Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutteko makuuhuoneen ovi kiinni?

Vierailija
15.02.2018 |

Itseäni ahdistaa tosi paljon jos makkarin ovi on kiinni. Tuntuu että happi loppuu. Jos joku perheenjäsenistä herää ennen mua ja laittaa makkarin oven kiinni, että saan rauhassa nukkua, niin herään siihen ja nousen avaamaan oven. En pysty millään nukkumaan ovi kiinni.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me nukutaan makkarin ovi auki. Tämä ihan sen takia kun ilmalämpöpumppu ja takka on olohuoneessa ja ovi auki lämpö leviää mukavan sopivasti. Muutenkin mielummin auki kun kiinni, lisäksi kun me aina noustaan samaan aikaan..

M-86

Vanhoja luita kolottaa.

Vierailija
22/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukumme ovet auki.

Meillä on nykyaikainen talo, joka on rakennettu määräysten mukaan pulloksi ja jossa on koneellinen ilmastointi. Huoneet ovat saman tien karsean tunkkaisia, jos oven laittaa kiinni ja kaksi aikuista siellä hengittelee syvää untaan. Aamulla saatan laittaa oven kiinni, kun syön aamupalaa ja mies nukkuu pidempään, mutta avaan oven ennen lähtöäni. Tosi nopeasti tulee siellä ummehtunutta. Herään myös itse siihen hapettomuuteen, jos mies lähtee aiemmin eikä muista avata ovea uudelleen minulle.

Ilmastointia ei voi laittaa suuremmalle, koska sitten käy viuhu ja on nokka tukossa ja ääni pörisee kuin olisi jääkaappi korvan juuressa.

Kesäisin laitan aina ikkunat auki herättyäni, ilma raikastuu nopeasti. Siitä sain vääntää arkkitehdin kanssa kovasti kättä, hän kun oli sitä mieltä, että nykyaikaisessa talossa ei tarvita tuuletusluukkuja ikkunoihin. Talvella en viitsi avata räppänöitä siltä varalta, että ne unohtuvat auki ja sitten on kämppä kylmänä.

Kaiholla muistelen sitä tervettä lapsuudenkotiani, jossa saattoi hyvillä mielin nukkua ovet kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ovea, olen heittänyt sen menemään kun oli vaan tiellä. Niin kuin kaikki muutkin ovet ulko-ovea lukuunottamatta.

Wc:n ovi?

Vierailija
24/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin kaksiossa ja pidän aina makkarin oven kiinni, samoin verhot on oltava yöllä myös kiinni. Tämä juontaa juurensa lapsuuden pimeän- ja mörköjenpelkoon, ja myönnettävä on, että siitä on vieläkin hitunen jäljellä. Jos ovi ja verhot olisivat auki, pelkäisin näkeväni jotain... Lapsena nukuin myös aina kasvot seinään päin enkä uskaltanut melkein ikinä kääntyä.

Vierailija
25/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanlaatu on kyllä tosi heikko jos ovi on kiinni useita tunteja ja huoneessa ihmisiä!

Vierailija
26/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina . Jos ovi on raoillaan, se tuntuu kuin joku kurkkis :-D

Vierailija
27/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän "makkarissa" ei ole nyt ovia. Mutta ennenvanhaa, kun makkarissamme oli ovi, nukuttiin se auki. Just hapen saannin kannalta, raikkaampi fiilis. 

Vierailija
28/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämitä, mulla on kohtalotoveri! Eli samoin ovi pitää olla auki, että "saa happea". Ilmanvaihto on kyllä hyvä eli ihan pään sisällä tuo hapen riittäminen :D

Vierailija
29/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makkarissa liukuovi ja se on tosi harvoin kiinni. 

Jos naidaan viikonloppuna aamulla niin laitetaan se kiinni ettei teini herää mutta tuskin heräisi vaikka talo romahtaisi niskaan.

Vierailija
30/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina ennen miestä nukkumaan ja laitan oven kiinni koska muut perheenjäsenet vielä liikkuvat ja touhuavat talossa. Kun hän tulee aamuyöllä ovi jätetään auki.

Vierailija
31/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi kiinni, koska makkarissa on hädin tuskin 15 astetta lämpöä. En halua, että tulee kylmää muualle ja lämmintä taas makkariin. Ja nykyinen makuuhuoneemme on alakerrassa, jossa nuoriso vielä yöllä ravaa.

Vierailija
32/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun kissa yksi yö toi mulle sänkyyn puolikuolleen hiiren näytille, on makuuhuoneen ovi ollut suljettuna öisin.

33/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Auki se on. Koirat pääsee kulkemaan vapaasti yölläkin

Nukkuuko koirat sulla sängyssä? Meillä on ovi kiinni että koira nukkuu oven pielessä ulkopuolella eikä tassuttele makkarissa, koska herään siihen.

Joo koirat nukkuu sängyssä mun ja miehen kanssa.

Vierailija
34/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ensinnäkin kissojen takia, toisekseen haluan että makkariin tulee valonkajo esim. vessasta koska pelkään pimeää, ja kolmanneksi, noh... mitäpä syytä mulla olis pitää sitä kiinni kun asun yksin?