Esikoiselle nimeä!
Kohta tulossa esikoinen jolle nimeä miettimässä. Ei tiedetä tuleeko tyttö vai poika joten molempia ehdotuksia otetaan vastaan. Pidämme S-kirjaimella alkavista nimistä ehkä vähän erikoisemmista. Toiseksi nimeksi olemme ajatelleet tytölle: Helena tai Mirjami ja pojalle: Petteri tai Johannes.
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Kommentit (20)
Kivoja nimiä kaikki.
Sami Petteri ei kuitenkaan sovi, koska sn niminen lähisuvusta löytyy.
Semi Petteri, Saska Johannes ja Simeon Johannes ovat kyllä kivoja nimiä, jäämme pohtimaan niitä.
Tytönkin nimet ovat todella kivoja.
Kiitos kivoista nimiehdotuksista!
tytölle
Seidi
Senja
Sanni
Susa
pojalle
Sisu
Sasu
Sulo
Sulevi
Nuokin nimet ovat kivoja.
Erityisesti tuo Seidi kuulostaa aika kivalta. Myös Senja on kiva.
Tuo Sulevi olisi hyvä myös toiseksi nimeksi.
tytölle: Helena tai Mirjami ja pojalle: Petteri tai Johannes.
Sarri Helena
Seita Mirjami
Sivi Mirjami
Sandra Helena
Sorja Helena
Sipri Johannes
Siivert Johannes
Sasu Petteri
Tässä mitä mieleen tulee. Toivottavasti en kovin toista edellisiä! :) Ässällä on miljoonasti varsinkin kauniita naisen nimiä!!
Silva
Sella
Selja
Siina
Solja
Sanja
Saana
Solveig
Sylva
Salvia
Suoma
Saima
Saskia
Sole
Synnove
Salma
Suleima
Siviä
Silve
Seiko
Saiga
Sulo
Saarni
Saarne
Sepi
Silvo
Sipi
Sippo
Sero
Sammu
Sake
Sampo
Sammo
Sergei
Sammy
Sampsa
Taas oli tullut paljon ihania ehdotuksia. Erityisesti pisti silmään Siivert, Seiti, Sella, Silmu ja Signe
Nuo Siriana ja Sanniina ovat todella kauniita nimiä. Ne sopisivat myös toiseksi/kolmanneksi nimeksi.
Seela
Siru
Sinna
Senja
Silmu
Sini (tai vaikkapa Sini-Pilvi)
Saania
Seemi
Sisu
Sasu
Sampo
Saska
Pojalle esim. Saska, Sasha, Sasu
Tytölle: Saga, Sohvi, Seita, Sointu, Siiri
en ole varma tulivatko nää nimet jo muiden listalla.,
Mieluummin laittaisin Seidi.
Tässä vielä joitain (anteeksi mahd. toisto):
Se(e)lia
Seli(i)na
Selena/ Selene
Serena
Silla
Saima
Sointu
Sade
Sadetta
Silla
Seena
Senni
Selim
Simeon(i)
Sakarias
Samppa
Soini
Sam(m)eli
Tunnen pienen tytön jonka nimi on Seita. Nimeä käytetään ainakin Lapissa melko paljon. Joten kyllä Seita ihan oikea nimi on, vaikka en itse ollut kuullut aiemmin tätä nimeä. (ennen siis, kun tutustuin tähän tyttöön) Ajattelin laittaa ehdotukseksi, kun kyseltiin erikoisempia S-kirjaimella alkavia nimiä. Totta Seiti on kala, mutta Seita on tytön nimi. (kaksi aivan eri sanaa)
Huomasin äsken, että aiemmissa tämän ketjun nimiehdotuksissa oli mainittu Seiti sana. Ilmeisesti kommenttisi koski sitä, eikä minun ehdottamaa Seita nimeä. Mikäli asia oli näin pyydän anteeksi, jos kommentoin liian kiivaasti. Ehkä olisi parempi, että lukisin kaikki viestit pirteinä enkä puolinukuksissa, kuten tänä iltana...=) Ei sattuisi tälläisiä mokia.
Seiti-nimeä on annettu 55kpl, tosin kaikki varmaan ennen pakasteseitin yleistymistä (viimeeksi 1kpl 1960-1979 välisenä aikana.)
Minulle ei edes tullut mieleen koko kala, vaan yhdistin sen suoraan kylläkin luontoon, mutta hämähäkin seittiin; ihanaan, ohueen vaippaan, mihin sade on jättänyt helmiä, jotka auringon säteissä nyt kimmeltävät...:) -Kaunis nimi!
(Madekin on annettu nimeksi; 2m/2n; Hai-nimeä löytyy 67m/26n; Salakkaa 2m/1n)
Seiti kuulostaa kyllä kauniilta ja persoonalliselta nimeltä, kun sitä vähän aikaa " maistelee." Onko sinulla tai jollain toisella tietoa, kummalla sukupuolella Seiti nimeä on käytetty? Itse luulisin, että se on tytön nimi.
tytölle:
Sinna
Savanna
Siri
Salvia
pojalle:
Samu
Seemi
Severi
EK79:
Seiti kuulostaa kyllä kauniilta ja persoonalliselta nimeltä, kun sitä vähän aikaa " maistelee." Onko sinulla tai jollain toisella tietoa, kummalla sukupuolella Seiti nimeä on käytetty? Itse luulisin, että se on tytön nimi.
Seiti siis 55n/0m
Pari poikaa vielä (olikohan jo mainittu?)
Sammo
Sepe
Sepi
Sulevi
Solmu
Silveri
Sami Petteri
Semi Petteri
Saska Johannes
Simeon Johannes
Susa Mirjami
Sani Helena