Musta tuntuu et mua on huijattu(pitkä)
Oon uskonu sinisilmäsestu yhtä kaveria joka somessa kertoo lapsiarjestaan ja vaikka monet on mollannu oon puolustanu koska uskoin että asiat on niinkuin kaveri sano.
Sit eilen omin silmin sain todisteet. Ainakin ehkä. Nyt en tiedä mitä uskoa.
En viitsi kertoa liikaa mutta olin käymässä tutuilla ulkopaikkakunnalla ja vastaan tuli pieni tyttö muutaman ihmisen kanssa, eli kaverini tyttö ihan outojen ihmisten seurassa.
Puhuivat nimellä Janica Janica ettei senkää puolesta oo epäselvyyttä ja tunnistin kyllä tytön kuvista. Emme ole koskaan nähneet siis.
Kaverillani on paineet onnistua äitinä koska hänen eka lapsi on keploteltu huostaan hänen ollessa synnytyksen jälkeen masentunut ja joku huumasi hänen bileissä ja joutui testeihin jotka näytti positiivista erilaisten huumeiden osalta. Kun hän oli alkanut selvittää kuka teki mitäkin tuli tappelu ja kaveri joutui putkaan ja menetti 4 kk tapaamisoikeden lapseensa koska luokiteltiin ilman perusteita vaaralliseksi.
Sitten hän jäi raskaaksi ja synnytti tämän uuden mistä
on liikkunut millon missäkin palstalla faktaa ja fiktiota ja koko tämän ajan olen tsempannu kaveria kun mulle välillä soittaa ja kysyy että olenko lukenut valheita hänestä ja pyytänyt oikaisemaan. Olen auttanut kaikin tavoin ja itkenyt hänen kanssaan yhdessä epäreilua maailmaa.
Eilen sitten soitin kaverille ja kerroin mitä olen nähnyt ja epäilen ettei hän olekkaan puhunut totta, kaverini kiisti kaiken ja jopa suutahti minulle. Sanoi että häntä vastaan on sala l iitto. En tiennyt mitä uskoa ja aamulla tuli viesti että lapsi olisikin ollu kylässä, eli sittenkin on sama lapsi vaikka sanoi että heidän lapsi on kotona vaunuissa nukkumassa ja otti kuvanki todisteeksi. Lasta tosin ei näy.
Tää kaveri on aina ollu mulle kiva, ollaan tutustuttu somessa ja nähty pari kertaa, tosin hänellä oli molemmilla kerroilla kiire.
Olen lainannut hänelle rahaa, ehkä aivan liikaa koska pelkään jos suuttuu minulle ei maksa takaisin. Kyse on monista satasista. Alkuun maksoi takaisin mutta nyt on tiukkaa h eillä niin olemme sopineet että maksaa kun pääsee töihin palaamaan.
Olen jotenkin ihan hukassa nyt...
Annanko vain olla?
Miten saisin kaverini leppymöän jos nyt on vihainen mulle?
Häiritsee kun on valehdeltu mahdollisesti asioisa mutta en halua menettää kaveruuttamme, jota olen pitänyt hyvin aitona.
Vinkkejä kellään?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis epäileväsi että kaverisi olisi varastanut somesta kuvia jostain tuntemattomasta lapsesta ja esittelee niitä ominaan, vai että lapsi onkin viety kaveriltasi pois, mutta hän uskottelee että lapsi on vielä hänellä? Kummassakaan tapauksessa en lähtisi kyllä ajamaan ko. henkilöä nurkkaan ennenkuin on maksanut velkansa. Jos tunnet olosi loukatuksi etkä halua enää hänen seuraansa, ottaisin vähän etäisyyttä ja puhuisin suuni puhtaaksi vasta sitten kun olet valmis luopumaan yhteydenpidosta kokonaan. Mitään hyvää ja kaunista siitä tuskin seuraa tällaisessa tapauksessa.
PS: Varsinkin pidemmästä tekstistä voi tulla epäselvää, jos ei ole tottunut kirjoittaja tai lahjakkuudet ovat muualla kuin kirjoittamisessa. Se ei määritä ihmistä, menkää haukkujat itseenne.
Voisiko olla niin ettei hänellä ole siis ollenkaa ollai lasta.
Olen ihan sekaisin. Kaveri ei vastaa ainakaa vielä toivotuksiin.
Rahakaan ei ole niin tärkeä juttu, mutra harmittaa myös. Eniten pelkään etteikaveoni olekkaan kaverini.
Enkä tehnyt tätä mustamaalatakseni vain saadakseni jonkunlaista apua?? Ap
Siis tästä kaverista puhutaan nettipalstoilla?? Hän on siis jonkin sortin somejulkkis ja ilmeisesti itse itsestään sellaisen tehnyt vaikka on noin huono maine. Sinä olet tavannut hänet pikaisesti vain kahdesti ja silti lainaillut useita satoja euroja rahaa??
Ei jeesus sentään... Oletko alaikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeesti ihan itkettää tommoset huono kommentit vaikka tiedostan ettei ne ole mulle henkilökohtaiseksi.
Mulla on vaa huono itsetunto. Koko elämä on ollu rankkaa ja vastoinkäymistä. Olen asunut koulukodissa 12 v kun minua hyväkskäytti ihminen törkeästi vuosia. Ei ole juuri ystäviä kun netissä.
Sain rahaa hyväkskäytöstä näin vuosien päästä kun juttu tuli ilmi ja hetken aikaa tuntui että oli kavereita ja mahdollisuuksia elämään niinkuin muillakin.
Enkö ole ansainnut onnea. :( apJokainen on ansainnut onnen, mutta kun lähtökohdat ovat huonot, sen eteen voi joutua tekemään todella kovasti töitä. Jos hyväksikäyttäjäsi kuului lähipiiriin, sinun on hyvin vaikea hahmottaa sitä, kuka haluaa sinulle oikeasti hyvää ja kuka haluaa vain hyötyä. Eli olet edelleen helppo saalis ja kovin rakkaudennälkäinen.
Ystäviä ei kannata ostaa. Sellaiset mahdollisuudetkaan eivät ole arvokkaita, jotka aukeavat rahalla, jota ei edes tule pitkään riittämään. Nettiystävissä on se huono puoli, että ne saattavat olla ihan mitä tahansa. Siellä huijatuksi tulemisen todennäköisyys on varmasti moninkertainen.
Miten nuo perusasiat elämässäsi - onko sinulla ketään luotettavaa ihmistä sukulaisissa tai naapureissa tai jossain? Terapeuttia? Sosiaalityöntekijää? Ammattia? Koulutusta?
Töitä olen valmis tekemään. Mulla ei ole ketään. Ei sellaisia kenen kanssa voin olla tekemisissä. Koko lapsuus ja aikuisikä kiusaamista.
Löytäisinpä jonkun ihmisen. Joka ei halua pahaa minulle. Ap
En ole alaikäinen. Olen 24vuotias.
Surullista, yritä löytää kavereita jostain harrastuksesta - paremmat mahdollisuudet löytää tosiystäviä kuin netin kautta. Älä anna rahaa "ystäville".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis epäileväsi että kaverisi olisi varastanut somesta kuvia jostain tuntemattomasta lapsesta ja esittelee niitä ominaan, vai että lapsi onkin viety kaveriltasi pois, mutta hän uskottelee että lapsi on vielä hänellä? Kummassakaan tapauksessa en lähtisi kyllä ajamaan ko. henkilöä nurkkaan ennenkuin on maksanut velkansa. Jos tunnet olosi loukatuksi etkä halua enää hänen seuraansa, ottaisin vähän etäisyyttä ja puhuisin suuni puhtaaksi vasta sitten kun olet valmis luopumaan yhteydenpidosta kokonaan. Mitään hyvää ja kaunista siitä tuskin seuraa tällaisessa tapauksessa.
