Aivotkin sammuu hitaasti kuoleman jälkeen. Pelottaa, kärsiikö silloin
Olen alkanut miettiä, voiko ihminen körsiä vielä sen jälkeen, kun on todettu kuolleeksi.
Kommentit (24)
Körssiä? Vähänkö olis hienoa vetää vielä vihoviimeiset sauhut siinä tellingillä.
Olen lukenut, että aivojen sammumiseen täysin menee 2 tuntia. Ruumista pitäisi mielestäni käsitellä se aika kuin elävää.
Kamalaa, jos vielä ymmärtäisi jotakin ja tuntisi kipua, mutta ei voisi sitä ilmaista.
Sellaiset "kuolleista" vielä elvytetyt ovat kertoneet kokeneensa kuolinhetkellä jotain todella ihanaa tai jotain todella kamalaa. Voi olla siis että siitä kärsii, mutta kipua ei kyllä tunne. Tosin sellainen kauhu on kyllä paljon pahempikin kuin kipu, eikä siihen vaikuta mitenkään se mitä ruumiillesi tehdään (ellei aivoja jotenkin tuhota niin että loppuu aiemmin).
Eihän joidenkin kohdalla nukutus ole toiminut täysin leikkauksissa ja ovat olleet täysin tietoisia koko operaatiosta. Varmaan mukava tunne tosiaan, kun aletaan leikkaamaan jotain paikkaa auki ilman puudutuksia. Mutta ruumiinavausta tuskin nyt ihan heti suoritetaan kuoleman jälkeen, joten siinä on aikaa kuolla kunnolla.
Onko siis erilaisia kuolemia. Oletetaan jonkun saavan niin rajun iskun päähän , että aivot ihan hajalla .Hän kuolee nopeammin ja heti ? Toinen kuolee sydän juttuun ja aivot sammuu kaksi tuntia , eli kuolema hitaampi? Voikohan olla useammanlaisia kuolemia ?
Mitä jos lukisit sen artikkelin. Elintoiminnot sammuvat kuollessa nopeasti, aivokin on elin.
Solujen sisällä sen sijaan voi tapahtua pieniä asioita pitkäänkin. Se ei tarkoita aivotoimintaa. Käytännössä useimmiten ihminen on jo tajuton kuollessaan.
Se on vähän niin kuin vanha rosoinen kaitafilmi jossa tulee the end ja filmi pimenee rosokuplineen pois. Jää vain tiedostamaton tila.
Vierailija kirjoitti:
Körssiä? Vähänkö olis hienoa vetää vielä vihoviimeiset sauhut siinä tellingillä.
Kiitos tästä. Ihanaa, että ehdin naurahtaa tällekin päivää äänekkäästi edes kerran, juuri ennen klo 22 hiljaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lukisit sen artikkelin. Elintoiminnot sammuvat kuollessa nopeasti, aivokin on elin.
Solujen sisällä sen sijaan voi tapahtua pieniä asioita pitkäänkin. Se ei tarkoita aivotoimintaa. Käytännössä useimmiten ihminen on jo tajuton kuollessaan.
Siis olen lukenut jostain muualta, että aivojen sammumiseen täysin menee 2 tuntia.
Kipu ja hengenahdistuksen tunne olisi kamalaa, mutta ylipäätään varmaan kamalaa tajuta olevansa kuollut, jos sen ymmärtäisi. Siis kuulisi kuolleeksijulistamisen yms.
Muistatteko sen ihmiskokeen, jossa joku teloitettiin katkaisemalla kaula ja hänen lääkäriystävänsä tarkkaili kuolleen kanssa tekemänsä sopimuksen mukaan, miten kauan se pää pystyy räpsyttämään silmäluomiaan. Se oli yllättävän monta kertaa, mutten muista, miten monta.
Mulla oli sellainen unohalvaus kerran. Siinä Olin valveilla, mutta en nähnyt kuin valkoista valoa kaikkialla. Liikkumaan en pystynyt. Kesti varmaan vain minuutin, mutta oli ahdistava kokemus.
Minulle kuolleet ovat kertoneet, että se on todella kivuliasta.
Ihmisen sielu ja ruumis ovat kaksi eri asiaa. Ei sielua voi sammuttaa eikä sytyttää.
Kärsii tunteja, en uskalla kuolla!
Usko kristukseen, vapahtajana, niin kuolemaa ei tarvitse pelätä. Kuolema on vain siirtyminen parempaan paikkaan. Jätämme tämän maallisen, väliaikaisen olomuotomme ja menemme kotiin.
Tuskin kärsii yhtään sen enempää kuin tajuttomana.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sielu ja ruumis ovat kaksi eri asiaa. Ei sielua voi sammuttaa eikä sytyttää.
Ihmisen ”sielu”= ihmisen aivot = ihmisen ruumis
Kun ihminen kuolee, hän todellakin kuolee kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olen lukenut jostain muualta, että aivojen sammumiseen täysin menee 2 tuntia.
Kipu ja hengenahdistuksen tunne olisi kamalaa, mutta ylipäätään varmaan kamalaa tajuta olevansa kuollut, jos sen ymmärtäisi. Siis kuulisi kuolleeksijulistamisen yms.
Muistatteko sen ihmiskokeen, jossa joku teloitettiin katkaisemalla kaula ja hänen lääkäriystävänsä tarkkaili kuolleen kanssa tekemänsä sopimuksen mukaan, miten kauan se pää pystyy räpsyttämään silmäluomiaan. Se oli yllättävän monta kertaa, mutten muista, miten monta.
Tutkimuksissa on todettu että pään katkaisun jälkeen menee 10-12 sekuntia ennen kuin aivot sammuvat.
Totta kai. Katsot vaan etkä pysty tekemään mitään, kun kuolinsyyntutkijan veitsi lähestyy, lähestyy, lähestyy - ja sitten...