Miten voisin muuttua susirumasta paremman näköiseksi?
Haluaisin löytää puolison ja itsetuntopuoleen olen jo kiinnittänyt huomiota. Koulutus ja työtilanne ovat ok ja olen mukautuvainen luonteeltani. Ongelmanani on ihan oikeasti lohduton rumuuteni, joka aiheutuu pääosin geeneistä (kasvonpiirteet ja vartalon mittasuhteet). Ulkonäköni vuoksi olen täysin näkymätön seinäruusu miehille ja kohtaan ikävää kohtelua naisiltakin. Painoltani olen hoikka/normaalipainoinen ja hiukseni ovat raitoja lukuunottamatta värjäämättömät ja pitkät, tosin mitättömän näköiset. Miten voisin muokata itseäni miellyttävämmän näköiseksi? Help!!
Kommentit (56)
Ihan aluksi itsetunto kohdilleen. Säteilevä ja sopivalla tavalla itsevarma on kaunis. Onko sinulla persoonallinen tyyli, vai plagioitko muita. Ole oma itsesi, jos et tiedä mitä tehdä. Opettele korostamaan hyviä ominaisuuksia ja häivyttämään huonoja. Vartalolle myös oikea pukeutuminen, sekä asusteet ja kengät. Hyvä ryhti auttaa.
Missä kunnossa iho on? Hiukset ovat monen kruunu, voisiko niille tehdä jotain?
Hymm. Minkälainen pukeutumistyyli sinulla on? Miten normaalipainoisen vartalon mittasuhteet muka voi olla rumat? Sanoisin, että keskity vielä siihen itsetuntopuoleen, en nimittäin usko, että olet ruma.
Sellainen mitä itse tekisin olis hampaiden oikominen. Ja ehkä joidenkin isojen karvaisten luomien poisto kasvoista.
No jos olet oikeasti susiruma, niin kauniiksi sinua ei saa kuin plastiikkakirurgilla eikä se lopputulos ole silloinkaan taattu.
Mutta kokeilepa näyttäväksi muuttumista, tai hanki asenne!
Se vaatii kyllä vaivaa. Joka aamu tyylinmukainen pukeutuminen ja meikki. Tässä pitää osata vetää raja överin ja näyttävän välillä, mutta mikään luomivärin sävyn muutos ei riitä. Ryhti kuntoon, ala vaikka käyttää korsetteja, ihan varmasti alkaa korsetinnyöreissä roikkua miehiä.
Jaahas, itsetunto onkin jo kohdallaan :D eipä sitten mitään... -2
Tai mites meikkaus, onko hallussa, vai veteletkö silmiä pienentäviä rajauksia tai keltaiseksi tekevää meikkivoidetta?
Sillä pääsee jo pitkälle jos on hoikka. Itse olen aina ollut kasvoista susiruma, mutta miehiä on riittänyt koska hoikka vartalo ja ilmeisesti ihan kiva luonne. Yritän myös meikata ja hymyillä.
Harrastatko mitään liikuntaa? Tavallinen/mitäänsanomaton kroppakin saa uutta loistoa, jos se on hyvässä kunnossa ja kannat sitä hyvällä ryhdillä. Muutos ei tapahdu nopeasti, mutta itsellesi sopivalla treenillä (juoksu, kuntosali, pilates/jooga tai näiden yhdistelmät) auttavat jo puolessa vuodessa.
Miten pukeudut? Jos piilottelet "rumuuttasi" harmaiden, vanhojen ja isojen vaatteiden alle, niin ei sua huomata.
Vaihda kampaajaa ja hae uusia vinkkejä sinulle sopivaan meikkaukseen.
Ja sitten se vaikein eli itsetunto. Jos koet itsesi rumaksi, niin se näkyy myös ulos. Sun pitäisi löytää jostain itseluottamusta siihen, että olet oikeasti hyvä tyyppi ja kelpaat sellaisena kuin olet.
Ammattilaisia kannattaa käyttää apuna. Ensinnäkin kysyt tuttavapiiriltäsi suosituksia hyvästä kampaajasta, jolla on oikeasti näkemystä siitä, mikä kampaus ja väri itse kunkin hiuslaatuun, kasvoihin ja tyyliin sopii ja varaat ajan. Leikkautat siis jonkun mallin hiuksiisi niin, etteivät ne vain roiku pitkinä ja tasapituisina. Ja samalla otat niihin jonkun kivan värin, joka sopii ihonväriisi ja silmiisi. Sitten sama kosmetologin/meikkaajan kanssa. Eli selvität jonkun hyvän ja osaavan ihmisen, joka myös kuuntelee asiakasta. Sitten käyt hänen luonaan ja annat hänen opettaa, miten ja millä tuotteilla saat kasvoistasi niin kauniit kuin mahdollista. Kenties esim. kulmakarvojen muotoilu tai vaikka pigmentointikin voisi jo tehdä ihmeitä? Ja lopulta otat pukeutumisneuvoja joko ammattilaiseslta tai ihmiseltä, jolla tiedät olevan hyvä maku ja näkemystä asiasta. Lähdet hänen kanssa yhdessä ostoksille ja kokeilet rohkeasti erilaisia vaihtoehtoja. Kannattaa panostaa perustyylikkääseen kokonaisuuteen, joka mahdollisuuksien mukaan häivyttää outoja mittasuhteita ja korostaa parhaita puolia. Pistät sitten vaatekaapin uusiksi niin, että hankit hyvät perusvaatteet, jotka sopivat vartalotyypillesi (muutamat housut, muutama puolihame, paitoja, neuleita, jakku joku mekko) ja joita voit helposti yhdistellä keskenään erilaisiksi asukokonaisuuksiksi. Susirumasta ei saa missiä, mutta esim. moni (huippu)malleistakin on kaikkea muuta kuin klassisen kaunis, mutta ammatti-ihmisten käsissä heistä tulee näyttävän ja persoonallisen kauniita, vaikka ilman meikkiä osa on tavallisen ihmisen silmissä jopa rumahkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan aluksi itsetunto kohdilleen. Säteilevä ja sopivalla tavalla itsevarma on kaunis. Onko sinulla persoonallinen tyyli, vai plagioitko muita. Ole oma itsesi, jos et tiedä mitä tehdä. Opettele korostamaan hyviä ominaisuuksia ja häivyttämään huonoja. Vartalolle myös oikea pukeutuminen, sekä asusteet ja kengät. Hyvä ryhti auttaa.
Mulla ei ole erityisen persoonallista tyyliä, vaan pukeudun todella geneerisesti, klassisiin ja neutraalin värisiin perusvaatteisiin. Välttelen kaikkea näyttävää, kuvioitua, värikästä sekä paljastavaa, sillä kiusaannun siitä, jos joku kiinnittää huomiota minuun. En sinänsä plagioi muita, mutta pukeudun nykyaikaisesti, ehkä n. 25-45-vuotiaiden arkiseen "toimistotyyliin".
Vartalossani huonoja puolia ovat helposti huonohkoksi menevä ryhti, suhteessa hieman liian leveä lantio ja reisien muoto; rintavarustus on myös pienehkö. Iho on kohtalaisessa kunnossa, mutta ehkä vähän helpohkosti rasvoittuva sekä edelleen tulee välillä näppylöitä, sinänsä aknea tai muita selviä ongelmia ei ole. Hiuksille varmaankin voisi tehdä paljonkin, sillä ne ovat tasapitkät, pitkät ja maantienväriset raitoja lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Harrastatko mitään liikuntaa? Tavallinen/mitäänsanomaton kroppakin saa uutta loistoa, jos se on hyvässä kunnossa ja kannat sitä hyvällä ryhdillä. Muutos ei tapahdu nopeasti, mutta itsellesi sopivalla treenillä (juoksu, kuntosali, pilates/jooga tai näiden yhdistelmät) auttavat jo puolessa vuodessa.
Miten pukeudut? Jos piilottelet "rumuuttasi" harmaiden, vanhojen ja isojen vaatteiden alle, niin ei sua huomata.
Vaihda kampaajaa ja hae uusia vinkkejä sinulle sopivaan meikkaukseen.
Ja sitten se vaikein eli itsetunto. Jos koet itsesi rumaksi, niin se näkyy myös ulos. Sun pitäisi löytää jostain itseluottamusta siihen, että olet oikeasti hyvä tyyppi ja kelpaat sellaisena kuin olet.
