Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan kesto

Vierailija
15.02.2018 |

Tietääkö joku, olenko nyt mokannut... Minulla alkoi työttömyys aikana, kun ansidonnaisen kesto oli vielä 500 päivää. Siitä oli nyt käytetty noin 350 päivää, kun työllistyin kolmeksi kuukaudeksi. Lopetin työnhaun työkkärin oma asioinnissa netissä. Kun olen taas työtön kolmen kuukauden päästä, niin ei kai nuo aikanaan myönnetyt 500 päivää ole hävinneet, eli onhan minulla vielä jäljellä ne noin 150 päivää? Vai lasketaanko sitten uuden käytännön mukaan, eikö se ole 400 päivää nykyisin? Eli sitten minulla olisi vain noin 50 päivää jäljellä?

Jos mokasin, niin voiko sitä enää perua? Laitoin siis oma asioinnissa, että lopetan työnhaun. Olisiko pitänyt laittaa että jatkan työnhakua, että ne 500 päivää olisivat olleet voimassa?

Nimim. paniikissa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisin, että menee vanhan mallin mukaan, koska uutta työssäoloehtoa ja sitä kautta ansiosidonnaisen uudelleenlaskua ei ehdi kolmessa kuukaudessa kertyä.

Vierailija
2/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kännissä, en tajunnu. Antaakdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiitos vastauksesta, ihanaa jos olet oikeassa!

Vierailija
4/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain vielä varmistusta asiasta?

Vierailija
5/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan...

Vierailija
6/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa googlata, tai kysyä kassastasi? Et ansaitse valmiita vastauksia, jos et tuon vertaa edes yritä.

Vierailija
7/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ei ole tänään enää auki, ja ajattelin että tarvitsen nopeasti tiedon, jos tänään vielä pitäisi tehdä jotain työkkärin oma asioinnissa pelastaakseen mahdollisen mokan. Olen katkaissut työnhaun juuri äsken.

Vierailija
8/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa ei ole tänään enää auki, ja ajattelin että tarvitsen nopeasti tiedon, jos tänään vielä pitäisi tehdä jotain työkkärin oma asioinnissa pelastaakseen mahdollisen mokan. Olen katkaissut työnhaun juuri äsken.

Ansiosidonnaisen päivien uudelleenlaskentaan ei sun työnhaku liity mitenkään. Joko uskot.

Vierailija
9/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyj.fi

Vierailija
10/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ystävällisistä vastauksista. Onneksi en sitten mokannutkaan, ehdin jo pelästyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan