauksista. Onneksi en sitten mokannutkaan, ehdin jo pelästyä!
Kuvittelisin, että menee vanhan mallin mukaan, koska uutta työssäoloehtoa ja sitä kautta ansiosidonnaisen uudelleenlaskua ei ehdi kolmessa kuukaudessa kertyä.