Nukutteko makuuhuoneen ovi kiinni?
Itseäni ahdistaa tosi paljon jos makkarin ovi on kiinni. Tuntuu että happi loppuu. Jos joku perheenjäsenistä herää ennen mua ja laittaa makkarin oven kiinni, että saan rauhassa nukkua, niin herään siihen ja nousen avaamaan oven. En pysty millään nukkumaan ovi kiinni.
Kommentit (34)
Nukumme ovet auki.
Meillä on nykyaikainen talo, joka on rakennettu määräysten mukaan pulloksi ja jossa on koneellinen ilmastointi. Huoneet ovat saman tien karsean tunkkaisia, jos oven laittaa kiinni ja kaksi aikuista siellä hengittelee syvää untaan. Aamulla saatan laittaa oven kiinni, kun syön aamupalaa ja mies nukkuu pidempään, mutta avaan oven ennen lähtöäni. Tosi nopeasti tulee siellä ummehtunutta. Herään myös itse siihen hapettomuuteen, jos mies lähtee aiemmin eikä muista avata ovea uudelleen minulle.
Ilmastointia ei voi laittaa suuremmalle, koska sitten käy viuhu ja on nokka tukossa ja ääni pörisee kuin olisi jääkaappi korvan juuressa.
Kesäisin laitan aina ikkunat auki herättyäni, ilma raikastuu nopeasti. Siitä sain vääntää arkkitehdin kanssa kovasti kättä, hän kun oli sitä mieltä, että nykyaikaisessa talossa ei tarvita tuuletusluukkuja ikkunoihin. Talvella en viitsi avata räppänöitä siltä varalta, että ne unohtuvat auki ja sitten on kämppä kylmänä.
Kaiholla muistelen sitä tervettä lapsuudenkotiani, jossa saattoi hyvillä mielin nukkua ovet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ovea, olen heittänyt sen menemään kun oli vaan tiellä. Niin kuin kaikki muutkin ovet ulko-ovea lukuunottamatta.
Wc:n ovi?
Asun yksin kaksiossa ja pidän aina makkarin oven kiinni, samoin verhot on oltava yöllä myös kiinni. Tämä juontaa juurensa lapsuuden pimeän- ja mörköjenpelkoon, ja myönnettävä on, että siitä on vieläkin hitunen jäljellä. Jos ovi ja verhot olisivat auki, pelkäisin näkeväni jotain... Lapsena nukuin myös aina kasvot seinään päin enkä uskaltanut melkein ikinä kääntyä.
Ilmanlaatu on kyllä tosi heikko jos ovi on kiinni useita tunteja ja huoneessa ihmisiä!
Aina . Jos ovi on raoillaan, se tuntuu kuin joku kurkkis :-D
Meidän "makkarissa" ei ole nyt ovia. Mutta ennenvanhaa, kun makkarissamme oli ovi, nukuttiin se auki. Just hapen saannin kannalta, raikkaampi fiilis.
Mitämitä, mulla on kohtalotoveri! Eli samoin ovi pitää olla auki, että "saa happea". Ilmanvaihto on kyllä hyvä eli ihan pään sisällä tuo hapen riittäminen :D
Meillä on makkarissa liukuovi ja se on tosi harvoin kiinni.
Jos naidaan viikonloppuna aamulla niin laitetaan se kiinni ettei teini herää mutta tuskin heräisi vaikka talo romahtaisi niskaan.
Menen aina ennen miestä nukkumaan ja laitan oven kiinni koska muut perheenjäsenet vielä liikkuvat ja touhuavat talossa. Kun hän tulee aamuyöllä ovi jätetään auki.
Ovi kiinni, koska makkarissa on hädin tuskin 15 astetta lämpöä. En halua, että tulee kylmää muualle ja lämmintä taas makkariin. Ja nykyinen makuuhuoneemme on alakerrassa, jossa nuoriso vielä yöllä ravaa.
Sen jälkeen kun kissa yksi yö toi mulle sänkyyn puolikuolleen hiiren näytille, on makuuhuoneen ovi ollut suljettuna öisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Auki se on. Koirat pääsee kulkemaan vapaasti yölläkin
Nukkuuko koirat sulla sängyssä? Meillä on ovi kiinni että koira nukkuu oven pielessä ulkopuolella eikä tassuttele makkarissa, koska herään siihen.
Joo koirat nukkuu sängyssä mun ja miehen kanssa.
En todellakaan. Ensinnäkin kissojen takia, toisekseen haluan että makkariin tulee valonkajo esim. vessasta koska pelkään pimeää, ja kolmanneksi, noh... mitäpä syytä mulla olis pitää sitä kiinni kun asun yksin?
Vanhoja luita kolottaa.