PS: Varsinkin pidemmästä tekstistä voi tulla epäselvää, jos ei ole tottunut kirjoittaja tai lahjakkuudet ovat muualla kuin kirjoittamisessa. Se ei määritä ihmistä, menkää haukkujat itseenne.
Jos ajattelee selkeästi, kirjoittaa selkeästi. Jopa lukihäiriöisen teksti voi olla täysin selkeää niistä kirjoitusvirheistä huolimatta.
Kyllä se kirjallinen ilmaisu vaan ihmistä aika pitkälle määrittää. Kertoo sivistystasosta hyvin paljon, onko ihminen lukenut kirjoja vai katsonut tositv:tä.
Rahojaan ap ei tule koskaan enää näkemään, joten sen takia on turha yrittää pysyä välilöissä.
Tosiaan, unohdinkin että näin määritetään ihmisarvo ja se, neuvotaanko ihmistä vai haukutaanko häntä aiheeseen liittymättömästä vajavaisuudestaan. Kiitos kun muistutit! Pidetään me kirjoja lukeneet kirjoitustaitoiset yhtä, maailmassa ei ole tilaa kaikille!
Sain todella ison summan rahaa ja sosiaalitoimen ohjeistuksesta saan sitä 2 vkon välein. Rahaa on riittävästä. Olen lainannut yhteensä 7000€ uskokaa tai älkää. En kehtaa sanoa enempää siitä. Ehkä olen ollut todella tyhmä kun säälin mutta ei ole muita kavereita ja juttelimme päivittäin kuulumisia. Se oli molemmin puoleista. Ap
Kaveris on kusettanu sua koko aika 6-0 ja menny näköjään täydestä. Lasta ei huijata huostaan, eikä kellekää käy nii paska tuuri et just enne huumetestejä joku huumaa salaa jne.
Provo. Ei Sossut huolehi ton ikästen rahoista. Ei juma.
Kyllä muuten huolehtii. Huolehtii vaikka oisit 80v jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiiän tän keissin ;)
No kerrohan lisää! *ottaa popparit esiin*
Luulen että kyseessä on janican sijasta dessa
Minä täällä taas. En saa mitään yhteyttä kaveriin. :(
Ap, se ihminen ei ole sinun kaverisi eikä se koskaan maksa rahojasi takaisin.
Olen pahoillani, jos koet olevasi tässä elämässä tosi yksin, mutta mitä nopeammin myönnät tosiasiat (jotka itsekin tiedät, mutta yrität vielä uskotella itsellesi, että ne eivät ole totta), sitä parempi sinulle.
Toivottavasti löydät uusia kavereita. Ota tästä opiksesi äläkä koskaan lainaa rahaa kenellekään. Aitoja ihmissuhteita ei voi ostaa.
Jokainen on ansainnut onnen, mutta kun lähtökohdat ovat huonot, sen eteen voi joutua tekemään todella kovasti töitä. Jos hyväksikäyttäjäsi kuului lähipiiriin, sinun on hyvin vaikea hahmottaa sitä, kuka haluaa sinulle oikeasti hyvää ja kuka haluaa vain hyötyä. Eli olet edelleen helppo saalis ja kovin rakkaudennälkäinen.
Ystäviä ei kannata ostaa. Sellaiset mahdollisuudetkaan eivät ole arvokkaita, jotka aukeavat rahalla, jota ei edes tule pitkään riittämään. Nettiystävissä on se huono puoli, että ne saattavat olla ihan mitä tahansa. Siellä huijatuksi tulemisen todennäköisyys on varmasti moninkertainen.
Miten nuo perusasiat elämässäsi - onko sinulla ketään luotettavaa ihmistä sukulaisissa tai naapureissa tai jossain? Terapeuttia? Sosiaalityöntekijää? Ammattia? Koulutusta?