Umpparin poisto edessä ja pelottaa, kokemuksia
Tehtiinkö tähystyksellä vai leikkaamalla?
Millaiset kivut jälkeen päin?
Paljonko turvotusta?
Tuliko tulehduksia tms?
Kuinka pitkään toipuminen vei?
Kommentit (10)
Epäselvä tapaus = tod.näk umppari, leikkuriin odotan.
Älä hätäile, hyvin se menee.
Hyvä kun poistetaan. 💐
Särkeekö sitä. Älä anna poistaa turhaan.
Antibiotic Therapy vs Appendectomy for Treatment of Uncomplicated Acute Appendicitis: The APPAC Randomized Clinical Trial.
Minulla oli myös epäselvä tapaus.
Ultrassa kaikki ok, verenkuvassa vain leukkarit koholla, crp notmaali. Oireina koko vatsan kipu, joka siirtyi lopulta oikealle alas. Jos olin liikkumatta ei lainkaan kipua. Myös pomppimaan pystyin ilman kipua.Melkein 2 vrk meni ennen kuin päätettiin leikata. Kaksi tuntia ennen leikkausta oksensin vihreät sappinesteet.
Leikkauksessa löytyi märkäinen ja kiinnikkeinen umpilisäke.
Kovat kivut, mutta peruslääkkeillä pärjäsi, vatsa oli tosi turvonnut, 2x antibioottikuuria päällekkäin
Poistettu jo neljäkymmentä vuotta sitten. Siihen aikaan olin sairaalassa viisi päivää.
Hyvin meni. Simppeli juttu jo silloin!
Poistettu 25 v. sitten. Avoleikkaus, kipuja muutaman pvän.
Mutta ne tulehtuneen umpparin kivut oli hirveät. Odotin vrk.n ennen kuin pääsin saliin. Marian sairaala. Toivottavasti en enää päädy sinne. "osasto" oli sellainen valtava avokonttori. Melua oli ympäri vrk.n. Onneksi samassa"huoneessa" oli toinenkin nuori nainen jonka umppari oli leikattu. Oli juttuseuraa. Naurettiin niin että haavoihin sattui.
Toivottavasti en koskaan joutuisi mihinkään leikkaukseen. Arvet on niin järkyttävän rumia. Ihan sama tehdäänkö tähystämällä, jää silti rumat jäljet. :(
Pari pikku arpea tuli jotka näkee kun oikein tiiraa. Illalla 21 aikaan leikattiin, puoliltapäivin kotiin. Pikkujuttu.
Pienimpiä leikkauksia mitä on.
Onko se tulehtunut, miksi leikkauksen kanssa viivytellään?
Vai odotatko jo leikkuriin?