Miksi naistreenaajilla on usein niin vahvat reidet verrattuna muihin lihasryhmiin?
Moni naistreenaaja kyykkää yllättävän isoilla painoilla, mutta silti esim. penkki- tai leuanvetotulos on heillä yleensä aika vaatimaton verrattuna miestreenaajiin.
Kommentit (19)
No parempi, että isot reidet ym. kuin isot olkapäät.
Fyysiset eroavaisuudet. Miehillä on ylävartalossa suhteellisesti enemmän lihaspotentiaalia kuin naisilla, alavartalo on hieman tasa-arvoisempi.
Koska harva mies kyykkää, penkki ja haukka vie kaiken ajan ja puhdin. Helppo sit lesota että pena isompi kuin kellään salin naisella.
Öh, varmaan siksi että naisilla on yleensä vahvat reidet jo syntymälahjana, siinähän on naisella isoimmat lihakset.
Miesten jalat on taas paljon tikkumaisemmat, elleivät dopingilla tee itselleen paksuja reisiä.
Oon ihmetelly samaa, en halua itselleni jättireisiä.
Miehillä on leveämpi yläruumis, naisilla taas alaruumis.
Minun mielestäni niitä on kaikkein helpoin treenata.
Vierailija kirjoitti:
Öh, varmaan siksi että naisilla on yleensä vahvat reidet jo syntymälahjana, siinähän on naisella isoimmat lihakset.
Miesten jalat on taas paljon tikkumaisemmat, elleivät dopingilla tee itselleen paksuja reisiä.
Taas liihotellaan siellä feministisen voimaantuneisuuden kiertoradalla. Jos nyt palataan takaisin maan pinnalle, niin miehillä kyllä on isommat ja vahvemmat reisilihaksetkin ihan luonnostaan, mutta naisilla rasva kertyy naishormonien vuoksi mm. reisiin, joten siksi naisten reidet ovat isomman näköiset. Paitsi niillä thai gap -mimmeillä (vaimitänenytoli).
Naiset tykkää treenata alavartaloa kun nyt on persebuumi menossa. Samalla siinä reidetkin kasvaa. Monilla on kroppa epätasapanossa kun yläkroppaa ei treenata ja sitten muistuttaakin keilaa! :D
Mun suvussani kyllä miehilläkin kertyy lihasta juuri jalkoihin. Itselläni on vielä rasvaa siinä päällä.
Mutta naisella alapainotteisuus on hyvä juttu, merkki siitä että hormonitoiminta on kunnossa.
Siksi,että voin potkaista sinua paremmin.
Naisten anatominen rakenne ylävartalossa ja matalemmat testosteronitasot eivät suosi raakaa voimantuottoa ja lihaskasvua yhtä yhtä hyvin kuin miesten ylävartalo. Naisilla yksilölliset erot testosteronin määrässä vaihtelevat paljon, jolloin harvat naiset saavat kasvatettua lihaksia "helpolla".
Vierailija kirjoitti:
Naiset tykkää treenata alavartaloa kun nyt on persebuumi menossa. Samalla siinä reidetkin kasvaa. Monilla on kroppa epätasapanossa kun yläkroppaa ei treenata ja sitten muistuttaakin keilaa! :D
On se keilamalli parempi naisille kuin Y-malli, tietty sopusuhtainen paras. Perussuomalaisessa kropan mallissa pitkä selkä ja lyhyet jalat niin se lihasvoima näkyy niissä reisissä ekana vaikka muutakin kehittää.
Mutta joo salilla näkee näitä pelkän perseen treenaajia
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Olen aina ollut päärynävartaloinen, nyt salitreenillä olen saanut tasapainotettua kropan mittasuhteita hieman. Ylimääräiset massat reisissä on useimmilla rasvaa, ei lihasta. Omenavartaloisilla on usein suhteettoman ohuet jalat vrt. keskivartaloon.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mamma vähän hakoteillä ;D
No siis perustuu evoluutioon, eli tiukempi ristiasento, niin ei pääse heikot urokset lisääntymään. Se jolla vahvin ote, eli yläkroppa avaa ne voimakkaimmatkin reidet. Siksi miehetkään ei treenaa niitä ,jalkoja kun ihan hyödytöntä lisääntymisen ajatellen.
Kyykkää puolikyykkyjä. Harvemmin samat painot tulee pohjasta ylös.