Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihmiset oikein käyttää ämpäreitä?

Vierailija
12.02.2018 |

Niitä jaetaan aina kaupanpäällisinä ja jonotetaan että saadaan se ämpäri. Mihin niitä ämpäreitä tarvitaan?

Minulla ei ole kotona ämpäriä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

moppaamiseen ja muihin pesuhommiin oikein käteviä.

Vierailija
2/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjastamiseen, siman tekoon, hapankaalin tekoon, siivoukseen omat ämpärit, jäälyhtyjäkin tulee tehtyä, nuo tuli ekana mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiksena esim vessassa.

Vierailija
4/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän siivouksessa rättiä ja valmiiksi suihkepulloon laimennettya yleispesuainetta

Moppauksessa käytän suihketta myös

Marjat kerään suoraan pakasterasioihin

Vierailija
5/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousämpäriä olen pariin kertaan kaipaillut, kun ainakin toistaiseksi eletään ämpärittömässä taloudessa. Mutta pärjää ilmankin.

Vierailija
6/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en oo mäkään koskaan tarvinut/omistanut ämpäriä. Omillani asunut nyt 10 vuotta.

Vierailija
7/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamiseen. Mihinkään siman tai ruoan valmistukseen en muoviastioita käytä, koska niistä irtoaa pseudoestrogeenejä.

Vierailija
8/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaapissa useita ämpäreitä, harvemmin niitä tulee kuitenkaan käytettyä. Lähinnä mieleen tulee simaämpäri, jolle on käyttöä se kerran vuodessa ja sitten toinen kannellinen ämpäri, joka meillä on vesikatkon varalta puhtaalle vedelle säilytysastiaksi. Muuten meillä ämpärit aika turhia tilan viejiä kaapissa.

Vierailija
9/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme ämpäriä joita käytetään siivoukseen tai oksennustaudissa sängyn vieressä varotoimenpiteenä. Tai jonkun yksittäisen vaatteen pesuun (lavuaaripesu yäk).

Ämpärit ovat olleet minulla vähintään 20 vuotta. Lisää en kaipaa.

Vierailija
10/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä jonotetaan. Ymmärtäisin jos jaossa olisi jotain arvokkaampaa. Itsellä on yksi ämpäri. Sain sen tädiltäni kun aikoinaan toin häneltä saamani kukan lentokoneella kotiin. Ei sekään enää taitaisi onnistua. Olen joskus tarvinnut sitä siivoushommissa. Omakotitalossa saattaa olla enemmän käyttöä ämpäreille.

11/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipyykinpesussa parempia kuin pesuvadit. Lukuisia käyttöjä kesämökillä.

Vierailija
12/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuämpäreiksi tai oksennusämpäreiksi.

Vierailija
13/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ymmärrä miksi niitä jotkut jonottavat.

Vierailija
14/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kyllä meillä ämpäreille on käyttöä, mutta niitä nyt saa niin halvalla, että en jonottaisi ilmaista :)

Siivous, siivousvälineiden säilytys, marjametsällä, pihahommissa käteviä esim kasvimaata kitkiessä, juomaveden säilytys esim mökillä, veden kantaminen mökillä, oksuämpäriksi vatsataudissa, vaatteiden pyykkääminen. Onhan noita.

Vierailija
15/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden kantoon akvaariokaloille, siivoukseen, marjojen ja omenoiden ja käpyjen keräämiseen, pyykinpesuun, hämähäkkien ulos kantamiseen, roskiksena, tinanvalantaan (enää ei voi), siman tekoon, lumilyhtyjen tekoon, maalin sekoittamiseen.

Lisäksi voisi käyttää tulen sammuttamiseen veden avulla, jos semmoinen ei-toivottuun paikkaan syttyisi.

16/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjastan. url mustikoita viime kesänä. Ois saanut aika helkkarin paljon raahata rasioita metsään.

Sinestän.

Pesemiseen.

Hevosen hikiviila,pesusieni, shampoo ja kuminauha kulkevat raveissa yhdessä ämpärissä.

Koiran sapuskat saa reissuun mukaan.

Siinä muutama esimerkki

Vierailija
17/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

391 kirjoitti:

Miksi niitä jonotetaan. Ymmärtäisin jos jaossa olisi jotain arvokkaampaa. Itsellä on yksi ämpäri. Sain sen tädiltäni kun aikoinaan toin häneltä saamani kukan lentokoneella kotiin. Ei sekään enää taitaisi onnistua. Olen joskus tarvinnut sitä siivoushommissa. Omakotitalossa saattaa olla enemmän käyttöä ämpäreille.

Sehän niissä ideana onkin, ja siksi niitä jonotetaan, kun niihin osaan laitetaan sisälle jotain arvokkaampaa. Esim. lahjakortteja tai tuotteita.

Vierailija
18/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää kanssa että kerkesin asumaan yksin varmaan 8v ennenkuin ostin ämpärin. Ja se ämpäri on kyllä ollut käyttämättä oston jälkeen vaikka luulin että olisi käyttöä.

Asun pienehkössä asunnossa niin kylppärin lavuaarissa on lattianpesuvedet ja olen myös suunnitellut höyrypesurin tms ostos lattian pesuun eli ämpäriä ei tällöinkään tarvisi.

Simaa en tee enkä ole ollut marjastamassa vuosiin.

Vierailija
19/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ämpäri tarvitaan kun laitetaan vappu sima käymään. Toinen ämpäri siivous puuhiin. Lisäksi kastelen ison viherkasvin ämpärillä, muuten saa tuhat kertaa juosta vesihana kasvi välillä jos kastelukannulla kastelee. Yhdessä ämpärissä on kylppärissä säilössä muksujen vesilelut.

Asutaan ykkös kerroksessa, muksut viritti viime kesänä narun parvekkeen kaiteeseen ja ämpärin siihe. Tavarahissi kuulemma😂

Vesiämpäri oli kesällä myös näppärä kantaa ulos, kun pojat leikki vesipyssyillä. Ei tarvinnut sisällä käydä koko aikaa säiliötä täyttämässä😊

Jäälyhdyn tekoon myös näppärä.

Eli kyllä ämpäreitä tarvitaan. En kylläkään ole niitä koskaan jonottanut. Ihan kaupasta olen ostanut kun tarviin.

Vierailija
20/33 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä kannattaa jonottaa, kun ovat kultaa kalliimpia, jopa 0,70 € saattavat maksaa kappale halpahallissa. Kyllä se on viiden tunnin jonottamisen väärti 25 asteen pakkasessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän