Serkkuni nostaa toimeentulotukea ja sukulaiset antaa rahaa käteisenä. Mitä ajattelet?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan suomalainen käräyttää oman serkkunsa tällaisesta. :D
Eihän muualla edes ole toimeentulotukea. Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on esitellyt saamiaan rahoja ja minä olen ottanut kuvat niistä, niillä voin todistaa.
T.ap
Millä tavalla kuvista ilmenee että ne on sukulaisilta saatuja eikä ttt-rahoja?
Onhan tuo toki väärin.
Toimeentulotuki on viimesijainen tuki elämiseen. Ei ole tarkoitettu niille, jotka saavat muualta elatuksensa.
Mutta on tässä maailmassa paljon suurempiakin vääryyksiä. Eihän se keltään ole varsinaisesti pois, että saa sukulaisilta rahaa. Miten tilanne eroaisi siitä, ettei saisi? Voisi huonommin, masentuisi tai vielä pahempaa.
Jos on vaikka velkaa, kannattaisi olla rehellinen silti.
Jos tekisi pimeitä töitä, niin suosittelisin käyräyttämistä.
Mutta jos sukulaiset antaa omista nettoraoistaan rahaa sukulaiselle, niin se ei ole keneltäkään muulta pois kuin heiltä itseltään.
Miten edes todistaisit tuon ja miten ylipäätään tiedät toisten asioita noin tarkasti?
Vierailija kirjoitti:
"Ainoastaan suomalainen maksaa satasen ettei naapuri saa viittäkymppiä". :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoastaan suomalainen maksaa satasen ettei naapuri saa viittäkymppiä". :D
Ainoastaan suomalainen luopuu omasta ilmaisesta ämpäristään, jos se varmistaa sen että naapurikaan ei saa ilmaista ämpäriä.
Ihmettelen itse sitä miksi toimeentulotuen saajat eivät enemmän käytä käteisen rahan liikennettä. Onko ihan pakko laittaa kaikki tilin kautta, jossa näkyy ties mitä kummallista tuloa jne. En usko että kukaan toimeentulotukea saava saa jatkuvasti käteisenä niin valtavia summia, että siitä pitäisi muun maailman hätkähtää. Kyllä se käteisen rahan saajakin tarvitsee toisinaan uusia vaatteita ja kenkiä ja muita menoja joita ei millään voi kattaa pienellä toimeentulotuella. Jos sen sijaan rikkaat sukulaiset paapovat jatkuvasti huomattavilla summilla, niin silloin saisivat kyllä katsoa peiliiin onko oikein sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on esitellyt saamiaan rahoja ja minä olen ottanut kuvat niistä, niillä voin todistaa.
T.apMillä tavalla kuvista ilmenee että ne on sukulaisilta saatuja eikä ttt-rahoja?
Serkku on varmaan kirjoittanut seteliin että "mummolta saatu, lälläslää kela!"
Vierailija kirjoitti:
Käräytänkö?
Käräytä. Omat perskarvasi.
Vierailija kirjoitti:
J
On ihan laillista ottaa vastaan 50 - 70 euroa eikä se vähennä tukea. Mut voi ostattaa heillä vaikka kalliita tavaroita jos se on parempi.
Hahhah, AP lienee kynttelikön himmein lamppu.
Vierailija kirjoitti:
On ihan laillista ottaa vastaan 50 - 70 euroa eikä se vähennä tukea. Mut voi ostattaa heillä vaikka kalliita tavaroita jos se on parempi.
Mistä tuon 70€ sait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon 70€ sait?
Sukulaisilta.
Siis tekeekö serkkusi jotain pimeitä töitä heille vai millaisista summista puhutaan?
Siis tarkoitatko periaatteessa että ’toimeentulotukia saava serkkuni sai meidän mummolta joululahjaksi 100€, minne voin ilmoittaa???’
Jos joku haluaa antaa jotain tukea, niin tuskin se nyt mitään tuhansia euroja on?
T. Vastustan kaikkea tukien väärinkäyttöä mutta WTF AP?