En usko siihen hokemaan että näkyy ulos päin jos ihminen pitää itseään rumana. Esim Marilyn Monroella oli itsetunto-ongelmia, mutta silti vaan hän on yksi kaikkien aikojen palvoituimmista ja kauneimmista naisista. Toiset nyt vaan ovat objektiivisesti arvioituna kauniita ja toiset vähemmän kauniita, riippumatta siitä mitä ko henkilö itse asiasta ajattelee. Oma ajattelu voi sen sijaan vääristää käsitystä omasta ulkonäöstä ja aikaan saada tällaisia aloituksia. Tuskinpa aloittaja on oikeasti mitenkään erityisen ruma, ihan tavallinen vain.
Vierailija kirjoitti:
Matkimista varmaan tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Hymm. Minkälainen pukeutumistyyli sinulla on? Miten normaalipainoisen vartalon mittasuhteet muka voi olla rumat? Sanoisin, että keskity vielä siihen itsetuntopuoleen, en nimittäin usko, että olet ruma.
Sellainen mitä itse tekisin olis hampaiden oikominen. Ja ehkä joidenkin isojen karvaisten luomien poisto kasvoista.
Aiemmassa vastauksessa mainitsinkin, että tosi neutraali, peittävä ja "geneerinen". Mulla on aika vähän vaatteita ja be ovat "perusvaatteita"; vältän merkkejä, kuvioita, värejä, kimallusta jne. Siis lähinnä tummia farkkuja, tummia (lähinnä tummansinisiä), yksivärisiä pitkähihaisia trikoopaitoja ja vaaleita (vaaleansinisiä) paitapuseroita.
Hampaat ovat suorat yläleuan osalta ja mitään häiritseviä luomia ei naamassani ole. Ongelmana kasvojen osalta ovat epäsymmetria ja suomalaiskansallisen voimakkaat poskipäät, "vinot" silmät sekä iso nenä ja iso suu & paksut huulet. Näytän jotenkin liian erikoiselta ja rumalta vain.
Suosittelisin jotain muuttumisleikkiä tai sitten annat vapaat kädet jollekin pettämättömän tyylisilmän omaavalle tuttavalle/ystävälle/sukulaiselle.
Vierailija kirjoitti:
No jos olet oikeasti susiruma, niin kauniiksi sinua ei saa kuin plastiikkakirurgilla eikä se lopputulos ole silloinkaan taattu.
Mutta kokeilepa näyttäväksi muuttumista, tai hanki asenne!
Se vaatii kyllä vaivaa. Joka aamu tyylinmukainen pukeutuminen ja meikki. Tässä pitää osata vetää raja överin ja näyttävän välillä, mutta mikään luomivärin sävyn muutos ei riitä. Ryhti kuntoon, ala vaikka käyttää korsetteja, ihan varmasti alkaa korsetinnyöreissä roikkua miehiä.
Mulla on kieltämättä siihen rumuuteen yhdistettynä todella hissukkamainen tyyli. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan korsetteja ym. Täytyy tutustua aiheeseen. Oon ostanut suurimman osan vaatteistani netistä ja korsetti pitäisi ostaa ns. kivijalkakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa vastauksessa mainitsinkin, että tosi neutraali, peittävä ja "geneerinen". Mulla on aika vähän vaatteita ja be ovat "perusvaatteita"; vältän merkkejä, kuvioita, värejä, kimallusta jne. Siis lähinnä tummia farkkuja, tummia (lähinnä tummansinisiä), yksivärisiä pitkähihaisia trikoopaitoja ja vaaleita (vaaleansinisiä) paitapuseroita.
Hampaat ovat suorat yläleuan osalta ja mitään häiritseviä luomia ei naamassani ole. Ongelmana kasvojen osalta ovat epäsymmetria ja suomalaiskansallisen voimakkaat poskipäät, "vinot" silmät sekä iso nenä ja iso suu & paksut huulet. Näytän jotenkin liian erikoiselta ja rumalta vain.
Pukeutumisen suhteen neuvoisin kehittämään jonkunlaisen oman tyylin ja suosimaan rohkeammin kuvioita, värejä, erilaisia materiaaleja tai leikkauksia sen mukaan mistä itse pidät ja mikä sopii vartalollesi. Tylsän mitään sanomaton pukeutuminen saa kenet tahansa hukkumaan tapettiin.
En minäkään usko, että olet mitenkään erityisen ruma. Ulkonäkötsemppiä kannattaa palstan sijasta hakea alan ammattilaisilta, kosmetologilta, kampaajalta ja terapeutilta. Säännöllinen liikunta kohentaa mielialaa ja kehonkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, itsetunto onkin jo kohdallaan :D eipä sitten mitään... -2
Tai mites meikkaus, onko hallussa, vai veteletkö silmiä pienentäviä rajauksia tai keltaiseksi tekevää meikkivoidetta?
Meikkaan todella huomaamattomasti ja kevyesti. Arkena laitan "vain" mineraalipuuteria, ripsiväriä ja huulipunaa sekä välillä valokynää/peitepuikkoa (5 min. aamuisin). Hiuksia en laita muuten paitsi harjaan ja laitan poninhännälle tai letille. Meikit ovat ihan laadukkaita ja yritän laittaa niitä todella maltillisesti.
1) Reipasta sporttia pari kertaa viikossa parantaa kenen tahansa olemusta.
2) Vaatekaapista kaikki vanhat rytkyt mustaan jätesäkkiin. Vaatteilla on iso vaikutus ensivaikutelmaan jonka ihmisestä saa. Ehkä pinnallista, mutta sellaisia me ihmiset vaan ollaan. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Tyylikäs pukeutuminen vaatii työtä, vaivaa ja rahaa. Se ei tapahdu itsestään tai vahingossa.
3) Ole kiinnostunut maailmasta ympärilläsi. Käy taidenäyttelyissä. Lue kirjoja. Tapaa uusia ihmisiä. Opi uusia asioita joka päivä. Löydä jotain uutta joka päivä. Mielenkiintoiset ihmiset on niitä joita muut pitää kiinnostavina. Jos joku kysyy mitä olet tehnyt tällä viikolla niin sinulla pitää aina olla hyvä vastaus kysymykseen. Jos vastaus on "olen nysvännyt kotona ja käynyt koiran kanssan lenkillä" niin miten kukaan voisi olla sellaisesta pätkän vertaa kiinnostunut. Tee jotain elämälläsi.
Miehet tykkää hutsumaisesta olemuksesta. Jätä ne vaaleansiniset vaatteet pois ja jotain räväkämpää ylle. Meikkiä reippaasti kasvoille ja hiuksiin väriä. Korkeat korot niin saat ryhdin suoraksi. Siitä se lähtee. :)
Vierailija kirjoitti:
1) Reipasta sporttia pari kertaa viikossa parantaa kenen tahansa olemusta.
2) Vaatekaapista kaikki vanhat rytkyt mustaan jätesäkkiin. Vaatteilla on iso vaikutus ensivaikutelmaan jonka ihmisestä saa. Ehkä pinnallista, mutta sellaisia me ihmiset vaan ollaan. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Tyylikäs pukeutuminen vaatii työtä, vaivaa ja rahaa. Se ei tapahdu itsestään tai vahingossa.
3) Ole kiinnostunut maailmasta ympärilläsi. Käy taidenäyttelyissä. Lue kirjoja. Tapaa uusia ihmisiä. Opi uusia asioita joka päivä. Löydä jotain uutta joka päivä. Mielenkiintoiset ihmiset on niitä joita muut pitää kiinnostavina. Jos joku kysyy mitä olet tehnyt tällä viikolla niin sinulla pitää aina olla hyvä vastaus kysymykseen. Jos vastaus on "olen nysvännyt kotona ja käynyt koiran kanssan lenkillä" niin miten kukaan voisi olla sellaisesta pätkän vertaa kiinnostunut. Tee jotain elämälläsi.
Tässäkin on todella hyviä pointteja sinänsä, sillä tosiaankin nysvään kaiken mahdollisen ylimääräisen vapaa-ajan kotosalla tai netissä. Lisäksi mulla on neutraalin värisiä rytkyjä koko vaatekaappi täynnä; ei juurikaan mitään erityisen nättiä, vaan lähinnä neutraalia ja peittävää.
Tilaa netistä aloituspakkaus kuuriin
"Susirumasta hevoskauniiksi"