Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen AMK-maisteri. Onko kysyttävää?

Vierailija
13.02.2018 |

Olen hankkinut AMK:sta ensin alemman korkeakoulututkinnon ja sitten ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt maisteritutkinnon suorittamista, yliopistoon kun pääsee helpommin kuin oman alani YAMK-tutkintoa suorittamaan. (YAMK-koulutusta tarjotaan omalle alalleni melko harvoin, ei edes joka toinen vuosi.)

YAMK-tutkintoon vaaditaan aluksi 3 vuotta oman alan töitä - yliopistolla ei. Ja maisterintutkinnon saisi suoritettua nopeammin, töiden ohessa jopa... Ei siitä kyllä sillai mitään varsinaista hyötyä alallani olisi, mutta olisipa sitten tutkintojen täyskäsi suoritettuna: ylioppilas, ammattikoulu (yo-pohjainen artesaanitutkinto), AMK ja yliopisto. :D 

SIitä vaan sitten yrittämään, jos kerran yliopistoon pääset helposti ja teet maisterin tutkinnon nopeasti työn ohessa. Tiedoksi, että monet eivät pääse yliopistoon ja kaikki eivät saa ikinä suoritettua gradua.

Vierailija
22/31 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tämä aihe se jaksaa aina joitakin kirvellä 😂 Mutta propsit ap:lle, oli ilmeisen onnistunut provo, en olis uskonut että tähän kovin moni jaksaa tarttua näin kiivaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tämä aihe se jaksaa aina joitakin kirvellä 😂 Mutta propsit ap:lle, oli ilmeisen onnistunut provo, en olis uskonut että tähän kovin moni jaksaa tarttua näin kiivaasti.

Olkoot provo vaan, mutta yksi työkaverini kertoi,että hänestä tulee liiketalouden maisteri valmistuttuaan yamk:sta. No sitten katsoin nettisivuilta, no eihän siellä lukenut, että heistä maistereita valmistuu. Tuttavani väitti, että heille oli sanottu, että heistä tulee maisteraita. Ehkä siis koulutkin sanovat oppilaille, että teistä tulee maistereita.

Jotkut siis itse luulevat, että he ovat maistereita, kun ovat suorittaneet yamk:n.

Onkohan aloja, joissa oikeasti arvostetaan maistereita ja yamk:Ita yhtä paljon. Toisiin töihin kyllä yamk olisi jopa parempi.

Itse olen maisteri. Mun alalla ei ole amk-tutkintoja.

Vierailija
24/31 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitä sun päättötyö. Haluan nauraa sitä, miten haastateltavien taustatiedot tulkitaan tutkimuksen tuloksiksi.

Vierailija
25/31 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkitä sun päättötyö. Haluan nauraa sitä, miten haastateltavien taustatiedot tulkitaan tutkimuksen tuloksiksi.

Tämä :) Eniten luotan niiden ihmisten vertailuun ketkä ovat itse opiskelleet sekä AMK:issa että yliopistossa. Tutkintojen ja esim. opintopisteiden vaatimustaso on aivan erilainen. Toki (ylempi)AMK tutkinto esim kaupallisella alalla voi antaa paremman pohjan työelämään, mutta tieteellistä asioiden käsittelykykyä siellä ei ole tarkoitustakaan opettaa.

Vierailija
26/31 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YAMK-tutkinto on englanniksi master of... Eli englanniksi ainakin on maisteri, suomeksi YAMK. Saman tason seitsemän opinnot kuin yliopistossa. En ymmärrä miksi yliopistossa opiskelevat kokevat amkissa opiskelevat uhkaksi. Tai siis ehkä ymmärrän, AMK antaa varmasti paremmat valmiudet työelämään, kun yliopistotutkinto. Maisterit osaa kaiken teoriassa YAMKlaiset sekä teoriassa että käytännössä. Kummanhan palkkaisin, hmmm...

Vierailija
27/31 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterin paperit on kyllä ihan liian yliarvostettuja. Oi että, miten huonoja graduja saa joskus lukea. Valmiista aineistoista ”analysoidaan” tulokset ja ja kirjotellaan diipadaapaa 30 sivua. Ei tarvitse edes itse aineistoa itse kerätä. Tutkimusosaaminen suurimmalla osalla yliopistossa valmistuneista on aika kehnoa, vaikka sitä muka siellä painotetaan. Veikkaan, että AMK:n opinnäytetyöt ovat parempaa tasoa, kun gradut tai vähintään samaa tasoa. Suurin osahan tekee gradun/opinnäytetyön vain siksi, että se kuuluu tehdä. Mennään siitä missä aita on matalin, eikä mietitä oman osaamisen kehittämistä tai syventämistä. Pakollinen paha.

Vierailija
28/31 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiprovoilun tohtori kirjoitti:

Sama virkakelpoisuus ei ole sama asia kuin maisterius.

Ja työpaikkailmoituksessa haetaan usein yliopistossa suoritettua ylempää korkeakoulututkintoa omaavaa henilöä.

Vierailija
29/31 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D Ei AMK:sta voi valmistua maisteriksi!!!

Vierailija
30/31 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterin paperit on kyllä ihan liian yliarvostettuja. Oi että, miten huonoja graduja saa joskus lukea. Valmiista aineistoista ”analysoidaan” tulokset ja ja kirjotellaan diipadaapaa 30 sivua. Ei tarvitse edes itse aineistoa itse kerätä. Tutkimusosaaminen suurimmalla osalla yliopistossa valmistuneista on aika kehnoa, vaikka sitä muka siellä painotetaan. Veikkaan, että AMK:n opinnäytetyöt ovat parempaa tasoa, kun gradut tai vähintään samaa tasoa. Suurin osahan tekee gradun/opinnäytetyön vain siksi, että se kuuluu tehdä. Mennään siitä missä aita on matalin, eikä mietitä oman osaamisen kehittämistä tai syventämistä. Pakollinen paha.

Kyllä sun veikkaus nyt meni vähän pieleen.

Vierailija
31/31 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska trolli, mutta kuvaa ehkä kuitenkin sitä, miten ammattikorkeakoulussa opetetaan katteetonta itseluottamusta. Yliopistossa puolestaan opitaan miettimään perusteluja, epäilemään ja kyseenalaistamaan, myös sitä omaa ajattelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä