Onko sinulla korkean toimintakyvyn ongelmia?
Anteeksi mahdollisesti huonosti muotoiltu otsikko. Puhun siis "high-functioning"-tyyppisestä päihteidenkäytöstä, masennuksesta tai muusta vastaavasta.
Itse olen ollut masentunut ala-asteelta saakka, ja se on muodostunut täysin osaksi elämääni. Opiskelin ammatin minimiajassa heti peruskoulun jälkeen ja menin töihin. Ammattini ja työni on suoraansanottuna melkoista alisuorittamista, mutta sellaista jota pystyn tässä tilassa pyörittämään. Kykyni riittäisivät paljon parempaan ilman ongelmiani. Tärkein asia joka antaa minulle voimaa elämässä on tieto siitä, että voin tappaa itseni milloin vain kun en enää jaksa. Minulla on aina valmiina helpoin ja tehokkain keino jonka voin suorittaa ilman lisävaivaa tai hankintoja (esimerkiksi edellisessä asunnossani oli parven ansiosta niin suuri huonekorkeus, että olisin pystynyt hirttäytymään sinne oikeaoppisesti niin että niskat katkeavat).
Lisäksi käytän kaiken vapaa-aikani ahdistuksen vuoksi alkoholiin ja huumeisiin. Tämä ei vaikuta töihin tai sovittuihin tapaamisiin, en ole niissä edes krapulassa. Tapaan ostaa kerralla enemmän tarjolla olevaa huumetta, käyttää se loppuun ja siirtyä taas alkoholiin kunnes saan seuraavan kerran aineita. En ole addiktoitunut mihinkään tiettyyn tällä tyylillä, tästä kiittäminen että olen epäkiinnostunut pyörimään piireissä joissa jo piikitettäisiin tai huumeita olisi aina saatavilla. Toki jos saisin heroiinia munivan hanhen niin eläisin todennäköisesti lyhyen loppuelämäni pää sen perseessä.
Joskus nuorempana koitin hakea apua mutta minua ei otettu kovinkaan tosissaan. Energiani kaiken tämän ylläpitämisen lisäksi ei riitä mitenkään että alkaisiin näyttelemään tunteikkaampaa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät huumeita? Millä rahoitat ne?
Ostan ne palkalla jota saan työstäni. Käytän niitä kokeakseni hyvää oloa keinotekoisesti.
AP
Mikset hakeudu terapiaan ja hoida masennustasi asiallisin keinoin? Jos sinut on tyrmätty kerran, hae apua uudemman kerran. Hakeudu hoitoon niin monta kertaa, että sinut otetaan todesta. Tiedän - masentuneena on vaikea pitää puoliaan, mutta niin tämä systeemi vain toimii.
Typerää väittää, ettet ole addiktoitunut millään tavalla, kun käytät rahasi kuitenkin huumeisiin ja viinaan. Petät itseäsi sen minkä ehdit.
Terapiaan. Mene yksityiselle ja kerro kaikki ongelmasi kaunistelematta, sinulla ei ole mitään menetettävää.
Ensin voisi kuitenkin kokeilla julkista puolta. Yksityisellä puolella terapia maksaa melkoisesti.
Miksi käytät huumeita? Millä rahoitat ne?