Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy autistiselta naiselta.

Vierailija
12.02.2018 |

Olen autisminkirjolla ja lisäksi mukana ADD. Kysy mitä haluat :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko laskea ilmiömäisellä tavalla matematiikkaa?

Vierailija
2/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on menestyksesi miesmarkkinoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen olit lapsena?

Vierailija
4/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Olen joutunut tekemään matikan kanssa töitä aivan valtavasti lapsuudesta lähtien. Minulla on matemaattinen hahmotushäiriö. Ap

Vierailija
5/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ystäviä?

Vierailija
6/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistatko ihmiset kasvoista?

Vierailija
7/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aikuisena toiminnanohjauksessa vaikeuksia?

Vierailija
8/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhukas haaveilija, luennon pitäjä ja yksinäinen omaan maailmaan uppoutuja. Lapsena näkyi enemmänkin ADHD, kuin ADD. Minulla on äärimmäisen rikas mielikuvitus.  Ap

Vierailija
9/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit tämän aloituksen?

Vierailija
10/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten autismisi ilmenee?

Vierailija
11/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt yleisesti. Minulla on aina ollut suuria vaikeuksia miesten kanssa ja olen seurustellut vain kerran. Nykyinen puolisoni on tyyppi AS ja siksi tulemmekin niin hvyin juttuun. Mutta nuorempana en kyllä loistanut miesmarkkinoilla. Minulla on 2 ystävää, molemmat nenttejä, eivätkä he aina ymmärrä minua enkä minä heitä. Minulla on lievää kasvosokeutta. Toiminnan ohjauksessa on suuria vaikeuksia ja niiden myötä lähdinkin tutkimuksiin. En vaan saa aikaiseksi tehtyä, keksin jotain muuta.  Sitten on yli focusoitumista, en saa lopetettua. Parasta on se, kun kotoa ei tarvitse poistua mihinkään ja saa vain olla. Ap

Vierailija
12/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten autismisi ilmenee?

Noh. Aistini ovat herkät ja kuormitun helposti. Käytän valtavasti energiaa ihmisten ymmärtämiseen ja vastavuoroisen keskustelun saatan olla ihan puhki. Minun on vaikea katsoa silmiin ja minulla on synestesiaa. Minulla on sitä valkoista kohinaa ja etenkin kauppakäynnit ovat vaikeita, liikaa aistiärsykkeitä. Väsyn helposti. Tässä nyt ehkä tyypillisimmät. Olen äärimmäisen analyyttinen ihminen. Ap

Vierailija
13/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Onko sinulla minkäänlaista ammatillista koulutusta? Oletko työelämässä/avoimilla työmarkkinoilla? Mikäli olet, niin onko työelämässä mielestäsi raskasta kahden neuropsykiatrisen diagnoosin kanssa? Mikäli et, niin mitä teet tällä hetkellä?

-Koetko autismin/ADD:n enemmän negatiiviseksi vai positiiviseksi asiaksi? Toivotko koskaan, että olisit neurotyypillinen?

-Onko autismi/ADD mielestäsi sairaus, vamma, häiriö, poikkeavuus vai mikä nimitys kuvaa niitä parhaiten? Pidätkö itseäsi vammaisena?

Vierailija
14/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulta sujuu arkiaskareet? Tyttäreni on autismin kirjolla ja siksi kiinnostaa, vaikka eihän yksi diagnoosi tietenkään tee kaikista samanlaisia :) 

Vierailija
15/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suosikki kaffebullasi?

Vierailija
16/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan minulta ap. Jaa... mahtaakohan mullakin olla sit autismia? 

Millo sulla on tehty autismidiagnoosi? Onko sulla muuten taipumusta myös masennukseen tai muihin mielen ongelmiin? Oon kuullut, että nuo usein linkittyy toisiinsa. 

Vierailija
17/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Onko sinulla minkäänlaista ammatillista koulutusta? Oletko työelämässä/avoimilla työmarkkinoilla? Mikäli olet, niin onko työelämässä mielestäsi raskasta kahden neuropsykiatrisen diagnoosin kanssa? Mikäli et, niin mitä teet tällä hetkellä?

-Koetko autismin/ADD:n enemmän negatiiviseksi vai positiiviseksi asiaksi? Toivotko koskaan, että olisit neurotyypillinen?

-Onko autismi/ADD mielestäsi sairaus, vamma, häiriö, poikkeavuus vai mikä nimitys kuvaa niitä parhaiten? Pidätkö itseäsi vammaisena?

No opiskelen amk:ssa, mutta tällä hetkellä olen poissaolevana. Olen ollut työharjoittelussa ja koen ne erittäin raskaina, esim. Vaikka kahvipöytäkeskustelut. Minä olen aina toivonut valtavasti, että

olisin normaali. Lapsesta asti. Molempia neuropsykiatrisia häiriöitä pidän suurena osana luonnetta, sellainen minä vaan olen. En pidä itseäni vammaisena, erityisenä kylläkin. Ap

Vierailija
18/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nainen olla autisti?

Vierailija
19/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄRJITKÖ SINÄKIN VANHEMPIESI SYDÄMEN?

Sydämeni särkyi entisestään näitä lukiessa... Maailmani musertui kun saimme 3 kk sitten tietää täydellisen ja suloisen lapsemme olevan autistinen. Hän oli täysin normaali vauva ja taapero, mutta sitten yhtäkkiä hän alkoi taantua. Olemme ihan tavallinen, korkeastikoulutettu perhe, ei päihteitä eikä mitään muutakaan ongelmia ja kaikki muut lapset ovat ns normaaleja. On todella kauheaa miten ihmiset puhuvat näistä lapsista jotka itse eivät pysty vaikuttamaan mitenkään tilaansa. Eikä me vanhemmatkaan voitu tälle asialle mitään. Eikä ole sen lapsen syytä, että yhteiskunta hakee vain säästöjä kaikkien kustannuksella. Usein erityislasten vanhemmat taistelevat apua ja tukea lapselleen niin että ovat ihan loppu kun sitä ei saa mistään. Mitä tekisitte omille lapsillenne jos saisivat vaikka aivovaurion ja muuttuisivät möliseviksi eläimiksi ja kunta vain työntää hänet tavalliselle luokalle?

Tehkää tavislasten vanhemmat lasuja ja nouskaa barrikaadeille, erityisen lapsen vanhemmat haluavat myös omalle lapselleen hyvän ja hänelle tarkoitetun koulupaikan ja tarvisevat kaiken teidän tuen, että päättäjät ymmärtävät kuinka vakavasta tilanteesta on kyse. Erityisen lapsen vanhemmat ovat jo varmasti tehneet kaikkensa.

Vierailija
20/46 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sinulla on nimipäivä? Oletko koskaan käynyt Intiassa? Kiusattiinko sinua koulussa? Onko sinulla sisaruksia? Onko sinulla lemmikkieläimiä? Onko sinulla tatuointeja? Poltatko tupakkaa? Käytätkö alkoholia? Käytätkö huumeita? Pelkäätkö pimeää? Mikä on lempikirjasi? Kuinka pitkä olet? Paljonko painat? Onko sinulla jäljellä yhtään lapsuudenystävää? Mistä Euroopan kansasta tykkäät eniten? Mistä Euroopan kansasta tykkäät vähiten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän