Aiheuttaako kahvi masennusta?
Minulla on diagnosoitu vaikea masennus ja lähiaikoina on mennyt suht. hyvin, kunnes aloin juomaan 2-3 kuppia kahvia. Iltapäivällä alkaa kunnon pääkipu, jonka jälkeen tulee ns. lamauttava tunne josta seuraavaksi loppuillan kestävä tunne siitä ettei jaksa enää elämää ja käy jopa itsetuhoisia ajatuksia mielessä. Tämä siis ollut joka ilta kahden viikon ajan, kun kahvia olen juonut. Voiko kahvi tosiaan aiheuttaa/pahentaa masennusta?
Asiallista keskustelua kaipaisin. N25
Kommentit (4)
Oletko lisännyt kahviisi kannabista?
Kahvi on nykyisin terveystuote, ennen oli myrkky :). Mutta varmasti voi aiheuttaa joillekin ahdistusta. Mulla itelläni se nostaa mielialaa. Jos elimistö kestää kahvia niin silloin sitä kannattaa juoda. Siitä saa paljon antioksidantteja, se on hyvää maksalle, suolistolle, estää dementiaa varsinkin naisilla ja myös jonkin tyypin rintasyöpää ja olihan sillä myös monia muita terveysvaikutuksia. Mutta jotkut ihmiset ovat tosiaan hyvin kofeiiniherkkiä ja heille voi tulla vapinaa ja tykytyksiä.
Voithan kokeilla jättää sen pois. Mä epäilen että aiheuttaa väsymystä vaikka sen pitäisi muka piristää. Ja voi aiheuttaa ahdistusta kun kropanmallinsa stressihormonitasot kai vähän nousee.
Voi pahentua! Kofeiini on myrkkyä kuin kannabiskin