Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutteko makuuhuoneen ovi kiinni?

Vierailija
15.02.2018 |

Itseäni ahdistaa tosi paljon jos makkarin ovi on kiinni. Tuntuu että happi loppuu. Jos joku perheenjäsenistä herää ennen mua ja laittaa makkarin oven kiinni, että saan rauhassa nukkua, niin herään siihen ja nousen avaamaan oven. En pysty millään nukkumaan ovi kiinni.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan makkarin ovi auki. Tämä ihan sen takia kun ilmalämpöpumppu ja takka on olohuoneessa ja ovi auki lämpö leviää mukavan sopivasti. Muutenkin mielummin auki kun kiinni, lisäksi kun me aina noustaan samaan aikaan..

M-86

2/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auki se on. Koirat pääsee kulkemaan vapaasti yölläkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on turvaton olo jos makkarin ovi on auki yöllä isoon pimeään olkkariin. Lisäksi tykkään että makkarissa on vähän viileämpää.

Vierailija
4/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Nukkuuko koirat sulla sängyssä? Meillä on ovi kiinni että koira nukkuu oven pielessä ulkopuolella eikä tassuttele makkarissa, koska herään siihen.

Vierailija
5/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jos on vieraita (nukutaan pelkissä alkkareissa), tai jos ollaan kylässä. Ilma tuntuu helposti tunkkaiselta aamuisin jos ovi on kiinni.

Vierailija
6/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään pitää makkarin viileämpänä kun muu talo, joten ovi on kiinni. Myös siksi se on kiinni etteivät koirat pääse kiertelemään öisin ympäri taloa.

Vierailija
7/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Nyt kun on taas koiria, niin makkarin ovi on yöllä auki, jotta koira voi käydä juomassa ja toinen koira tykkää muutenkin vaihtaa välillä paikkaa. Koirat nukkuu makkarin lattialla omassa pedissään, sänkyyn niillä ei ole asiaa.

Aikaisemmin pidettiin makkarin ovea kiinni, ettei teinit häirinneet kun liikkuivat yöllä keittiössä.

Vierailija
8/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina nukkunut makkarin ovi kiinni. On turvaton olo, jos  ovi retkottaa auki. Oven sulkeminen rauhoittaa ja samalla mielessäni jätän maailman kaaoksen ja sekasorron oven ulkopuolelle.

Vierailija
9/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun, useammasta syystä. Ensinnäkin minulla on pimennysverhot vain makuuhuoneessa, enkä halua, että ovesta tulee valoa, ja toiseksi makuuhuonetta ei saa tarpeeksi lämpimäksi nukkumista varten, ellei ovea pidä kiinni. Lisäksi koira rauhoittuu nukkumaan paremmin kun ei pääse vaeltelemaan asunnossa.

Vierailija
10/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi kiinni ettei elukat tule sänkyyn nukkumaan.

Vierailija
11/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oven auki että kissa pääsee viereen nukkumaan jos haluaa

Vierailija
12/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oven kiinni sillä asun yksiössä (:D), mutta asuessani vain huoneessa soluasunnossa, minua suorastaan ärsytti kun yksi piti huoneensa oven öisinkin auki: Seinät oli talossa paperia ja kaikki, aivan kaikki, kuului ympäri taloa. Välillä oikeasti jouduin miettimään, että jos nyt käännän kylkeä, herääkö hän. Mutta hänen oma valintansahan se oli.

Meni vähän ohi aiheen.

Vierailija
13/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuuko koirat sulla sängyssä? Meillä on ovi kiinni että koira nukkuu oven pielessä ulkopuolella eikä tassuttele makkarissa, koska herään siihen.

Meillä on niin päin että koirat tassuttelee ympäriinsä yöllä, jos ne ei pääse makuuhuoneeseen. Sänkyyn eivät saa tulla, vaan nukkuvat tyytyväisinä omissa sängyissään tai makkarin matolla.

Koirat kyllä oppii aika hyvin mihin tahansa tapoihin kun vain opettaa niitä pari viikkoa johdonmukaisesti.

Edelliset koirat nukkuivat sängyssämme, mutta pienen punkkiskandaalin vuoksi siirrettiin ne nukkumaan makuuhuoneen avoimen oven ulkopuolelle. Parissa viikossa aikuiset koirat oppivat, että makkariin ei tulla.

Vierailija
14/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jopa ulko-ovikin auki. Muuten ahdistaa kamalasti.

Vierailija
15/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me nukutaan makkarin ovi auki. Tämä ihan sen takia kun ilmalämpöpumppu ja takka on olohuoneessa ja ovi auki lämpö leviää mukavan sopivasti. Muutenkin mielummin auki kun kiinni, lisäksi kun me aina noustaan samaan aikaan..

M-86

Me nukutaan juuri tuosta syystä ovi kiinni. Eli olkkarissa on takka ja ilmalämpöpumppu ja ei haluta, että makkariin tulee liian kuuma (yli 18 astetta) joten pidetään sitä ovea kiinni. Ainakin meille tulee paljon paremmin uni, kun on viileää ja se on terveellistäkin.

Vierailija
16/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ahdistaa tosi paljon jos makkarin ovi on kiinni. Tuntuu että happi loppuu. Jos joku perheenjäsenistä herää ennen mua ja laittaa makkarin oven kiinni, että saan rauhassa nukkua, niin herään siihen ja nousen avaamaan oven. En pysty millään nukkumaan ovi kiinni.

Onko kyse siis jonkinlaisesta suljetunpaikankammosta, vai onko asunnossa huono ilmanvaihto, vai kenties makkarissa liian lämmintä?

Meillä on makkarin ovi auki tai kiinni, ei sillä ole merkitystä, mutta jos makkarin ovi on auki, niin sitten vastapäätä olevan terassin oven ikkunassa on oltava rullaverho alhaalla. En saa nukuttua kun koko ajan tulee mielikuva että joku tulee tuijottamaan oven ikkunasta :D

Vierailija
17/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
18/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ovea, olen heittänyt sen menemään kun oli vaan tiellä. Niin kuin kaikki muutkin ovet ulko-ovea lukuunottamatta.

Vierailija
19/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaksiossa, jossa pääsee kulkemaan ympäri asuntoa.

Kaikki sisäovet ovat auki, on kivan valoisaa ja vaihtuu ilma.

Myös yöllä, saan unen ilman mitään pimennysverhoja tai vaikka olisi valoisampaakin. Asun siis yksin.

Jos on vieraita, niin ovi kiinni. Muuten auki.

Vierailija
20/34 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran takia ovi on auki. Nukkuu sängyn vieressä omassa pedissään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi