Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: varasuhteet, tunnustatteko?

Vierailija
14.02.2018 |

Lämmittelettekö tuttavianne, te varatut?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ex-tyttöystävää piti minuun päin yhteyttä, mutta kun menin naimisiin. niin tuo loppui😊.

Vierailija
22/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku. Menneissä parisuhteissa kärsin ilmiöistä, joille nyt sain nimen: varasuhde.

Mies roikotti entisiä panojaan ja vastaavia Facebook-kaverilistalla, mesetti heidän kanssaan, liittyi baarissa heidän seuraansa, kutsui heitä bileisiin.

Miehellä oli naispuolisia tuttuja, jotka viinipäissään soittelivat hänelle ja avautuivat avio-ongelmistaan tai kyselivät, "onks tää mekko sun mielestä hyvä". (Joo on hyvä, näytät tosi ihanalta siinä.)

Miehellä oli naispuolisia tuttuja, joita hän nimitti kavereikseen. Ne olivat aina siitä erikoisia kavereita, että niitä ei koskaan esitelty minulle, vaan mies piti niihin yhteyttä vain omin päin. Viestitteli sohvan nurkassa hymyillen tai tapasivat kaupungilla.

Jos ilmaisin mielipahaa, sen pystyi kuittaamaan nerokkaasti yhdellä lauseella: Me ollaan kavereita. Tai näin: V*tun h*llu, kai mulla kavereita saa olla. Sinunko mielestäsi nainen ja mies ei voi olla kavereita. Sinäkö se määräät keneen minä saan pitää yhteyttä. Jne.

Mutta eivät ne olleet pelkkiä kavereita. Ne olivat varasuhteita.

Itse olen ollut juuri tuollainen varasuhde yhdelle miehelle. Kaikki tapahtui hänen ehdoillaan. Se on ollut tosi raastavaa, kun olen kuitenkin ollut häneen ihastunut kunnolla. Tänään sain tarpeeksi tuosta varalla olosta ja laitoin pisteen suhteelle. Sattuu niin saakelisti, mutta oli oikea ratkaisu itseäni ja omaa itsekunnioitusta ajatellen.

Minun tapauksessani mies oli vapaa. Ihmettelin aluksi, miten noin ihana mies on vielä vapailla markkinoilla. Selviähän se, että sillä on useampi hoito kerralla. Minä niistä yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä ei suuren rakkauden kanssa tullutkaan paria 24v sitten vaan tiet vei erilleen. 7v sitten löysimme toisemme uudelleen ja totesimme että toinen oli ollut ajatuksissa ja sydämessä kaikki nämä vuodet.

Molemmat tahoillamme naimisissa mutta yhteyttä pidetään ja halataan aina kun tavataan. Monesti on mietitty että jos vielä saamme tilaisuuden elämme toivottavasti loppuelämämme yhdessä. Nykyisiä perheitä ei rikota mutta jos olosuhteet jotenkin muuttuu.

Ikuisesti suren vain menettyä yhteistä aikaa, lapsia jne

Vierailija
24/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan tuttava nainen piti tosiaan semmoista 3-4 miestä vähän "lämpimänä" vakituisen ohella.

Vierailija
25/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut noin... Mutta ehkä jollain tasolla mulla on varasuhteita. Tosi tilanteessa en varmaan lopulta heitä huolisi vakisuhteeksi. Mutta ollaan yhteyksissä epäsäännöllisesti muutaman kerran vuodessa (puhelimessa tms), pientä virittynyttä tunnelmaa siinä on mukana. Vaikka mitään ei aio heidän kanssaan. Ehkä se tunne on vaan kiva, että on jonkun mielessä välillä ja jonkun mielestä kiinnostava ihminen. Ja piristää se omaakin päivää joskus soitella kuulumisia.

Vierailija
26/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei oikein tunnusta varasuhdetta, mutta monissa muissa keskusteluissa kehutaan, kuinka exän, työkaverin tms. kanssa ollaan ERITTÄIN hyviä ystäviä.

Vierailija
27/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suhdetta eikä varasuhdetta. Olen sitten varmaan maailman rumin kolmekymppinen nainen :(

Vierailija
28/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ns. fuckbuddy varasuhde? Varasuhteen ei tarvi olla toisaalta oikea vaan wannabe fuckbuddy.

Vierailija
29/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein tässä tarkoitetaan tuolla "varasuhteella"? Ei kai kukaan täysjärkinen kuvittele, että joku hänen tutuistaan/kavereistaan on tuosta noin vain otettavissa parisuhteeseen, kun oma suhde särkyy tai ei enää kiinnosta. Olen ollut naimisissa yli kolmekymmentä vuotta, ja tuollainen ajatus on minulle - aina ollut - täysin vieras.

No juuri tätä minäkin ihmettelin. 

Vierailija
30/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei oikein tunnusta varasuhdetta, mutta monissa muissa keskusteluissa kehutaan, kuinka exän, työkaverin tms. kanssa ollaan ERITTÄIN hyviä ystäviä.

Entä sitten? Exä on ihan syystä exä, enkä huolinut häntä eron jälkeen takaisin, vaikka sinkkuja olimmekin. Ei se silti estä ystävyyttä. 

Vierailija
31/33 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liitossa olevilla ole mitään varasuhteita. Ei kenelläkään riitä energia.

Vierailija
32/33 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen selvästi yhden miehen varasuhde. Tai se luulee että olen, mua ei oikeasti kiinnosta se mies ollenkaan.

Vierailija
33/33 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana muistan että parikin naispuolista opiskelijaa, toinen yliopistolta ja toinen TKK:lta kertoilivat lähes moniavioisuutta hipovista varasuhteistaan.  Tyylinä oli mm. että miespuoliset opiskelijat tekivät atk-asennuksia ym. hommia, vaikka luvassa ei ollut sitä itseään vaan ainoastaan parempi paikka vaihtopenkillä. Nuoremmilla saattoi se varalla oleva heppu olla esim. armeijassa tai vaihto-opiskelijana ja pidettiin sopivasti tätä lämpimänä. Sitten jos liian innokas vaihtopenkkiläinen pääsi intistä lomille, niin tyttö itse joutuikin häipymään "yllättäen" utsjokikevolle tädin syntymäpäiville, ettei tilanne olisi päässyt käsistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi