Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

havahduin siihen, että akateemisilla työkavereillani, joiden palkka on vähän yli 3000e kuukaudessa on vanhat paskat autot

Vierailija
13.02.2018 |

Ne asuu rivitaloissa eivätkä ole mitenkään hyvätuloisen näköisiä. Esim. pukeutumiseltaan tms.
Ihanovat naimisissa ja miehetkin keskituloisia. Mutta rahaa ei oo.
Miten tää on tällasta paskaa tämä "keskituloisen" elämä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kalleimmat autot löytyy alemman portaan väeltä, sihteereiltä yms. Itse ajan vm. 98 koslalla, koska se toimii edelleen hyvin. Miksi pitäisi ostaa uusi - siksikö ettei kukaan luulisi että olen köyhä?

Vierailija
42/45 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo meillä on just noin. Auto on paskin sijoitus ikinä. Ajetaan tosi vanhoilla, mutta laadukkailla autoilla. Toimii kyllä, mutta on vanhanaikaisen näköisiä. 3000€ ei muutenkaan ole iso palkka. Täällä Hessassa se menee ihan humps vaan.

Tosi fiksua! Auto on vaan paikasta toiseen siirtymistä varten ja sen arvo tippuu samantien kun sen ajaa liikkeestä ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen kirjoitti:

Nuorilla ihmisillä on usein vääristynyt mielikuva siitä, millainen elintaso keskipalkkaisilla ihmisillä on. Jos on uudet talot ja autot, ne on todennäköisesti ostettu velaksi, mikä on pois muuta kulutuksesta.

Ja turha väittää, että ennen oli yhtään paremmin. Ei ennenkään opettaja-insinööri-pariskunta parin lapsen kanssa ajanut uudella Mersulla ja käynyt Karibialla.

Niin se oli tuo vääristynyt mielikuva minullakin, ajattelin että korkea koulutus ja uralla puskeminen tuo kivitalon ja mersun. Tein kaiken ns oikein oppikirjamaisesti, valmistuin nopeasti, tein ahkerasti töitä, vain minimi äitiysloma, otin vastuuta töissä.

Kilin kontit, ei auta mitään. Köyhä olen. Johtajana keskisuuressa firmassa, brutto rapiat 7000 mutta netto hikiset 3500. Olen perheen pääelättäjä, 3 lasta, miehellä pieni palkka. MITÄÄN ei jää säästöön, ehkä joku 50e kuussa. Olen 45 vuotiaana urani huipulla mutta ei näy mersua tai kivitaloa. Asun rivarissa ja ajan Rellulla!! Eli siis edes ”johtajana” ei ole mitään toivoa saavuttaa ylemmän keskiluokan elintasoa, kun on köyhästä taustasta eikä vanhemmilta pesämunaa.

Nyt vasta tajuan että työllä ei rikastu vaikka miten koulutat, raadat, pusket. Pitäisi olla valmiiksi rikasta sukua (en ole). Pitäisi olla perintöä tulossa (ei ole). Eli olen tuomittu köyhyyteen ja kivitalounelma on jo murentunut!

Vierailija
44/45 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt. kyllä tuo tonnin kotilo ihan hyvin pelaa ja käyttökulut on olemattomat. Autoilusta on tehty mahdollisimman kallista, joten osaltani teen siitä mahdollisimman halpaa.

Vierailija
45/45 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloinen kirjoitti:

Nuorilla ihmisillä on usein vääristynyt mielikuva siitä, millainen elintaso keskipalkkaisilla ihmisillä on. Jos on uudet talot ja autot, ne on todennäköisesti ostettu velaksi, mikä on pois muuta kulutuksesta.

Ja turha väittää, että ennen oli yhtään paremmin. Ei ennenkään opettaja-insinööri-pariskunta parin lapsen kanssa ajanut uudella Mersulla ja käynyt Karibialla.

Niin se oli tuo vääristynyt mielikuva minullakin, ajattelin että korkea koulutus ja uralla puskeminen tuo kivitalon ja mersun. Tein kaiken ns oikein oppikirjamaisesti, valmistuin nopeasti, tein ahkerasti töitä, vain minimi äitiysloma, otin vastuuta töissä.

Kilin kontit, ei auta mitään. Köyhä olen. Johtajana keskisuuressa firmassa, brutto rapiat 7000 mutta netto hikiset 3500. Olen perheen pääelättäjä, 3 lasta, miehellä pieni palkka. MITÄÄN ei jää säästöön, ehkä joku 50e kuussa. Olen 45 vuotiaana urani huipulla mutta ei näy mersua tai kivitaloa. Asun rivarissa ja ajan Rellulla!! Eli siis edes ”johtajana” ei ole mitään toivoa saavuttaa ylemmän keskiluokan elintasoa, kun on köyhästä taustasta eikä vanhemmilta pesämunaa.

Nyt vasta tajuan että työllä ei rikastu vaikka miten koulutat, raadat, pusket. Pitäisi olla valmiiksi rikasta sukua (en ole). Pitäisi olla perintöä tulossa (ei ole). Eli olen tuomittu köyhyyteen ja kivitalounelma on jo murentunut!

Ei liene yllätys, että ilman vasemmiston ja naisjärjestöjen vastustamaa perheverotusta ei suurituloinenkaan vietä kulutusjuhlia kolmen lapsen kanssa. Ne lapset kuitenkin joskus lähtevät kotoa, jolloin ehtii vielä säästää ja sijoittaa. Siksi toisekseen tuollaisesta palkasta jää loppuelämäksi yli kaksinkertainen eläke keskivertokansalaiseen verrattuna. Olisithan tietysti voinut valita elämässäsi toisinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi