Mitkä ovat sairaan työyhteisön merkkejä?
Osaatteko nimetä selkeitä sairaan työyhteisön merkkejä omasta työhistoriastanne?
Teen itse 3-vuorotyötä jossa osa ihmisistä on todella kireitä. Useimmat heistä on niitä pisimpään talossa olleita. Olen nyt vuoden ajan ollut tässä toimipisteessä töissä ja arveluttaa hieman että jos minulle tulee mahdollisuus päästä vakinaiseksi, niin kauanko tuota jaksaa. Ehkä teen muutaman vuoden tuota työtä ja sitten suuntaan jonnekin muualle.
Kommentit (8)
Yksi vahva merkki siitä on, jos työnhaku kohdistuu Valmet Automotiven maalaamoon.
En ole koskaan ollut työpaikadsa, jossa koko työyhteisö olisi sairas. Yritä hakeutua niiden seuraan, joiden kanssa viihdyt ja tunnet olosi hyväksi. Laita jarruja pahan mielen leviämiselle ja tee oma osasi, jotta hyvä vahvistuisi.
En ole hoitoalalla. Julkisella puolella kuitenkin. Itseään toistavia rutiineja ja meitä on siellä n. 140 töissä niin on selvää että siihen mahtuu kaikenlaista. Edellisessä toimipisteessä työilmapiiri oli aivan toisenlainen. Paljon rennompi. Toisaalta itse työ taas on mielenkiintoisempaa nykyisessä paikassa.
Luulisin, että pisimpään talossa olleilla on hermot tiukalla siksi, että kokevat työssä olevan puutteita joita johto ei näe vaivan arvoiseksi pistää kuntoon, vaikka työntekijöille sillä olisi suuri merkitys. Tältä ainakin itsestä alkaa tuntumaan.
Onneksi en ole työelämässä.
Jos olisi terveitä työehteisöjä ja sellaisia työpaikkoja joissa työkaverit eivät kiusaisi toisiaan, niin sitten voisin harkita paluuta työelämään.
-työkyvyttömäksi kiusattu
Meillä esimiehellä (kaup.johtaja) on yksi lellikki, nainen ei osaa työtään ja niitä siirretäään muille. Valittaa nainen kyllä osaa. Kaup.johtajan käytös on imelää ja lääppivää tätä yhtä kohtaan, vaimonsa käy sääliksi. Inhottavaa seurattavaa.
Oletko kenties hoitoalalla??