Apua, miksi valkovuotoa tulee liikaa?
Olen 18-vuotias nainen ja ongelmana on liiallinen valkovuodon määrä. Välillä ihan tunnen kuinka sitä valahtaa samalla lailla kuin kuukautisverta. Ja nyt en todellakaan puhu mistään pienistä määristä, vaan tulee aina ihan kauhean märkä olo housuihin kun sitä tulee :( en uskalla pitää vaaleita farkkuja kun ajattelen sen vielä tulevan läpi. Ja ei ole virtsaa, vaan ihan sellaista kirkasta ns.limaa.
Mistä tämä johtuu, en ole harrastanut seksiä joten tauteja ei ole eikä minulla ole myöskään hiivaa. Olen myös laiha enkä käytä mitään hormonaalista ehkäisyä. Huoh onko edes kohtalotovereita?
Kommentit (3)
Olen aloittajan "kohtalotoveri" vaikkakin hieman vanhempi. Minulla on ollut teini-iästä asti erittäin runsasta valkovuotoa jokapäivä. Inhottava vaiva. Mitään ei ole vialla olen kysynyt gynekologilta monta kertaa asiasta mutta kaikki on kunnossa, jotkut vaan erittelee enemmän.
Tähän vaivaan ei ole mitään hoitoa, ei auta kun kärsiä vaikkakin olen jo tähän tottunut vuosien varrella. Pikkuhousunsuojia joutuu käyttämään jatkuvasti ja niitä kuluu todella paljon.
Onko vuotoa joka päivä? On normaalia, että kierron jossain vaiheissa vuotoa on runsaastikin. Määrä ja koostumus myös vaihtelee kierron eri vaiheissa. Onko sinulla välillä paksua limaa ja välillä kuin munanvalkuaista?
Tiukat housut ja jatkuva pikkuhousunsuojien käyttäminen voi hiostaa alapäätä.