Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheessä joka alan asiantuntijoita

Vierailija
13.02.2018 |

Sen pidempää selittelemättä, olen perheeni ainoa naispuolinen lapsi. Muut ovat miespuolisia ja jo silloin lapsuusaikana koko perhekuvio oli todella seksistinen ja konservatiivinen. Minun puheenvuoroa ei kuunneltu tai ohitettiin "tyttöjen juttuina" eli ns. turhana piipityksenä.

Nyt aikuisenakaan kun (harvemmin) nään perhettä, mielipiteitäni omalta alalta, jossa olen asiantuntija-asemassa ei kuunnella ollenkaan, vaan kaikki muut kokevat osaavansa esim minun työni paremmin ja antavat siihen vinkkejä tai kertovat muuten kysymättä mitä teen väärin. Eikö tätä dynamiikkaa voi koskaan muuttaa?

Olen yrittänyt rauhallisesti perustella oman kantani ja kyseessä ei ole mikään pitämäni luento vaan esim ruokapöytäkeskustelu. Itselleni ei tulisi mieleenkään korjata vaikka historioitsijaa historiaan liittyvissä asioissa. Kohta ollaan tilanteessa, jossa en halua nähdä perhettäni kuin häissä ja hautajaisissa, kun kaikkea sanomaani pidetään turhana tai sitä kritisoidaan mututuntumalla tai magneettimediatasoisella argumentoinnilla. Vaikka olisin väitellyt tohtoriksi jostain tietystä asiasta niin asenne on että taas se selittää jotain omia juttujaan. Mitä ihmettä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Toi taitaa olla yleistä. Minäkin olen sukutapaamisissa kahvinkeittäjä ja -kaataja. :D

Vierailija
2/7 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen tällä palstallakin. Mitä tahansa asiantuntija sanoo, niin kyllä tyhmä-Liisa Kontulasta tietää paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen tällä palstallakin. Mitä tahansa asiantuntija sanoo, niin kyllä tyhmä-Liisa Kontulasta tietää paremmin.

Ehkä mulla on itsellä erilaiset odotukset perheestä verrattuna satunnaisiin nettitrolleihin. Jotenkin ajattelin että koko tää kuvio liittyy kasvatukseen, että pitää karaista lasta että oppii jotain hyödyllisiä taitoja. Nyt ei heti kyllä tule vaan mieleen mitään positiivista mitä tästä olis seurannut. Jos 80-luvulla oli lastenkasvatuksessa ajatuksena, ettei kuunnella lasta ettei se vaan luule itsestään liikoja? 

Pointtina ei missään nimessä ole se, että muiden tarvitsisi olla samaa mieltä mun kanssa, vaan se että kohdeltaisiin tasavertaisena ihmisenä, niin kun nyt töissä ja harrastuksissa ja ystävien kesken. Ap

Vierailija
4/7 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mulla on itsellä erilaiset odotukset perheestä verrattuna satunnaisiin nettitrolleihin. Jotenkin ajattelin että koko tää kuvio liittyy kasvatukseen, että pitää karaista lasta että oppii jotain hyödyllisiä taitoja. Nyt ei heti kyllä tule vaan mieleen mitään positiivista mitä tästä olis seurannut. Jos 80-luvulla oli lastenkasvatuksessa ajatuksena, ettei kuunnella lasta ettei se vaan luule itsestään liikoja? 

Pointtina ei missään nimessä ole se, että muiden tarvitsisi olla samaa mieltä mun kanssa, vaan se että kohdeltaisiin tasavertaisena ihmisenä, niin kun nyt töissä ja harrastuksissa ja ystävien kesken. Ap

Mitä tähän nyt sitten sanois? Kyllä se lapsi saa olla aika iso, ennen kuin sillä on yhtään mitään merkittävää sanomista yhtään mistään.

Vierailija
5/7 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tähän nyt sitten sanois? Kyllä se lapsi saa olla aika iso, ennen kuin sillä on yhtään mitään merkittävää sanomista yhtään mistään.

Mutta jaksaako kaikki esittää sitä tyhmän naislapsen roolia? Vai hoidatteko perhesuhteet kirjeitse tai postikortilla tms? 

Vierailija
6/7 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ex.miehen perheessä samanlainen asema.

Millään keinolla ei voinut naisena älykkyyttään todistaa.

Anoppi oli porukan pahin sovinisti.

Kälyä kävi sääliksi, millaisessa ilmapiirissä se on kasvanut.

Vierailija
7/7 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan päässyt pois tästä suosta ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän