Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla on liian vilkas mielikuvitus?

Vierailija
13.02.2018 |

Minulla on liian vilkas mielikuvitus ja se saa siivet aina väärissä tilanteissa. Jos mies viipyy kauppareissulla, enkä saa häntä heti puhelimella kiinni, mielikuvitukseni luo heti skenaarion, jossa auto on kumollaan ojassa, renkaat vain pyörivät tyhjää ja mieheni on puristuksissa ja tietenkin kuoleman kielissä auton sisällä. Puhelin tietysti soi kammottavista sisällä autossa kun minä soitan siihen.

Olen monta kertaa kuvitellut, miten lapseni kuristuu lähimetsässä hiljaa johonkin juureen, kun hän ei heti vastaa kun huutelen häntä ulkona.

Sitten kun lapsi löytyy tai mies tulee kotiin, kuvitelmasi tuntuvat heti ihan pöhköiltä. Mutta sillä hetkellä kun mielikuvitus myllää, ne ovat yhtäkkiä minulle ihan totta, enkä pysty edes ajattelemaan, että todellisuus voisi olla toisin. Sydän alkaa hakata ja itku tulee kurkkuun. Kävelen vain hermostuksissani ympyrää. Tosi typerää, tiedän! Mutta en vaan mahda asialle mitään.

Onko paikalla kohtalotovereita? Turha lienee edes mainita, että pienikin terveyspuoli saa minut suunnittelemaan hautajaisiani...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ahdistuneisuushäiriöltä. On mullakin hyvä mielikuvitus, mutta en kuvittele kauheuksia.

Vierailija
2/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku onnistunut hillitsemään mielikuvien vyöryä? Mulla alkaa kuin videonauha pyörimään päässä, heti kun yhtään huolestun jostain... Mikä neuvoksi? Voiko tästä päästä eroon jollain hengittelyllä tai mindfulnessilla?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuppaa tulemaan mieleen, jos olen soittamassa miehelle kun on päässyt töistä, että juuri kun soitan, hän säikähtää puhelimen soimista ja auto suistuu ojaan tai muuta vastaavaa.

Vierailija
4/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei minkään muun suhteen ongelmia, kuin terveydellisten huolien kanssa.

Vierailija
5/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuppaa tulemaan mieleen, jos olen soittamassa miehelle kun on päässyt töistä, että juuri kun soitan, hän säikähtää puhelimen soimista ja auto suistuu ojaan tai muuta vastaavaa.

Mulla sama. Maailman taitavin kuski oikeasti ja muutenkaan ei mikään säikky, mutta mun mielikuvissa puhelimen soiminen riittää säikäyttämään 😂

Ja jos on kotona, enkä saa häntä heti kiinni, hän tietenkin kaatunut kylpyhuoneessa ja lyönyt päänsä lavuaariin. Verilammikko vaan kasvaa hiljaa pään ympärillä ja puhelin pirisee hervottoman käden vieressä...

Ap

Vierailija
6/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Lapsi kuristuu juureen?

Kuulostaa kieltämättä aika vilkkaalta mielikuvitukselta. Sulla taitaa olla aika suuri menettämisen pelko tms :/

Vierailija
7/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vilkas mielikuvitus, mutta se ilmenee enemmänkin ylianalysointina tai hölmöinä pelkoina yksin ollessa. Pelkään myös tämän takia pimeää, mikä on aika noloa, tiedän. Toisaalta vilkkaan mielikuvituksen takia olen mielestäni myös aika luova ajattelija, vähän kaksipiippuinen juttu.

Nuo sinun pelkosi kuulostavat kyllä enemmänkin joltain ahdistuksen tapaiselta, ap..? Oletko jutellut tästä kenenkään kanssa?

Vierailija
8/10 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa. Jonkinlainen syvä turvattomuuden tunne ja menetyksen pelko on taustalla.

Olen käynyt jo 2 vuotta terapiassa (syömishäiriöni vuoksi) ja se on auttanut hieman. Ehkä eniten muutosta on tullut siihen, että en enää salli niiden ajatusten alkaa. Kun tunniatan tilanteen, jossa yleensä alkaa se hallitsematon mielikuvien vyöry, teen jotain muuta. Tilanne pitää saada ohitettua ennen sen alkua, koska kun se kuva on päässä, ahdistun eikä sitten enää auta mikään.

Alan siis puuhata, joskus jopa hypin vaikka haaraperushyppyjä, jotta mieli ei ala vaeltaa

Vierailija
9/10 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös aika vilkas mielikuvitus joka kehittelee ties mitä. Ainakin mulle on sanottu että mulla on vilkas mielikuvitus, koska keksin helposti kaikkea ideoita joista ainakin osa on niin epäkorrekteja että ne kannattaa sovinnolla jättää toteuttamatta.

Vierailija
10/10 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vilkas mielikuvitus,mutta myönteisellä tavalla. Keksin mitä hassumpia juttuja ja rupean nauramaan yksikseni. Usein kerron juttuja myös muile ja hekin nauravat. Pelleilen ja imitoin näkemiäni tyyppejä. Rakastan sitä,että nauretaan ihan tyhmille jutuille. Se on elämän suola,kaikki hauskat jutut,mitä itselle ja muille on sattunut. Esim. bussissa kaikki nauroivat kun tulin sisään. Tupsulakkiini oli tarttunut tuulessa puunoksa,joka näytti poronsarville päässä. Vilkas mielikuvitus on aarre,käännetään se elämän rikkaudeksi. Joku sanoi,että sitten elämässä on tosi ongelma,ellei siitä selviä huumorilla tai rahalla.